حجم بارندگی‌های کشور به 10 میلی‌متر رسید :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




حجم بارندگی‌های کشور به 10 میلی‌متر رسید

وضعیت بارش‌ها و سدهای کشور در نخستین ماه سال آبی جدید؛

افزایش خروجی سدهای کشور به منظور مدیریت سیلاب‌های احتمالی

میزان خروجی آب از سدهای کشور طی یک ماه گذشته با افزایش 100 درصدی از مرز چهار میلیارد مترمکعب گذشته و ظرفیت مناسبی از مخزن سدهای کشور به منظور کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی اختصاص پیدا کرده است. میزان بارندگی‌‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 98) تا روز دوم آبان‌ماه به بیش از 10 میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارندگی میانگین 51 ساله حدود 23 درصد افزایش یافته است. این میزان بارندگی تاکنون توانسته است در میان بارش‌های نیم قرن اخیر در همین بازه زمانی رتبه هفدهم را نیز به خود اختصاص دهد.

بارندگی‌های مناسب سال آبی جدید موجب شده است تا آب ورودی به سدها نیز در شرایط مناسبی قرار بگیرد به طوری که رواناب ورودی به مخازن سدهای کشور تا پایان مهرماه به بیش از یک میلیارد و 750 میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم در مقایسه با ورودی مدت مشابه سال گذشته 87 درصد افزایش پیدا کرده است.

بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی گذشته باعث شده است تا آب موجود در مخزن سدهای کشور نیز در وضعیت مناسب‎‌تری قرار بگیرد. در حال حاضر موجودی مخزن سدهای کشور به بیش از 26 میلیارد مترمکعب رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 39 درصدی را ثبت کرده است.

هم‌اکنون 52 درصد از حجم مخزن سدهای کشور پر بوده که این رقم سال گذشته در همین بازه زمانی حدود 38 درصد بوده است.

از ابتدای مهرماه تاکنون سدهای کشور همچنان روند تخلیه آب موجود در مخازن خود را در دستور کار قرار داده‌اند تا برای تسکین سیلاب‌‌های احتمالی آماده باشند. در طی یک ماه اخیر میزان خروجی از سدهای کشور بیش از چهار میلیارد مترمکعب بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر از میان 193 سد بزرگ کشور حدود 71 سد مهم کمتر از 40 درصد پرهستند و تنها یک درصد سدهای بزرگ کشور بیش از 90 درصد آب دارند. از این رو ظرفیت مناسبی از مخزن سدهای کشور به منظور کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی در سال آبی 98-99 اختصاص پیدا کرده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools