بیانیه وزارت نیرو درباره بارش‌های پاییز :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بیانیه وزارت نیرو درباره بارش‌های پاییز

بیانیه وزارت نیرو درباره بارش‌های پاییز و اهمیت مدیریت مصرف آب در کشور

در پی بارش‌های مناسب پاییزی در سه ماه نخست سال آبی و تحلیل‌های مختلف درباره وضعیت کم‌آبی کشور وزارت نیرو بیانیه‌ای را صادر کرد.


متن بیانیه به این شرح است: 

خدای بلندمرتبه را شاکریم که امسال در فصل خزان، باران رحمت بی‌دریغ خود را بر ما بارانید و خاک تفتیده این سرزمین را که طی یک دهه خشکسالی شدید و مداوم، تشنه و عطشناک بود، به لطف و بخشندگی خود سیراب کرد.

خوشبختانه در پاییز پرباران امسال، حدود 92 میلی‌متر بارندگی در کشور ثبت شد که این حجم از بارش نسبت به میانگین 50 سال اخیر حدود 46 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ این رقم‌ها به طور خاص در مقایسه با پاییز کم‌بارش و خشک سال گذشته که در همین زمان حدود 30 میلی‌متر بود، رشدی برابر 213 درصد داشته است.

اما باید توجه داشت توزیع مکانی بارش از مهرماه تاکنون طوری بوده که همچنان برخی استان‌های کشور همچون "یزد"، "اردبیل" و "سیستان و بلوچستان"، بارش‌های کمتر از نرمال را تجربه می‌کنند، به‌دلیل خشکسالی طولانی مدت گذشته و خشک بودن اراضی، بارندگی کمتر به روان‌آب تبدیل شده است. همین امر باعث شده که تغییرات چندانی در موجودی مخازن سدهای کشور اتفاق نیفتد و کماکان حجم برخی از سدها همچون دوستی، کوثر و زاینده‌رود که تامین کننده آب شرب شهرها هستند، نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

در چنین شرایطی، وزارت نیرو بر اساس پیش بینی‌‌ها درباره استمرار شرایط کم‌آبی از سال‌های گذشته و شرایط بارش در سال آبی جاری، اقدام‌های خود را برای رفع تنش آبی در مصارف مختلف و بخصوص در بخش آب شرب، برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

طبق اعلام مراجع رسمی، بر خلاف بارش‌های مناسب و گاهی سیل‌آسا در دو ماه ابتدایی فصل پاییز، وضعیت بارش در فصل زمستان در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی شده که این موضوع نیازمند توجه و دقت ویژه در سال آتی، مدیریت مصرف در حوزه های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت و اساسا همراهی همه ارکان دولتی و آحاد مردم است. لذا از تمامی هم‌وطنان ارجمند تقاضا داریم برای بهره‌مندی همگان از نعمت ارزشمند آب، درایت و حساسیت لازم را در مصرف به‌کار گیرند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools