تعریف غلظت ثابت برای چندین گونه آلاینده در MT3DMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب




تعریف غلظت ثابت برای چندین گونه آلاینده در MT3DMS

آیا در تلاش برای تعریف غلظت ثابت جداگانه برای مواد شیمیایی مختلف در مناطق مختلف مدل MT3DMS خود هستید؟ MT3DMS ابزاری ارزشمند برای مدل سازی آب های زیرزمینی است، اما مانند هر نرم افزاری، محدودیت هایی دارد. سیستم مدل‌سازی آب‌های زیرزمینی (GMS) MT3DMS را در رابط خود گنجانده است که شامل مزایا و محدودیت‌های MT3DMS است. ناتوانی MT3DMS در تعریف غلظت‌های ثابت جداگانه برای مواد شیمیایی مختلف در یک منطقه می‌تواند مانعی برای مدل‌سازانی باشد که به دنبال دقت و دقت در شبیه‌سازی‌های خود هستند. بنابراین اگر مدل MT3DMS شما نیاز به تعیین غلظت ثابت برای دو یا چند ماده شیمیایی در مناطق جداگانه دارد، چه کاری باید انجام دهید؟


یک راه حل توسط توسعه دهندگان MT3DMS برای تعریف شبیه سازی های چند گونه ای ارائه شده است. با استفاده از مقادیر منفی در جدول برای گونه هایی که نیاز به تعریف ندارند، می توانید به طور موثر بر این محدودیت غلبه کنید و مدل خود را با نیازهای خاص خود تنظیم کنید. در GMS، این مقدار در گفتگوی بسته اختلاط منبع/سینک برای MT3DMS وارد می شود.


نمونه ای از تنظیمات غلظت ثابت برای MT3DMS


توجه داشته باشید که ممکن است به نظر برسد که مقدار صفر هنگام تعریف غلظت همان نتیجه را داشته باشد. با این حال، این مورد نیست. وارد کردن مقدار صفر به عنوان یک مقدار مثبت شناخته می شود. بنابراین، مهم است که یک مقدار منفی برای گونه هایی که باید هنگام کار با یک شبیه سازی چند گونه تعریف نشده باقی بمانند، وارد کنید.


هنگام اجرای MT3DMS، سلول هایی که مقادیر منفی وارد شده برای یک گونه دارند، غلظت ثابتی برای آن گونه اعمال شده روی آن سلول نخواهند داشت. غلظت، ثابت یا متغیر، برای تمام سلول هایی که مقدار آن مثبت است اعمال می شود. مثل همیشه، بررسی مقادیر گونه های وارد شده قبل از اجرای مدل برای اطمینان از دقت مهم است.





نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين


بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

W3Schools


اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools