نکاتی در مورد مدل مفهومی GMS مادفلو :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نکاتی در مورد مدل مفهومی GMS مادفلو


آیا تابحال مدلی را در GMS ساخته اید که از چندین مدل مفهومی استفاده می کند؟ انجام این کار چند مزیت را ارائه می دهد. با این حال، در هنگام انجام این کار، خطاهای احتمالی نیز وجود دارد. ما در مورد برخی از مزایای استفاده از چندین مدل مفهومی و اینکه باید مراقب آن باشیم، بحث خواهیم کرد. یک مدل مفهومی ممکن است شامل یک یا چند پوشش نقشه باشد. هر پوشش باید شامل اشیاء مشخصه ای باشد که ساختارهای اصلی مدل آب زیرزمینی مانند چاه ها، رودخانه ها یا شارژ را تعریف می کنند. همه چیز در مدل مفهومی را می توان در یک شبکه یا مدل MODFLOW ترسیم کرد.

نمونه ای از چندین مدل مفهومی در Project Explorer

فراتر از استفاده از پوشه ها تحت یک مدل مفهومی واحد، یکی از مهمترین مزیت های استفاده از چندین مدل مفهومی برای سازماندهی است. در هنگام ایجاد تغییرات در یک مدل، داشتن یک مدل مفهومی پایه و سپس چندین مدل مفهومی متغیر مفید است. کل مدل مفهومی پایه ممکن است کپی شده باشد تا یک نقطه شروع برای سایر تغییرات ایجاد شود، یا پوشش های فردی ممکن است تکثیر شود و به سایر مدل های مفهومی کشیده شود. کپی کردن مدل مفهومی پایه می تواند به ویژه مفید باشد اگر قبلاً گونه حمل و نقل را برای مدل های مرتبط با MODFLOW تعریف کنید.


به عنوان مثال، می توانید از یک مدل مفهومی برای یک مدل حالت پایدار پایه استفاده کنید، سپس یک مدل مفهومی دیگری را برای یک مدل پیش بینی گذرا ایجاد کنید. با استفاده از این می توانید مدل مفهومی پایه را در MODFLOW ترسیم کنید و آن مدل را اجرا کنید. بعد از اینکه نتایج پایه را بدست آورید، می توانید مجموعه داده های راه حل را برای حفظ آنها کپی کنید، در صورت لزوم گزینه های جهانی - مانند دوره تنش - را تنظیم کنید، و سپس مدل پیش بینی شده را روی شبکه بکشید تا مدل دوم MODFLOW خود را اجرا کنید.


هنگام استفاده از چندین مدل مفهومی، موارد کمی وجود دارد که باید به جستجو بپردازید. این شامل:

  • هنگام تغییر مدل مفهومی، تغییراتی به طور خودکار در مدل MODFLOW یا سایر مدل های مورد استفاده ایجاد نمی شود. مدل مفهومی باید به مدل آب های زیرزمینی ترسیم شود تا ویژگی های تعریف شده در مدل اجرا شود.
  • هنگام انتقال مدل مفهومی، آن را به نوشتن اطلاعات موجود در همان بسته های موجود در مدل مفهومی می پردازد. اگر می خواهید مدل را با مدل مفهومی جدید بروزرسانی کنید، این گردش کار صحیح است. اما اگر مدل مفهومی اصلی از بسته هایی استفاده کند که دیگر در مدل مفهومی جدید استفاده نمی شود، ممکن است در اجرای مدل خطایی رخ دهد. همیشه مدل خود را بعد از نگاشت بررسی کنید تا ویژگی های نگاشت را طبق برنامه خود تأیید کنید.
  • هنگام استفاده از MODFLOW-USG، و UGrids چندگانه دارید، مطمئن شوید که مدل مفهومی نگاشت از UGrid یا مدل صحیح است. این کار به UGrid فعال نگاشت می شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools