سطح آب دریاچه پاول آمریکا به پایین ترین حد خود رسید :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سطح آب دریاچه پاول آمریکا به پایین ترین حد خود رسید

با نزدیک شدن به پایان سال آبی 2021 آمریکای شمالی، دو مخزن بزرگ در ایالات متحده در پایین ترین سطح خود از زمان اولین بار پر شدن قرار دارند. پس از دو سال خشکسالی شدید و دو دهه خشکسالی طولانی مدت در جنوب غربی آمریکا، مدیران دولتی آب مجبور به تجدید نظر در نحوه تقسیم منابع در سال آبی 2022 شده اند.



دریاچه پاول که در مرز جنوب شرقی یوتا و شمال شرقی آریزونا قرار دارد، دومین مخزن بزرگ از نظر ظرفیت در ایالات متحده است. در ژوئیه 2021، سطح آب دریاچه به کمترین میزان از سال 1969 کاهش یافت و به کاهش خود ادامه داد. از 20 سپتامبر 2021، ارتفاع آب در سد گلن کانیون 3546.93 فوت، بیش از 153 فوت زیر «استخر کامل» (ارتفاع 3700 فوت) بود. این دریاچه تنها 30 درصد از ظرفیت خود را داشت. برای جبران، مدیران فدرال شروع به رهاسازی آب از مخازن بالادست کردند تا از افت دریاچه پاول به زیر آستانه ای که تجهیزات نیروگاه برق آبی در سد را تهدید می کند، جلوگیری کنند.


تصاویر با رنگ طبیعی بالا، دریاچه پاول را در اواخر تابستان 2017 و 2021 نشان می دهد، همانطور که توسط تصویربردار زمین عملیاتی در لندست 8 مشاهده شد. تصویر سپتامبر 2017 انتخاب شد زیرا نشان دهنده بالاترین سطح آب (3630.76 فوت) از دهه گذشته است. . نمودار خط زیر سطح آب را از سال 1999 نشان می دهد، زمانی که دریاچه پاول به ظرفیت 94 درصد نزدیک شد.



در پایین دست سیستم مدیریت آب رودخانه کلرادو، دریاچه مید تنها تا 35 درصد ظرفیت پر شده است. بر اساس گزارش 23 سپتامبر از سوی سازمان نظارت بر خشکسالی ایالات متحده، بیش از 94 درصد از مساحت زمین در 9 ایالت غربی اکنون تحت تأثیر سطحی از خشکسالی قرار گرفته است.


در اطلاعیه ای در تاریخ 22 سپتامبر، اداره احیای ایالات متحده (USBR) توضیح داد که مدل های هیدرولوژیکی به روز شده برای پنج سال آینده "نشان می دهد که خطر ادامه یافتن دریاچه پاول و دریاچه مید به ارتفاعات بسیار پایین در نتیجه خشکسالی تاریخی و کم ارتفاع وجود دارد. شرایط رواناب در حوضه رودخانه کلرادو. در دریاچه پاول، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اگر هیدرولوژی بسیار خشک تا سال آینده ادامه یابد، پتانسیل سقوط به زیر حداقل استخر برق در اوایل جولای 2022 وجود دارد. حداقل استخر برق به ارتفاع 3490 فوتی اطلاق می شود که سطح آب باید بالاتر از آن باقی بماند تا توربین های برق آبی سد به درستی کار کنند.


با توجه به اینکه کل سیستم ذخیره آب رودخانه کلرادو پایین 39 درصد ظرفیت دارد، اداره احیاء اخیراً اعلام کرد که تخصیص آب در جنوب غربی ایالات متحده در سال آینده کاهش خواهد یافت. در بیانیه USBR آمده است: «با توجه به خشکسالی تاریخی مداوم و شرایط رواناب کم در حوضه رودخانه کلرادو، رهاسازی پایین دست از سد گلن کانیون و سد هوور در سال 2022 به دلیل کاهش سطح مخزن کاهش خواهد یافت. در حوضه پایین، کاهش ها اولین اعلامیه «کمبود» را نشان می دهد - که شدت خشکسالی و شرایط کم مخزن را نشان می دهد.



تصاویر با رنگ طبیعی بالا در مارس 1999، آوریل 2005، مه 2011 و آوریل 2021 توسط ماهواره های Landsat 5، 7 و 8 به دست آمدند. فصل بهار معمولاً پایین‌ترین سطح آب را قبل از شروع آب شدن برف در قله کوه نشان می‌دهد و به سمت حوضه آبریز می‌ریزد. این تصاویر سال ها را با دو بالاترین و پایین ترین سطح در 22 سال گذشته ثبت می کنند. (برای مشاهده سال به سال، به ویژگی رصدخانه زمین، World of Change: Water Level in Lake Powell مراجعه کنید.)


حوضه رودخانه کلرادو برای میلیون ها نفر - به ویژه شهرهای سن دیگو، لاس وگاس، فینیکس و لس آنجلس - و 4 تا 5 میلیون هکتار زمین کشاورزی در ایالات متحده و مکزیک مدیریت می شود. آب از طریق قوانینی مانند قرارداد رودخانه کلرادو در سال 1922 و توسط یک طرح اضطراری خشکسالی اخیر که در سال 2019 اعلام شد، تخصیص داده می شود.


در گزارشی که در 22 سپتامبر منتشر شد، اعضای یک گروه ویژه خشکسالی NOAA زمینه ای را برای سطح پایین آب در سراسر منطقه ارائه کردند. «فصول خشک زمستانی متوالی در سال‌های 2019-2020 و 2020-2021، همراه با یک باران موسمی جنوب غربی تابستانی در سال 2020، باعث شد که مجموع بارندگی از ژانویه 2020 به کمترین میزان ثبت شده از حداقل سال 1895 در کل جنوب غربی برسد. در همان زمان، درجه حرارت در شش ایالت در نظر گرفته شده در گزارش (آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، نوادا، نیومکزیکو و یوتا) در سومین بالاترین رکورد خود قرار داشت. با هم، بارش بسیار کم و دمای گرم باعث کاهش برف و افزایش تبخیر رطوبت خاک شد که منجر به خشکسالی مداوم و گسترده در بیشتر مناطق غربی آمریکا شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools