پیش‌بینی کاهش چشمگیر بارش برای هفته اول فروردین :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پیش‌بینی کاهش چشمگیر بارش برای هفته اول فروردین

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد:

پیش‌بینی کاهش چشمگیر بارش برای هفته اول فروردین/ ثبت بیشترین میزان بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان طی هفته جاری بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وضعیت بارش حوضه‌های آبریز کشور در هفته منتهی به پنجم فروردین با کاهش چشمگیری روبرو خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر تداوم نامتوازن بارش‌ها و نیز کاهش آن‌ در هفته منتهی به پنجم فروردین است.


بر این اساس برای هفته جاری که بخشی از آن سپری شده، وقوع بارش‌ها در مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس و نـوار شـمالی کشور رخ داده است.


همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم (منتهی به پنجم فرودین)، وقوع بارش‌های پراکنده در مناطق شمال و شمال غرب کشور و همچنین محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس مورد انتظار است.


حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان در هفته جاری بالاترین میزان بارش را تاکنون با بیشینه ۱۶۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۴ میلی‌متری داشته است.


مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز این هفته متعلق به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۱۳۱ میلی‌متر و متوسط محدوده ۳ میلی‌متری است.


حوضه آبریز خزر نیز در این هفته از وضعیت به نسبت خوبی در زمینه بارش برخوردار است به‌گونه‌ای که بیشینه بارش این حوضه ۱۲۵ میلی‌متر و متوسط آن ۲۰ میلی‌متر است.


وضعیت بارشی حوضه آبریز قره قوم این هفته بیشینه بارش ۶۹ میلی‌متری و متوسط بارش ۱۸ میلی‌متری دارد و حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه ۶۰ میلی‌متری و متوسط بارش ۱۰ میلی‌متر دارد.


حوضه آبریز مرزی شرق این هفته کمترین میزان بارش را دارد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۲۴ میلی‌متر و متوسط آن یک میلی‌متر است. پنج حوضه آبریز درجه‌دو کشور این هفته بدون بارش تا امروز هستند.


در هفته منتهی به پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ وضعیت بارش‌ها تنها در حوضه آبریز دریای خزر به نسبت خوب پیش‌بینی‌شده و ۷ حوضه آبریز درجه‌دو کشور نیز هیچ بارشی نخواهند داشت.


بر این اساس، بیشینه بارش دریای خزر در هفته منتهی به پنجم فروردین به ۲۴ میلی‌متر و متوسط محدوده آن ۲ میلی‌متر پیش‌بینی شده که بالاترین میزان بارش را دارا خواهد بود.


پس‌ از آن حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۱۸ میلی‌متری و متوسط صفر مقام دوم پربارش‌ها را خواهد داشت و همین وضعیت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه حاکم است به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن به ۱۵ میلی‌متر و متوسط بارش ۲ میلی‌متر خواهد رسید.


حوضه آبریز خلیج‌فارس در هفته منتهی به پنجم فروردین ۱۴۰۱ بیشینه بارش ۱۰ میلی‌متری با متوسط صفر میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.


کمترین میزان بارش حوضه‌های آبریز کشور متعلق به حوضه آبریز قره قوم است که بیشینه آن ۲ میلی‌متر و متوسط بارش آن صفر میلی‌متر است.

حوضه آبریز مرزی شرق هم در هفته منتهی به پنجم فروردین ۱۴۰۱ هیچ بارشی نخواهد داشت.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools