کاهش 28.6 درصدی بارش‌ها در 4 ماه نخست سال آبی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کاهش 28.6 درصدی بارش‌ها در 4 ماه نخست سال آبی

بیشترین میزان کاهش بارش‌ها در حوضه مرزی شرق

بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی، میزان بارش‌های کشور در چهار ماه نخست سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28.6 درصد کاهش داشته است.

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد، آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی کشور حاکی از آن است که میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی 97-96 (ابتدای مهرماه) تا 30 دی‌ماه سالجاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 28.6 درصد کاهش داشته است.

میزان بارش‌های کشور در طی چهار ماه اخیر در مقایسه با 99.2 میلیمتر متوسط بلندمدت 49 ساله نیز رقمی در حدود 60.2 کاهش یافته است.

این گزارش حاکی از آن است که بیشترین میزان کاهش بارش‌ها در حوضه اصلی آبریز مرزی شرق با 72.3 درصد و کمترین میزان بارش در حوضه دریای خزر به میزان 2.4 درصد بوده است.

براین اساس از ابتدای سال آبی جاری تا 30 دی‌ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حوضه‌های اصلی آبریز دریاچه ارومیه 13.9، فلات مرکزی 56.3، خلیج فارس و دریای عمان 31.6 قره قوم 10.4 درصد کاهش بارش داشته‌اند.

میزان بارش‌های کشور در حوضه‌های اصلی آبریز از ابتدای مهرماه تا 30 دیماه جاری 39.5 میلی‌متر بوده که از این میزان سهم حوضه‌های اصلی آبریز دریای خزر 144.8 میلی‌متر، دریاچه ارومیه 94.8 میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان 52.7 میلی‌متر، قره قوم 16.3 میلی‌متر، فلات مرکزی 12.8 میلی‌متر و مرزی شرق 1.3 میلی‌متر بوده است.

همچنین حجم بارش ابتدای مهرماه تا 30 دی ماه جاری معادل 65 میلیارد و 97 میلیون متر مکعب بوده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools