برنامه مدیریت یکپارچه خشکسالی (IDMP) :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




برنامه مدیریت یکپارچه خشکسالی (IDMP)


خشکسالی در منطقه آمریکای مرکزی با تغییر در توزیع بارش باران، مشخص شده توسط چند رخداد بارانی در طول دوره های طولانی بدون بارش در فصل بارانی، در میان جنبه های دیگر (GWP 2014) تعیین می شود. این وضعیت به شدت بر چرخه تولید تولید کنندگان کشاورزی تأثیر می گذارد، که به شدت به کشاورزی تحت باران تکیه می کند و فاقد تکنولوژی مناسب برای خشکسالی است. همین امر تأثیر منفی بر ثبات اقتصادی و اجتماعی و رفاه عمومی دارد.


این مطالعه هزینه هدر رفتن و مزایای فعالیت را در Azacualpa، یک روستای کوچک در حومه Tegucigalpa، شهر پایتخت هندوراس، که در آن 27 مخزن به عنوان یک استراتژی برای مقابله با خشکسالی مطرح بوده و تا 70٪ تولید باغبانی؛ توسط یک مجموعه شامل حمایت مالی، فنی و سازمانی از بخش عمومی، همکاری بین المللی و جامعه خود بود. که برای حمایت از تولید کنندگان باغبانی کوچک Azacualpa در نظر گرفته شد.


برای پرداخت هزینه ها و مزایای اجتماعی و اقتصادی فعالیت ها، و هزینه عدم فعالیت؛ تجزیه و تحلیل سناریوها را قبل و بعد از ساخت مخازن مقایسه شد، هزینه ها و مزایا در هر سناریو، از طریق تجزیه و تحلیل ارزش فعلی اقدام و برآورد ارزش آن در ده سال (مخارج بین ده سال) مقایسه می شود، از جمله جریان هدر رفته در طی ده سال عدم فعالیت، به اضافه ارزش فعلی هزینه انطباق در ده سال، و هزینه های خسارت باقی مانده از آن زمان. اولین سناریو (بدون فعالیت)، تجزیه و تحلیل سود هزینه ای را با توجه به هزینه های ورودی برای تولید باغات قبل از ساختن مخازن اجرا می کند، در حالیکه سناریوی دوم (اقدام) با توجه به هزینه مخازن و همچنین ورودی های باغبانی، تجزیه و تحلیل را انجام می دهد. هر دو سناریو درآمد را از طریق فروش محصولات و سایر مزایای اجتماعی در مقایسه با مهاجرت کمتر، تولید اشتغال و غیره در نظر می گیرند. پس از آن، شاخص های سود هر دو مقایسه می شوند.


محاسبات برای این مطالعه موردی بر مبنای داده های بهره وری تاریخی بود و از طریق یک بررسی برای مقایسه وضعیت اجتماعی و اقتصادی جمعیت مورد مطالعه، با تعیین مقادیر میانگین در پنج سال گذشته، مورد تایید قرار گرفت؛ که به نوبه خود، اجازه مقایسه پیش بینی شده به ده سال، برای تجزیه و تحلیل عمل در مقابل عدم فعالیت فراهم کرد.


در صورت عدم اقدام، به این معنی که اگر مخازن ساخته نشده باشند، سایر نوع سرمایه گذاری های تولیدی کشاورزی صورت نگیرد. زیان های عمیق تر و مهاجرت بیشتر جمعیت می تواند رخ دهد.


مزایای اصلی برای جمعیت مورد مطالعه، از طریق اجرای مخازن، بهبود قابل توجهی در اشتغال (از 30٪ تا 70٪)، ظرفیت سازمانی بهتر، بهره وری بیشتر، انسجام اجتماعی و رفاه، سطح درآمد (افزایش از 1.60 تا 3.84 دلار در روز)، بازده اقتصادی (بازده سرمایه گذاری 36٪)، تنوع محصول (از 10 تا 15)، افزایش چرخه تولید سالانه (از 1 تا 4)، امنیت غذایی (26٪ ذرت) و افزایش 23٪ تولید لوبیا)، دسترسی به بازار بهتر، افزایش دسترسی به خدمات مالی، افزایش ارزش زمین (با 47 درصد) و کاهش الگوهای مهاجرت. از سوی دیگر، هزینه جانبی، تلفات ناشی از تولید ناشی از هزینه 99.783.21 دلار آمریکا برای جمعیت مورد مطالعه را از دست خواهد داد و از دست دادن سالانه بیش از 50 درصد از سرمایه گذاری در ورودی های تولیدی خواهد بود.


برآورد هزینه محاسبه شده برای این مطالعه موردی، مقدار 0.21 را بدست آورد که قبل از مخازن، 30.6 بود که نشان دهنده افزایش رفاه اجتماعی است که از جنبه های اقتصادی فراتر رفته است (یعنی نزدیکتر به ارزش صفر، بیشتر مزایا).


بنابراین، دسترسی به آب برای تولید سالیانه، عامل تعیین کنندهای برای تغییرات اجتماعی و اقتصادی در برابر خشکسالی بوده است؛ همراه با مشارکت اجتماعی، سازمانی، مشارکت و رهبری؛ به علاوه یک بخش عمومی پاسخگو.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools