آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب


آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از ابتدای تیرماه+ شعارها و برنامه‌ها

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از یکم تا هفتم تیرماه آغاز خواهد شد که برای هر یک از روزهای یاد شده شعار و محورهای مختلفی در نظر گرفته شده است. براساس هماهنگی به عمل آمده توسط روابط عمومی‌های شرکت‌های مدیریت منابع آب ایران و آب و فاضلاب کشور روزهای یکم تا هفتم تیرماه نامگذاری و برای هر روز فعالیت‌هایی نیز پیش بینی شده است.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای روز جمعه یکم تیرماه به عنوان روز نخست این هفته شعار «آب، آموزه‌های دینی و ملی و  ارتقای آگاهی‌های عمومی» در نظر گرفته شده است. "جایگاه آب در باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردم"، "نقش آموزه‌های دینی و فرهنگی در مصرف بهینه آب" و احیای سنت‌های مذهبی و ملی در حفظ و نگهداری منابع آبی" از جمله‌ محورهای است که برای شعار روز نخست این هفته در نظر گرفته شده است.

«آب، ‌خانواده» عنوان موضوعی است که برای شعار روز دوم این هفته انتخاب شده است. "مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی" و "نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب" محورهای انتخابی برای شعار «آب، خانواده» هفته صرفه جویی در مصرف خواهد بود.

شعار روز سوم این هفته به مقوله «آب،‌ اقتصاد و توسعه پایدار» اختصاص پیدا کرده است. محورهای در نظر گرفته شده برای این روز نیز به موضوعاتی از قبیل "تبیین ارزش اقتصادی آب" و "تبیین نقش مصرف بهینه آب در حفظ منابع آبی برای توسعه پایدار" و "تاثیر اعمال قیمت تمام‌شده در افزایش بهره‌وری آبی و تغییر رفتارهای مصرفی مشترکان پرمصرف" متمرکز شده است.

«آب،‌ محیط زیست و سلامت همگانی» عنوان موضوعی است که برای شعار روز چهارم این هفته انتخاب شده است.«عوارض ناشی از عدم توسعه شبکه فاضلاب و اهمیت بازچرخانی آب در حفظ محیط زیست»، «آلودگی منابع آب و راهکارهای حفاظت از آن»، «بهداشت آب و سلامت همگانی» و «تولید فاضلاب کمتر با مصرف آب کمتر» از جمله‌ محورهای است که برای شعار روز نخست این هفته در نظر گرفته شده است.

«آب، رسانه و افکار عمومی» عنوان موضوعی است که برای شعار روز پنجم این هفته انتخاب شده است. "ایجاد حساسیت در رسانه‌ها و افکار عمومی برای صیانت از آب و لزوم توجه دادن مردم به استفاده درست از آن" و "معرفی و تبیین محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص منابع آبی و لزوم بسیج همگانی برای بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا  در بهره‌گیری از منابع آب" محورهای انتخابی برای شعار «آب، رسانه و افکار عمومی» هفته صرفه‌جویی در مصرف خواهد بود.

شعار روز ششم این هفته به مقوله «آب، مشارکت‌های مردمی، سمن‌ها ، خیرین آب رسان» اختصاص پیدا کرده است. محورهای در نظر گرفته شده برای این روز نیز به موضوعاتی از قبیل "جلب مشارکت اقتصادی و اجتماعی مردم و ذینفعان برای اجرای طرح‌های آب رسانی و همچنین مشارکت مردم در مدیریت آب رسانی"، "استفاده از ظرفیت خیرین آب رسان برای تأمین مالی و توزیع آب شرب به ویژه در سطح روستاها" و "جلب مشارکت مردم و مراکز اقتصادی و صنعتی در اجرای طرح‌های فاضلاب" متمرکز شده است.

در نهایت نیز شعار آخرین روز این هفته با عنوان «آب،‌ قانون و حقوق شهروندی» انتخاب شده است. "نقش قوه قضاییه در حفاظت از منابع آب کشور"، "لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب"، "مدیریت منابع آبی زیرزمینی"، "تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب" و "جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ سازگاری با کم آبی" هم به عنوان محورهای مرتبط با شعار این روز انتخاب شده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools