سازمان ملل: همه‌گیری بعدی خشکسالی پنهان است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سازمان ملل: همه‌گیری بعدی خشکسالی پنهان است

سازمان ملل می‌گوید: «همه‌گیری بعدی»: خشکسالی یک بحران جهانی پنهان است. از کشورها خواسته شد تا برای مدیریت آب و زمین و مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوا اقدام فوری انجام دهند سازمان ملل اعلام کرده است که خشکسالی یک بحران جهانی پنهان است که در صورت عدم اقدام فوری کشورها در مدیریت آب و زمین و مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوا، خطر تبدیل شدن به «همه‌گیری بعدی» را در پی دارد.


حداقل 1.5 میلیارد نفر در این قرن به طور مستقیم تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته اند و هزینه اقتصادی تقریباً در آن زمان 124 میلیارد دلار (89 میلیارد پوند) برآورد شده است. بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، هزینه واقعی احتمالاً چندین برابر بیشتر خواهد بود زیرا چنین برآوردهایی تأثیر زیادی در کشورهای در حال توسعه ندارد.


مامی میزوتوری، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای کاهش خطر بلایا، گفت: خشکسالی در آستانه تبدیل شدن به بیماری همه گیر بعدی است و هیچ واکسنی برای درمان آن وجود ندارد. بسیاری از جهان در چند سال آینده با استرس آب زندگی خواهند کرد. تقاضا در دوره های خاصی از عرضه پیشی خواهد گرفت. خشکسالی عامل اصلی تخریب زمین و کاهش عملکرد محصولات عمده است.


او گفت که تصور بسیاری از مردم از خشکسالی به عنوان تأثیرگذار بر مناطق بیابانی در آفریقا است، اما اینطور نیست. بر اساس این گزارش، خشکسالی در حال حاضر گسترده است و تا پایان قرن به جز تعداد کمی از کشورها، خشکسالی به نوعی آن را تجربه خواهند کرد.


میزوتوری گفت: "مردم 5000 سال است که با خشکسالی زندگی می کنند، اما آنچه اکنون می بینیم بسیار متفاوت است." «فعالیت‌های انسانی خشکسالی را تشدید می‌کند و تأثیر آن را افزایش می‌دهد» که پیشرفت در رهایی مردم از فقر را تهدید می‌کند.


کشورهای توسعه یافته نیز از این امر مصون نبوده اند. ایالات متحده، استرالیا و جنوب اروپا در سال های اخیر خشکسالی را تجربه کرده اند. خشکسالی بیش از 6 میلیارد دلار در سال به عنوان اثرات مستقیم در ایالات متحده و حدود 9 میلیارد یورو (7.7 میلیارد پوند) در اتحادیه اروپا هزینه دارد، اما اینها نیز احتمالاً کمتر از حد واقعی هستند.


این گزارش می‌گوید که رشد جمعیت همچنین افراد بیشتری را در بسیاری از مناطق در معرض تأثیرات خشکسالی قرار می‌دهد. راجر پولوارتی، دانشمند ارشد اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده و یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: خشکسالی فراتر از کشاورزی است.


وی به دانوب در اروپا اشاره کرد، جایی که خشکسالی مکرر در سال های اخیر بر حمل و نقل، گردشگری، صنعت و تولید انرژی تأثیر گذاشته است. او گفت: «ما باید یک دیدگاه مدرن نسبت به خشکسالی داشته باشیم. ما باید به نحوه مدیریت منابعی مانند رودخانه ها و حوزه های آبخیز بزرگ نگاه کنیم.»


تغییر الگوهای بارندگی در نتیجه فروپاشی آب و هوا، محرک اصلی خشکسالی است، اما این گزارش همچنین استفاده ناکارآمد از منابع آبی و تخریب زمین تحت کشاورزی فشرده و شیوه‌های کشاورزی ضعیف را در این امر نقش دارد. جنگل‌زدایی، استفاده بیش از حد از کودها و آفت‌کش‌ها، چرای بیش از حد و برداشت بیش از حد آب برای کشاورزی نیز مشکلات عمده‌ای هستند.


میزوتوری از دولت ها خواست تا با اصلاح و تنظیم نحوه استخراج، ذخیره و استفاده از آب و نحوه مدیریت زمین، برای کمک به جلوگیری از خشکسالی اقدام کنند. او گفت که سیستم‌های هشدار اولیه می‌توانند کمک زیادی به افراد در معرض خطر داشته باشند و تکنیک‌های پیشرفته پیش‌بینی آب و هوا اکنون در دسترس هستند.


او گفت که کار با مردم محلی ضروری است، زیرا دانش محلی و بومی می تواند به اطلاع از مکان و نحوه ذخیره آب و چگونگی پیش بینی اثرات دوره های خشک کمک کند.


این گزارش با عنوان گزارش ارزیابی جهانی کاهش خطر بلایا: گزارش ویژه در مورد خشکسالی 2021، روز پنجشنبه منتشر شد و به بحث در مذاکرات آب و هوایی حیاتی سازمان ملل موسوم به Cop26 که قرار است در ماه نوامبر در گلاسکو برگزار شود، می پردازد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools