کمک هوش مصنوعی به ردیابی سیلاب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کمک هوش مصنوعی به ردیابی سیلاب


ردیابی سیلاب با آنالیز توییت‌های مردم!

مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا قصد دارد از هوش مصنوعی برای تحلیل توییت‌های مردم نواحی مختلف اروپا برای ردیابی و پیش‌بینی سیلاب استفاده کند.

مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا در حال کار بر روی توسعه یک ابزار است که می‌تواند از توییت‌های مردم و هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌های زنده در مورد سیل استفاده کند.


دانشمندان اتحادیه اروپا توضیح دادند که چگونه نمونه اولیه رسانه اجتماعی آنها برای ارزیابی خطر سیل موسوم به "SMFR" می‌تواند به امدادگران و سازمان‌های مدیریت بحران کمک کند تا بهتر درک کنند که در مناطق سیل زده چه اتفاقاتی در حال وقوع است.


همچنین مشخص می‌کند که کدام نقاط آسیب دیده ممکن است نیاز فوری به کمک داشته باشند.


این ابزار با همکاری با سیستم هشدار سیلاب اروپا (EFAS) توسعه می‌یابد و عملیاتی می‌شود. بدین ترتیب هنگامی که EFAS مناطقی را با احتمال جاری شدن سیلاب تشخیص می‌دهد، SMFR شروع به جمع‌آوری توییت‌های مربوط به سیل از کاربران حاضر در این مناطق می‌کند.


جمع‌آوری اطلاعات قابل اطمینان از توئیتر کار ساده‌ای نیست، به خصوص با توجه به اینکه EFAS محدوده‌ای با بیش از ۲۷ زبان را پوشش می‌دهد. این همان جایی است که محققان به هوش مصنوعی متوسل می‌شوند.


محققان برای شروع، SMFR را آموزش دادند تا کلمات کلیدی مربوط به سیل را در زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی یاد بگیرد و پاییز گذشته در یک آزمون در سیلی که در کالابریای ایتالیا جاری شد ۱۴ هزار و ۳۴۷ توییت را در مدت سه روز با موفقیت جمع‌آوری و آنها را با توجه به میزان اهمیت و داده‌های موقعیت جغرافیایی طبقه‌بندی کرد.


مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا امیدوار است که EFAS بتواند در کنار سایر اطلاعات مربوط به سیلاب مانند تصاویر ماهواره‌ای از توییت‌های مردم نیز استفاده کند.


این پروژه در یک مقاله در Arvix.org منتشر شده است و همانطور که در مقاله توضیح داده شده است رسانه‌های اجتماعی می‌توانند اطلاعات را به صورت زنده در حین بلایای طبیعی ارائه دهند، اما به چگونگی ادغام اطلاعات رسانه‌های اجتماعی و یکپارچه کردن و جمع‌آوری اطلاعات قابل اطمینان آن با ابزارهای دیگر برای پیش‌بینی و نظارت بر فاجعه کمتر توجه شده است.


البته مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا در این راه تنها نیست. هم گوگل و هم فیسبوک به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌های سیل هستند. همه این ابزارها با هم می‌توانند به سازمان‌های امدادگر و مدیریت بحران تصویر بهتری از آنچه که با آن مواجه خواهند شد بدهد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools