مجموعه آموزش WEAP - رودخانه ها، انحرافات و گره رودخانه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مجموعه آموزش WEAP - رودخانه ها، انحرافات و گره رودخانه

هم رودخانه ها و هم انحرافات در WEAP از گره های رودخانه ای تشکیل شده اند که توسط رودخانه ها به هم متصل شده اند. رودخانه‌های دیگر ممکن است در (شاخه‌ها) یا خارج (انحرافات) رودخانه جاری شوند. هفت نوع گره رودخانه وجود دارد:


  • گره های مخزن، که نشان دهنده مکان های مخزن در یک رودخانه هستند. یک گره مخزن رودخانه می تواند آب را مستقیماً به سایت های تقاضا یا برای استفاده در پایین دست رها کند و می تواند برای شبیه سازی تولید برق آبی استفاده شود.
  • گره های برق آبی روان، که نقاطی را مشخص می کنند که ایستگاه های برق آبی روان در آنها قرار دارند. ایستگاه‌های جریان رودخانه بر اساس جریان‌های مختلف، اما یک سر آب ثابت در رودخانه، انرژی آبی تولید می‌کنند.
  • گره های مورد نیاز جریان، که حداقل جریان ورودی مورد نیاز در یک نقطه از رودخانه یا انحراف را برای برآوردن کیفیت آب، ماهی و حیات وحش، ناوبری، تفریح، پایین دست یا سایر الزامات تعریف می کند.
  • گره‌های برداشت، که نشان‌دهنده نقاطی هستند که در آن هر تعداد سایت تقاضا مستقیماً از یک رودخانه آب دریافت می‌کنند.
  • گره های انحرافی، که آب را از یک رودخانه یا انحراف دیگر به کانال یا خط لوله ای به نام انحراف هدایت می کنند. این انحراف خود، مانند یک رودخانه، از مجموعه ای از مخزن، انرژی آبی روان، جریان مورد نیاز، خروج، انحراف، شاخه های فرعی و گره های جریان برگشتی تشکیل شده است.
  • گره های فرعی نقاطی را که یک رودخانه به رودخانه دیگر می پیوندد را مشخص می کند. جریان ورودی از یک گره شاخه ای، خروجی از رودخانه انشعابی است.
  • گره‌های جریان برگشتی، که نشان‌دهنده جریان‌های برگشتی از سایت‌های تقاضا و تصفیه خانه‌های فاضلاب هستند. (شما ممکن است در واقع جریان های برگشتی را در هر نوع گره رودخانه وارد رودخانه کنید: مخزن، جریان رودخانه، انشعاب، انحراف، نیاز جریان، خروج یا گره جریان برگشتی.)
  • جریان سنج‌های جریان، که بر روی دست‌آهن رودخانه قرار می‌گیرند و نشان‌دهنده نقاطی هستند که اندازه‌گیری‌های جریان جریان واقعی به دست آمده است و می‌توانند به عنوان نقاط مقایسه با جریان‌های شبیه‌سازی شده در رودخانه استفاده شوند. داده‌های جریان جریان معمولاً با استفاده از تابع ReadFromFile اضافه می‌شوند. در نتایج، به منابع و منابع، رودخانه، جریان نسبت به سنج نگاه کنید تا گزارش مقایسه جریان واقعی و شبیه سازی شده را مشاهده کنید.

توجه: برای کمک به تعریف حوضه ها و رودخانه ها می توانید از تعیین حوضه خودکار WEAP استفاده کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools