کشف مخزن آب زیرزمینی غول پیکر در دره مرکزی کالیفرنیا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کشف مخزن آب زیرزمینی غول پیکر در دره مرکزی کالیفرنیا


دره مرکزی کالیفرنیا در یک دوره به سختی توسط خشکسالی طولانی مدت روبرو شده است. امیدها به لا نینیا نیز شکست خورده است... امیدی برای ارائه امدادی که انتظار می رفت از طریق بارش رخ دهد، اما محققان در دانشگاه استنفورد کشفی کرده اند، آنچه که می تواند خبر خوبی برای منطقه و برای ایالت باشد.

مخزن عظیمی به میزان 713 تریلیون گالن آب - دانشمندان دانشگاه استنفورد یک مخزن بزرگ از عمیق آب زیرزمینی در دره مرکزی پیدا کرده اند.

هر چند آب تخمین زده می شود در هر نقطه بین 1000 تا 3000 فوت (305 تا 914 متر) در زیر زمین قرار گرفته باشد، و آن به این معنی است که استخراج این آب می تواند در فرایند فرو رفتن زمین شتاب بخشد؛ چیزی که در حال حاضر در دره مرکزی به شکل فروچاله اتفاق می افتد. به علاوه، دانشمندان نگران هستند که آب عمیق می تواند از زون حفاری نفت و گاز در منطقه آلوده شود.

استاد دانشگاه UC ایروین و دانشمند ارشد آب در آزمایشگاه پیشرانه جت گفت: "ما قصد این را نداریم که عموم مردم را با این تصور که به طور ناگهانی قادر به تامین آب توسط یک عامل با قدرت ده برابر افزایشی هستیم، فریب دهیم."

در حالی که Famiglietti نامی است که به این حوضه های آب شور زیر زمینی به مانند مخزن دره مرکزی "به عنوان یک منبع" اختصاص داده می شود؛ عدم قطعیت بسیاری در مورد استفاده و سودمندی آب پیدا شده وجود دارد.

او گفت: "این که به چه میزان باید آب از آنها را استخراج کنیم، و هنگامی که ما قادر به انجام این کار شدیم، نتایج بدون عواقب قابل توجهی خواهند بود یا خیر، به درستی روشن نیست."

استاد دانشگاه استنفورد و نویسنده "مطالعات رابرت بی جکسون" نیز مردم را برای محتاطانه عمل کردن در هنگام تفسیر یافته های خود دعوت کرد، به خصوص با توجه به مقدار ظاهرا عظیمی از آب در حوضه مذکور.

"این مکانی است که در آن آب شیرین در دسترس وجود دارد، اما ما در حال بحث برای اجرای بهره بردای و عملیات حفاری هستیم. بنابراین باید در تعیین کمیت و فهم بیشتر درباره این منابع به کارشناسان فرصت دهید، و در شرایطی ایده آل امکان دهید این منبع مهم را برای آینده به عنوان یک صندوق آبی ذخیره نماییم."












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools