51 روز بارانی سهم سمنان از آسمان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




51 روز بارانی سهم سمنان از آسمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در سال گذشته استان سمنان حداکثر ۵۱ روز بارش بصورت باران و برف داشته است. دکتر "ایرج حیدریان" اظهار کرد: از این 51 روز، حدود ۷۵ درصد آن در فصول زمستان و بهار بوده که سهم زمستان ۲۲ روز و سهم فصل بهار از آن ۱۵روز بوده است و مابقی بارش‌ها نیز در دو فصل دیگر حادث شده است.

وی افزود: حداکثر بارش متوسط روزانه در سطح استان در روز ۲۵ بهمن ماه ۹۵ به میزان ۱۶.۱ میلیمتر حادث شده که در کلیه ایستگاه‌های مبنا ثبت شده است، همچنین در این ۵۱ روز تنها در ۶ روز آن بارش در همه ایستگاه‌ها ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: براساس آمار ماخوذه از ایستگاه‌های باران سنجی و تبخیر سنجی مبنای استان سمنان در سال آبی ۹۶-۹۵ به‌طور متوسط 104/9 میلیمتر بارندگی انجام شده است.

حیدریان اضافه کرد: این درحالی است که در سال آبی گذشته این میزان 108 و در درازمدت 121/8 میلیمتر بوده است که نسبت به سال پیش از آن سه درصد و نسبت به میانگین دراز مدت 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیشترین افزایش در ایستگاه بنه‌کوه رخ داده به‌طوریکه نسبت به سال گدشته بیش از دو برابر و نسبت به درازمدت ۲۰ درصد افزایش بارش داشته است. همچنین بیشترین کاهش بارندگی نیز در ایستگاه مجن برابر ۴۴ و ۲۳ درصد نسبت به سال قبل و میانگین درازمدت بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین گفت: در سال آبی گذشته بارش‌ها از آبان شروع شده و به‌طور متناوب تا اردیبهشت ماه ادامه یافته است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با بیان اینکه در چهار ماه آخر سال آبی حداقل بارش در استان به‌وقوع پیوسته گفت: حداکثر بارش به میزان ۷۵.۵ میلیمتر در بهمن ماه در ایستگاه مجن گزارش شده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools