استفاده از ابزار اصلاح آرک در مدل SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از ابزار اصلاح آرک در مدل SMS


ابزار Prune Arc برای مدل SMS نسبتاً جدید است، و ما هیجان زده می شویم تا نشان دهیم که چقدر می تواند مفید باشد. ابزار Prune Arc شبیه به عملکرد قوس صاف در مدل SMS است. این ابزار Smooth Arc هنگام از بین بردن نویز از قوس زبر مفید است و می تواند تغییرات شما را از نظر ریاضی پایدارتر کند. این می تواند در کار با یک مدل بسیار مفید باشد - به خصوص در موقعیت هایی مانند مدل سازی ساحلی که مستعد لبه های شلوغ هستند. متأسفانه، صاف کردن قوس نیز می تواند شکل قوس را تا جایی تغییر دهد که دیگر با خط ساحلی واقعی مطابقت نداشته باشد.

ممکن است با شرایطی روبرو شوید که قوس های وارد شده شما زبری های غیر ضروری زیادی دارند و یا مناطق مقعر غیرقابل انکاری دارند که می خواهید بدون توزیع مجدد راس های خود در طول بقیه قوس ها آنها را حذف کنید.


در این صورت، عملکرد Prune Arcs فقط ابزاری برای این کار است. این ابزار لبه های خشن را بدون گرد و یا تغییر شکل بقیه قوس، برش می دهد. به طور خاص ، این امکان را به شما می دهد تا روی صاف کردن یک طرف قوس تمرکز کنید. این در مدل سازی ساحلی جایی که ممکن است یک دهانه رودخانه کوچک، یک بندر، یا سایر مقاطع مقعر وجود داشته باشد که نمی خواهید در مدل خود بگنجانید مفید است.


با انجام موارد زیر به ابزار Prune Arc دسترسی پیدا کنید:


برای انتخاب قوس یا قوس مورد نظر برای هرس، از ابزار Select Feature Arcs استفاده کنید.

با کلیک راست بر روی قوس های انتخابی، سپس در فهرست دستور Prune Arc (ها) را انتخاب کنید.

این کادر محاوره ای Prune Arcs را ایجاد می کند، که از آن می توانید تنظیمات هرس خود را انتخاب کنید.


هر دو نوع هرس وجود دارد که می توان انجام داد: متغیر ثابت و مکانی.


ثابت همه چیز را در یک اندازه گیری خاص توسط شما هرس خواهد کرد. این اندازه گیری بصورت پیش فرض در متر است. هرچه این عدد بزرگتر باشد، هرس هرچه چشمگیرتر خواهد بود.

متغیر فضایی از اعداد موجود در یک مجموعه داده خاص برای تعیین پارامترهای هرس استفاده می کند. این مجموعه داده در کادر گفتگوی Prune Arcs انتخاب شده است.

نکته مهم این است که باید سمت کدام قوس را هرس کنید. دو طرف قوس با جهت قوس تعیین می شود. بنابراین اگر قوس به سمت جنوب به سمت شمال حرکت می کند، سمت چپ قوس در سمت چپ صفحه شما قرار دارد. اگر قوس به سمت غرب به سمت شرق حرکت می کند ، سمت چپ آن را به سمت بالای صفحه نمایش خود قرار دهید. مطمئن شوید که سمت راست قوس را هرس می کنید.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools