آموزش عملی یادگیری ماشین با معرفی پایتون :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آموزش عملی یادگیری ماشین با معرفی پایتون


به یک دوره آموزشی فراگیر و عمیق خوش آمدید.

هدف این درس این است که به شما یک درک کامل از یادگیری ماشین، نظریه پوشش، کاربرد و عملکرد درونی الگوریتم های یادگیری نظارت شده، بدون نظارت و یادگیری عمیق بدهد.


در این سری، رگرسیون خطی، نزدیک ترین K همسایگان، ماشین های بردار پشتیبانی (SVM)، خوشه تخت، خوشه بندی سلسله مراتبی و شبکه های عصبی را پوشش می دهیم.


برای هر الگوریتم عمده ای که پوشش می دهیم، ما در مورد شهود سطح بالا از الگوریتم ها و چگونگی منطقی بودن آن ها کار خواهیم کرد. بعد، الگوریتم های کد را با استفاده از مجموعه داده های دیتا واقعی همراه با یک ماژول، مانند Scikit-Learn یاد می گیریم. در نهایت، ما با بازسازی آنها در کد، از ابتدا، خودمان، از جمله تمام ریاضیات درگیر، به کارهای درونی هر یک از الگوریتم ها غرق خواهیم شد. این باید به شما درک کاملی از دقیق بودن نحوه کارکرد الگوریتم ها، چگونگی اصلاح آنها، مزایا و معایب آنها بدهد.


به منظور پیگیری همراه با مجموعه، من پیشنهاد می کنم حداقل درک پایه ای از پایتون داشته باشید. اگر شما این کار را نکرده اید و آموزش های متناسب را ندیده اید، پیشنهاد می کنم حداقل به آموزش Python 3 Basics تا نصب ماژول با آموزش پی اچ پی مراجعه کنید. اگر شما درک پایه ای از پایتون داشته باشید و تمایل به یادگیری داشته و سوالات را بپرسید،  قادر خواهید بود بدون هیچ مشکلی به این موضوع پی ببرید. اکثر الگوریتم های یادگیری دستگاه در واقع بسیار ساده هستند، زیرا آنها باید به منظور مقیاس دادن به مجموعه داده های بزرگ باشند. ریاضی مربوطه به طور معمول جبر خطی است، اما من بهترین کار را انجام خواهم داد تا همه ریاضیات را توضیح دهم. اگر شما در مورد هر موضوع اشتباه برداشت کرده / از دست داده / کنجکاو هستید، در بخش نظرات در همینجا، و یا با ایمیل از من بپرسید. شما همچنین باید Scikit-Learn و Pandas را نصب کنید، همراه با دیگر بسته هایی که در طول مسیر آن را شرح خواهیم داد.


یادگیری ماشین در سال 1959 توسط آرتور ساموئل به عنوان "زمینه مطالعاتی که کامپیوتر را به یادگیری بدون صریحا برنامه ریزی شده قادر می سازد" تعریف شد. این بدان معنی است که دانش را به ماشین ها بدون آنکه برنامه سخت افزاری آن را به دست آورد، تحمیل کند. از آنچه شخصا متوجه شدم، افراد خارج از جامعه برنامه نویسی عموما معتقدند که هوش مصنوعی سخت است و به طور کامل از واقعیت این حوزه بی اطلاع هستند. یکی از بزرگترین چالش هایی که من با یادگیری ماشین داشتم فراوانی مواد و منابع در بخش یادگیری بود. شما می توانید فرمول ها، نمودار ها، معادلات و دسته ای از نظریه ها را در مورد موضوع یادگیری ماشین پیدا کنید، اما منابع کمی در قسمت "ماشین" واقعی وجود دارد، جایی که شما در واقع دستگاه را برنامه ریزی کرده و الگوریتم ها را روی داده های واقعی اجرا می کنید. این عمدتا به خاطر تاریخ آموزشی است. در دهه 50، ماشین ها کاملا ضعیف بودند و در عرضه بسیار کم، چنان که نیمی از قرن به طول انجامید. یادگیری ماشین به طور عمده به صورت نظری و به ندرت در واقع استفاده شد. به عنوان مثال، ماشین بردار پشتیبانی (SVM)، توسط ولادیمیر وپنیک در اتحاد جماهیر شوروی در سال 1963 ایجاد شد، اما عمدتا تا دهه 90 بی اهمیت ماند، زمانی که وپنیک توسط اتحاد جماهیر شوروی در ایالات متحده توسط آزمایشگاه های Bell برچیده شد. شبکه عصبی در دهه 1940 در نظر گرفته شد، اما در آن زمان کامپیوترها به اندازه کافی قدرتمند نبودند تا بتوانند آنها را به خوبی اجرا کنند.


"ایده" یادگیری ماشین چندین بار از طریق تاریخ به نمایش گذاشته شده است و هر گاه مردم فکر می کردند که این فقط یک کار احمقانه بود. واقعا تنها اخیرا ما توانسته ایم بسیاری از یادگیری ماشین را به هر آزمون مناسب تحویل دهیم. امروزه شما می توانید یک خوشه  100،000 دلار GPU را برای چند دلار در ساعت بفروشید و به رویای دانشجویان دکترا را تنها برای 10 سال قبل دست یابید. در اواسط سال 2000، یادگیری ماشین دارای شرایط دیگری شد و تا به حال از زمان این روند بکارگیری افزایش یافته است، همچنین به طور کلی از قانون بیشتر بهره مند شده است. فراتر از این، منابع زیادی وجود دارد که به شما در سفر خود با یادگیری ماشین کمک می کند، مانند این آموزش. شما فقط می توانید جستجوی گوگل را در این موضوع انجام دهید و اطلاعات بیش از اندازه و به اندازه کافی پیدا کنید تا مدتی مشغول به کار شوید.


این بسیار به نزدیک به هدف ماست که در حال حاضر داریم؛ ماژول ها و API ها در اختیار ما قرار دارند، و شما می توانید به راحتی بدون هیچ گونه دانش و اطلاعاتی در مورد چگونگی کار آنها به یادگیری ماشین بپردازید. با پیش فرض های Scikit-learn، شما می توانید دقت 90-95٪ در بسیاری از وظایف درست از مقصود را دریافت کنید. یادگیری ماشین بسیار شبیه عملکرد یک ماشین است، شما لازم نیست بدانید که چقدر کار می کند تا مقدار قابل توجهی از ابزار مورد استفاده را بدست آورد. اگر می خواهید محدودیت های عملکرد و کارایی را کاهش دهید، با این حال، شما نیاز به کنکگاش در جزئیات، که چگونه این دوره متمرکز شده است نخواهید داشت. اگر شما فقط به دنبال یک آموزش سریع برای استفاده از یادگیری ماشین در داده ها هستید، من قبلا یک مثال ساده طبقه بندی آموزشی و یک خوشه بندی ساده (یادگیری ماشین های ناخواسته) تهیه کرده ام که شما می توانید چک کنید.


علیرغم سن و بلوغ علمی یادگیری ماشین، می توان گفت که هیچ زمانی بهتر از الان برای آنکه یاد بگیرید نیست، چون می توانید از آن استفاده کنید. ماشین ها کاملا قدرتمند هستند، یکی از فرآیند هایی که در حال کار بر روی آن هستید، احتمالا اکثر سری ها را به سرعتقادر خواهید بود  انجام دهید. اطلاعات اخیر نیز بسیار زیاد است.


اولین موضوعی که پوشش می دهیم، رگرسیون است، که آن را در آموزش بعدی قرار دادیم. اطمینان حاصل کنید که Python 3 نصب شده است، همراه با Pandas و Scikit-Learn.


شما همچنین می توانید به یک توزیع قبل از کامپایل و بهینه سازی پایتون مانند ActivePython نگاه کنید، که سریع و ساده است برای دریافت تمام بسته ها و وابستگی هایی که شما برای یک علم در یک بسته نرم افزاری در یک دانلود نیاز دارید، بدون مشکل نصب آنها به صورت یک به یک...  که همه وابستگی های آنها به صورت یکجا است.


تهیه از: بهزاد سرهادی

 کلیه سرفصل های برنامه نویسی: اینجا کلیک کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools