ترکیب آلاینده‌ها در آب، خطر آنها را افزایش می‌دهد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ترکیب آلاینده‌ها در آب، خطر آنها را افزایش می‌دهد


پژوهشگران آمریکایی با کمک یک روش تحلیلی، تاثیر ترکیب آلاینده‌های سمی را بر آب آشامیدنی بررسی کردند.

به گزارش ردیت، آلاینده‌هایی که در آب وجود دارند، می‌توانند به بروز بیماری‌های بسیاری منجر شوند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این آلاینده‌ها می‌توانند عامل ۱۵ هزار نوع سرطان باشند. دانشمندان یک سازمان فعال در زمینه محیط زیست موسوم به " EWG" در پژوهش جدید خود، برای نخستین بار راهی برای بررسی آلودگی‌های سیستم عمومی آب ارائه داده‌اند.


دانشمندان EWG در این پژوهش، از یک روش تحلیلی جدید استفاده کردند که تأثیر مواد سرطان‌زا و دیگر آلاینده‌های سمی را بررسی می‌کند. آنها با استفاده از این روش، داده‌های مربوط به ۲۷۳۷ سیستم عمومی آب در کالیفرنیا را طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ مورد ارزیابی قرار دادند.


"تاشا استویبر" (Tasha Stoiber)، از دانشمندان EWG و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: روش ما، در ارزیابی تأثیر قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها بر سلامتی، متداول است اما پیش از این، هرگز برای ارزیابی آلودگی آب به کار نرفته بود. سیاست‌گذاران باید قوانینی را برای کنترل مواد شیمیایی که در آب وجود دارند، وضع کنند زیرا بررسی‌ها حاکی از این است که آلاینده‌های بسیاری در آب وجود دارند. در حال حاضر، بسیاری از انواع سرطان، ناشی از وجود آلاینده‌های شیمیایی هستند که ترکیب آنها از اثر انفرادی این آلاینده‌ها خطرناک‌تر است.


آب آلوده، معمولاً بیش از یک نوع آلاینده را در بر دارد اما پژوهش‌ها معمولاً آلاینده‌ها را به صورت انفرادی بررسی می‌کنند؛ در نتیجه تأثیر ترکیب چند آلاینده، مشخص نمی‌شود. دانشمندان EWG در بررسی خود، از این روش جدید استفاده کردند تا تأثیر چندین آلاینده ترکیب شده را بر سلامتی بررسی کنند.


"الگا نایدنکو" (Olga Naidenko)، از دیگر پژوهشگران این پروژه گفت: آلودگی آب، یک مشکل مهم و جدی به شمار می‌رود و ما باید چاره‌ای برای پاکسازی آب‌های آلوده پیدا کنیم. این روش جدید ارزیابی در صورت موفقیت، پیشرفت قابل توجهی در زمینه بهبود سلامت عمومی به شمار خواهد رفت. شاید جوامع و سیاست‌گذاران نیز با کمک این روش ارزیابی بتوانند بهترین راهبردها را برای پاکسازی آب آشامیدنی پیدا کنند.


وی افزود: در شهرهای بزرگی مانند کالیفرنیا که جمعیت آنها بیش از ۱۰۰۰ نفر است، قرار گرفتن در معرض سمومی از جمله آرسنیک، یکی از بزرگترین عوامل افزایش سرطان به شمار می‌رود. برای فراهم کردن آب آشامیدنی سالم در این جوامع، نیاز به زیرساخت‌ها و منابع لازم احساس می‌شود.


این پژوهش، در مجله " Environmental Health" به چاپ رسید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools