سد مخزنی بالارود خوزستان نیمه دوم سال آینده آبگیری می شود :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سد مخزنی بالارود خوزستان نیمه دوم سال آینده آبگیری می شود

مجری سد مخزنی بالارود از آبگیری اولیه این سد در نیمه دوم سال 1397 و بهره برداری از آن تا پایان همان سال خبر داد.

"مهرداد اورکی" با اشاره به پیشرفت فیزیکی 72 درصدی احداث سد بالارود افزود: پیش بینی می شود در صورت تحقق تخصیص اعتبار لازم، آبگیری اولیه این سد از نیمه دوم سال 97 شروع و تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی، بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی کشاورزی، کنترل سیلاب های مخرب منطقه و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم را از جمله مهم ترین اهداف این پروژه ملی و منطقه ای عنوان کرد.

اورکی ادامه داد: ظرفیت مخزن این سد 131 میلیون متر مکعب است که نیاز آبی بیش از 12 هزار هکتار از اراضی پائین دست سد را در آینده تأمین خواهد کرد.

مدیر امور اجرایی سد بالارود تصریح کرد: اجرای این طرح تاکنون بیش از 1200 میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری، درآمد عمومی و اوراق مشارکت هزینه در بر داشته و برای تکمیل آن به رقمی حدود 1600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این سد دارای یک هزار و 50 متر طول تاج،10 متر عرض تاج و 84 متر ارتفاع است.

سد مخزنی بالارود توسط سازمان آب و برق خوزستان روی رودخانه بالارود در 27 کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک(منطقه الوار گرمسیری) در حال احداث است. شرکت های مهندسین مشاور دزآب به عنوان مشاور و شرکت عمران مارون به عنوان پیمانکار در احداث این سد مشارکت دارند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools