مهندسی رودخانه محور اصلی فعالیت‌ بخش آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مهندسی رودخانه محور اصلی فعالیت‌ بخش آب

مهندسی رودخانه محور اصلی فعالیت‌ بخش آب در سال 96 است

اولین گردهمایی فصلی معاونین حفاظت و بهره‌برداری شرکت‌های آب منطقه ای کشور در سال 96 با حضور مهندس حاج رسولی‌ها در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

مهندس "جهانگیر حبیبی" معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در ابتدای جلسه گفت: این نشست‌ها در طول سال گذشته با هدف ظرفیت سازی، آماده سازی و آموزش با محوریت این طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شده و اگر چه به اهداف صد در صدی خود دست نیافتیم؛ اما با تلاش گسترده ای که با ظرفیت استان‌ها بعمل آمد کارهای بزرگی انجام شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با تلاش بسیار زیاد شما عزیزان ما توانستیم در سال 95 شاخص‌های خوبی در بحث عملکرد اقتصادی مقاومتی در ارائه آمار و ارقام داشته باشیم که اقدمات ارزنده شما شایسته تقدیر و تشکر است

مهندس "محمد حاج رسولی‌ها" با بیان اینکه کار حفاظت کار سختی است، ادامه داد: 50 درصد بار کاری شرکت‌های آب منطقه ای بر دوش معاونین حفاظت و بهره برداری است. با توجه به گستردگی مطالب از بحث سدها و بهره برداری گرفته تا شبکه‌ها، مهندسی رودخانه و کیفیت و حفاظت تا بحث مدیران حوزه و وقتی دامنه فعالیت گسترده باشد، تلاش بیشتری را نسبت به سایر بخش‌ها می‌طلبد. با همت همه شما،کارنامه مناسبی در این حوزه عرضه شد.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در سال گذشته مقدمات آن را با جدیت فراهم کردیم مباحث مرتبط با مهندسی رودخانه است. در سال 96 بحث اصلی مهندسی رودخانه است که درکنار سایر اقدامات شاخص هر سال که بر آن پافشاری برنامه ریزی و برش استانی می‌کنیم باید مورد توجه قرار گیرد و باید به فعالیت‌های ویژه شرکت‌ها اضافه شود.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه یکی از زیر پروژه‌های این بحث سیلابی است که چند وقتی است استان‌ها درگیر آن شده‌اند، گفت: مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه‌ها باید جلساتی را برگزار کند و استان‌هایی که تجارب خوبی در این عرصه دارند آن را مطرح کنند وبه اشتراک بگذارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران یاداور شد: نکته دوم در خصوص بحث تعادل بخشی، ارزیابی‌ها نشان داد که علیرغم تنگناهای موجود این موضوع در همه ابعاد خود فعال شده و قضاوت ما نشان می‌دهد که این بحش کارنامه خوبی داشته و مبانی نهادینه شده که می‌تواند اثرگذر باشد. فضای چند سال اخیر در کشور تغییر کرده و کمتر پیش می‌آید که نمایندگان و رسانه‌ها اصل کار را زیر سؤال ببرند.

وی ادامه داد: در سال 95 تنها طرحی که در سطح ملی توانست اعتبار ریالی دریافت کند طرح تعادل بخشی بود که نشان می‌دهد این نکته برای دولت و سازمان برنامه و بودجه نهادینه شده که این طرح اولویت اول وزارت نیرو است. پروژه‌های طرح تعادل بخشی سرتیتر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است. اگر شرکت‌های آب منطقه ای، مشاور و پیمانکار در این زمینه دارند می‌توانند از ظرفیت‌های آن‌ها بهره گیرند.

وی با بیان اینکه امسال در برنامه کاری بحث گردشگری مهم بود، گفت: ابتدای امسال کارگروهی را در سطح ملی راه انداختیم و همه افراد مرتبط را جمع کردیم تا همه را هم راستا و هم سنگ کنیم و در دستور کار گردهمایی مدیران عامل هم قرار گرفت. مدیران عامل علاقه مند پیشنهادات خود را مطرح کرند. این فعالیت درآمدزا در سال 96 باید مدنظر باشد. دبیرخانه این کارگروه حراست‌ها هستند تا اگر بحث‌هایی به عنوان عامل بازدارنده وجود دارد شفاف سازی شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools