چین ادعا کرد آب و هوا را تغییر داد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چین ادعا کرد آب و هوا را تغییر داد

چین آب و هوا را "تغییر" داد تا آسمانی صاف برای جشن های سیاسی ایجاد کند. محققان می گویند پکن از بارورسازی ابرها برای ایجاد باران مصنوعی و کاهش آلودگی در ماه ژوئیه، در آخرین نمونه از تلاش های "آبی رنگ" استفاده کرد. مقاله ای از دانشگاه Tsinghua نشان داد که پکن در آستانه صدمین سالگرد حزب کمونیست در 1 ژوئیه یک عملیات دو ساعته بارورسازی ابرها را راه اندازی کرده است.


بر اساس مطالعه دانشگاه پکن، مقامات هواشناسی چین با موفقیت آب و هوا را پیش از یک جشن سیاسی بزرگ در اوایل امسال کنترل کردند.


در 1 ژوئیه، حزب کمونیست چین صدمین سالگرد خود را با جشن‌های بزرگی از جمله ده‌ها هزار نفر در مراسمی در میدان تیان‌آن‌من جشن گرفت، و یک مقاله تحقیقاتی از دانشگاه تسینگ‌هوا می‌گوید که عملیات گسترده بارورسازی ابرها در ساعت‌های قبل از آسمان صاف اطمینان حاصل کرد.


دولت چین از طرفداران پرشور فناوری بارورسازی ابرها بوده است و میلیاردها دلار را صرف تلاش برای دستکاری آب و هوا برای حفاظت از مناطق کشاورزی یا بهبود رویدادهای مهم از جمله المپیک 2008 کرده است.


بارورسازی ابرها یک تکنیک اصلاح آب و هوا است که با افزودن مواد شیمیایی مانند ذرات کوچک یدید نقره به ابرها، باعث جمع شدن قطرات آب در اطراف آنها و افزایش احتمال بارش می شود.


یافته های گزارش شده مطالعه Tsinghua به مجموعه کوچک اما رو به رشدی از شواهد علمی در مورد موفقیت این فناوری اضافه می کند. کشورهای دیگر نیز در فناوری بارورسازی ابرها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما چین میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است، علی‌رغم پرسش‌هایی که در مورد میزان اثربخشی آن وجود دارد و بحث در مورد اینکه آیا دستکاری آب‌وهوا در یک منطقه می‌تواند سیستم‌های آب‌وهوای مناطق دیگر را مختل کند یا خیر.


روز دوشنبه ساوت چاینا مورنینگ پست مقاله تحقیقاتی اخیر را گزارش کرد که نشانه های قطعی نشان می دهد که عملیات بارورسازی ابرها در آستانه صدمین سالگرد کاهش قابل توجهی در آلودگی هوا ایجاد کرده است.


جشن صدمین سالگرد با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شد، از جمله افزایش غیرمنتظره آلاینده‌های هوا و آسمان ابری در یکی از مرطوب‌ترین تابستان‌های تاریخ. کارخانه‌ها و سایر فعالیت‌های آلاینده در روزهای قبل از این رویداد متوقف شده بودند، اما جریان کم هوا به معنای عدم از بین رفتن آلودگی بود.


این مقاله که در مجله معتبر Environmental Science و به سرپرستی وانگ کان، استاد علوم محیطی منتشر شد، می‌گوید عملیات بارورسازی ابرها به مدت دو ساعت در آستانه این مراسم آغاز شد و ساکنان مناطق کوهستانی مجاور گزارش دادند که موشک‌هایی را مشاهده کرده‌اند. این روزنامه می‌گوید موشک‌ها ید نقره را به آسمان می‌بردند تا بارندگی را تحریک کنند.


محققان گفتند که باران مصنوعی حاصل از آلاینده‌های PM2.5 هوا را بیش از دو سوم کاهش داد و شاخص کیفیت هوا را بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی از «متوسط» به «خوب» تغییر داد.


این تیم گفت که باران مصنوعی "تنها رویداد مخرب در این دوره بود"، بنابراین بعید است که کاهش آلودگی یک علت طبیعی داشته باشد.


سال گذشته پکن اعلام کرد که برنامه‌های خود را برای گسترش برنامه آزمایشی اصلاح آب‌وهوا به منطقه‌ای به مساحت 1.5 برابر هند - 5.5 میلیون کیلومتر مربع - تحت پوشش باران مصنوعی یا برف دارد. شورای ایالتی گفته است که قصد دارد تا سال 2025 یک سیستم اصلاح آب و هوا ایجاد کند که شامل نیم میلیون کیلومتر مربع دیگر می‌شود که میزبان فناوری‌های مهار تگرگ باشد.


در پنج سال منتهی به سال 2017، رسانه های دولتی ادعا کردند که چین بیش از 1.3 میلیارد دلار برای این فناوری هزینه کرده است و حدود 233.5 میلیارد متر مکعب بارندگی اضافی ایجاد کرده است. در سال 2019 مقامات گفتند که شیوه های اصلاح آب و هوا، معمولا شلیک گلوله های یددار برای برهم زدن جبهه های آب و هوایی نامطلوب، به کاهش 70 درصدی خسارت سالانه تگرگ در مناطق کشاورزی سین کیانگ کمک کرده است.


با این حال، از آن برای رویدادهای سیاسی و سایر رویدادهای مهم، از جمله المپیک 2008، اجلاس APEC 2014، و همچنین رژه روز ملی و جلسات سالانه Two Sessions استفاده شده است.


فعالیت‌های دستکاری آب‌وهوا، که به عنوان «آبی‌آلودگی» نیز شناخته می‌شود، معمولاً همراه با تغییرات اجتماعی در پیش‌روی رویدادها، از جمله تعطیلی کارخانه‌ها، ساختمان‌سازی و سایر صنایع آلاینده، و تشویق مردم به دور ماندن از خیابان‌ها یا ترک محل اجرا می‌شوند. دکتر Shiuh-Shen Chien، از گروه جغرافیای دانشگاه ملی تایوان، در مقاله ای در سال 2019 برای Society+Space گفت: منطقه.


دکتر چین گفت که مقامات آب و هوای چین چندین دهه کنترل آب و هوا را با تلاش‌های فناوری به دهه 1980 «نهادسازی» کرده‌اند، اما در استفاده از آن نه تنها برای دلایل تجاری یا کشاورزی، بلکه برای «هدف تبلیغاتی» منحصربه‌فرد است.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools