درباره LDCM landat برای منابع آب چه می دانیم؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




درباره LDCM landat برای منابع آب چه می دانیم؟


ماهواره لندست یک روز دوشنبه (11 فوریه 2013) از پایگاه نیروی هوایی وانتبربرگ در کالیفرنیا راه اندازی شد. ماموریت تداوم اطلاعات LDCM یا لندست به لندست 7 به صورت 15 ساله و لندست 5 به صورت 30 ساله پیوسته است. از آنجا که ماهواره ها با گرانش زمین جذب می شوند، راه اندازی ماهواره های جدید برای حفظ تداوم ثبت نام تصویر مهم است.


خروجی ماهواره های لندست تقریبا 40 سال از تصاویر زمین و مادون قرمز ساخته شده اند. تصاویری از مأموریت لندست، فرایند فیزیکی مربوط به پوشش گیاهی، اکوسیستم و تأثیر انسان بر روی زمین را توصیف می کند. با توجه به مدت زمان طولانی تصاویر ثبت شده، ماموریت لندست یک مرجع قوی برای درک تغییرات اقلیمی و تاثیرات انسانی در محیط زیست است.


Landsat LCDM دو ابزار اختصاص داده شده برای گرفتن تصاویر چند بعدی و مادون قرمز را برای یک عمر طراحی 5 ساله در نظر گرفته است. متاسفانه، رزولوشن فضایی تصاویر چندتایی 30 متر است، همانطور که در لندست 7 است. تصاویر مادون قرمز دارای یک رزولوشن 100 متری هستند.


 LDCM لندست در منابع آب

مهندسان، دانشمندان و محققان محیط زیست به تصاویر ماهواره ای برای درک رشد گیاه و تقاضای آب مرتبط با آن متکی هستند. داده های تصویری لندست نیز برای تعیین تالاب هایی هستند که می توانند یک هدف کالیبراسیون در مدل سازی جریان آب های زیرزمینی باشند.


تعریف تالاب در یک حوضه آند با استفاده از محصولات داده شده حاصل از لندست.


 بیشتر محصولات مربوط به پوشش گیاهی از ماموریت لندست NDVI (شاخص عادی گیاه شناسی تفاوت) و EVI (شاخص رشد گیاه شناسی) است. تبخیر تعریف واقعی می تواند با الگوریتم METRIC محاسبه شود. برای تعیین کاربری زمین و پوشش زمین، یک سری از الگوریتم هایی وجود دارد که بر تحلیل فضایی نوارهای طیفی تکیه می کنند. اگر شما مایل به مطالعه یخچال ها و دریاچه ها هستید، دیگر محصولات داده های تخصصی وجود دارد.


تصاویر Landsat LCDM توسط Reverb ECHO از NASA به صورت رایگان عرضه خواهند شد: اینجا


نتیجه گیری

لندست LDCM برای ارزیابی منابع آب و حفاظت اکوسیستم مفید خواهد بود. اینترفیس های وب به عنوان ECHO Reverb تصاویر و داده ها را ارائه می دهد.

وضوح تصویر چندمتغیره 30 متری برای مدلسازی منطقه ای کافی است. مطالعات هیدروژئولوژیکی محلی مستلزم تفکیک فضایی بهتر است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools