سند آمایش آب محور برای حوضه‌های آبریز کشور تهیه می‌شود :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سند آمایش آب محور برای حوضه‌های آبریز کشور تهیه می‌شود

همبسته دیدن منابع زیستی رویکرد محوری وزارت نیرو است. تاکید بر مشارکت‌جویی، شایسته گزینی و جوان‌گرایی

وزیر نیرو گفت: در ماه های آتی سند آمایش آب محور برای حوضه های آبریز کشور جهت مدیریت درست و دقیق منابع آب در این حوضه ها تهیه شود. دکتر «رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز (یکشنبه) در نشست صمیمانه با کارکنان حوزه ستادی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در 4 سال آتی اظهار داشت: مدیریت عرضه و تقاضای آب، غذا، خاک، انرژی و پسماند از جمله برنامه‌های بسیار مهم وزارت نیرو در 4 سال آتی است و مجموعه وزارت نیرو با مشارکت جویی و مشارکت‌پذیری باید به دنبال تحقق این اهداف حرکت کند.

وی با بیان اینکه باید از تخصص‌های مختلف برای تحقق اهداف استفاده کرد، افزود: با توجه به شرایط زیست محیطی کنونی کشور، محوریت برنامه‌های وزارت نیرو عمدتاً بر مدیریت مصرف و تقاضای منابع استوار خواهد بود که این موضوع مقتضیات و بستر مخصوص خود را دارد و بخش مهم آن مربوط به استفاده از درست از تجربه‌های گذشته و به‌کارگیری نقش‌آفرینان جدید در راستای برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که بدون نگاه همبسته به منابع زیست محیطی یعنی آب، خاک، غذا، انرژی و پسماند و ایجاد نوعی مفاهمه با سازمان‌های ذی‌نفع در مورد این مسأله نمی‌توان بر بخش اعظمی از مشکلات پیش رو در زمینه مسائل آب و انرژی کشور فائق آمد.

اردکانیان گفت: اصلاح جدی نظام داده‌های بنیادین و تمرکز بر سه ویژگی دقیق بودن، کافی بودن و در دسترس بودن در تهیه و تولید این داده‌ها می‌تواند زمینه اجماع سازی، تفاهم و آینده نگری در زمینه حل مشکلات بنیادین کشور بویژه در زمینه مسائل آبی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های دیگر وزارت نیرو در 4 سال آتی داشتن لحاظ کردن رویکرد میان رشته ای در نگاه به منابع زیست محیطی و مدیریت آن‌هاست، رویکردی که علاوه بر در برداشتن رویکردهای فنی، در بردارنده ملاحظات اجتماعی و انسانی باشد، تأکید کرد: توجه به این رویکردها، اقتضای دوره مدیریت تقاضا در مدیریت منابع آب و انرژی است، کما اینکه اقتضای دوره مدیریت تولید و عرضه نیز چیز دیگری بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در راه پیش روی خود هیچگاه از انتقاد هراسی نداریم و اتفاقاً از آن نیز به عنوان یک امر اصلاح کننده استقبال خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در ماه‌های آتی سند آمایش آب محور برای حوضه‌های آبریز کشور جهت مدیریت درست و دقیق منابع آب در این حوضه‌ها آماده شود.

وزیر نیرو در پایان ضمن با ارزش شمردن سرمایه انسانی موجود در مجموعه وزارت نیرو، بر مشارکت‌جویی، شایسته گزینی و جوان‌گرایی بیشتر در مجموعه این وزارتخانه تأکید کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools