بهترین روش ها برای مدل سازی هیدرولیک :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بهترین روش ها برای مدل سازی هیدرولیک

Terrain review


در مدل SMS، طراحی یک مدل هیدرولیک 2D خوب از ابتدا بهترین نتیجه را می دهد. یک مدل ضعیف طراحی شده می تواند نتایج بدی به بار آورد، باعث بروز خطاهای مدل شده یا حتی منجر عدم همگرایی مدل شود. و اگرچه ممکن است در ابتدا طراحی یک مدل خوب آسان به نظر برسد، مشکلات احتمالی زیادی وجود دارد که در صورت عدم دقت، می توانند به وجود بیایند.

نکات زیر که به پنج بخش تقسیم شده اند، می توانند به بهبود هر مدل کمک کنند.


داده های زمین

به داده های زمین خود توجه کنید. شما نمی توانید یک مدل خوب و بدون پایه خوب تنظیم کنید، و داده های زمین پایه و اساس شماست. چهار چیز وجود دارد که شما باید برای درست کردن وقت خود را صرف کنید:

  • کنترل های هیدرولیک را به طور دقیق نشان دهید
  • اطمینان حاصل کنید که کانال را شامل می شود
  • در صورت لزوم نقاط شکست را اضافه کنید
  • در آخر سطح زمین را از نظر ویژگی های گمشده بررسی کنید


توسعه مش

از تعداد مناسبی از عناصر استفاده کنید: اندازه اهمیت دارد، همیشه تراکم بهتر نیست. این امر عمدتاً به این دلیل است که زمانی که مدل شما برای ارائه یک پروژه طول می کشد یک عامل مهم برای هر پروژه است. طول عنصر به طور کلی باید برابر یا بیشتر از عمق جریان باشد، به جز مناطقی محدود مانند اسکله. هنگامی که عناصر خیلی کوچک هستند ، امواج می توانند نتایج مدل را تغییر دهند.

عناصر چهارگوش در مش ها معمولاً پایدارتر از زمان استفاده از عناصر مثلثی هستند. هنگامی که تعداد عناصر و طول خود را تنظیم کردید، تأیید کنید که کنترل های هیدرولیک در مش نمایان هستند.

در آخر، مش خود را برای کیفیت بررسی کنید.


شرایط مرزی

هنگامی که مرزهای مدل خود را تعیین می کنید، باید دو مورد را پیدا کنید. ابتدا هنگام تعیین محدودیت های مدل، به دنبال محدودترین منطقه بگردید. دوم، دورترین مکان مرزی قابل استفاده را از منطقه مورد نظر پیدا کنید. یک قانون خوب برای رودخانه ها: دو عرض سیلاب به بالا و پایین دست. توجه داشته باشید که عرض مش باید از حداکثر عرض سیل بیشتر باشد.

در آخر ، تجزیه و تحلیل حساسیت را در شرایط مرزی انجام دهید.


ناهمواری مواد

توجه داشته باشید که مقادیر n مانینگ برای مدل 2D می تواند از مدل های 1D پایین تر باشد. حتما مدل خود را کالیبره کنید. در واقع نتایج خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها منطقی هستند.


اجرای مدل و بررسی

از بزرگترین مرحله زمانی ممکن استفاده کنید که به شما تداوم و ثبات می بخشد (به عنوان مثال در حالی که هنوز به یک راه حل خوب دسترسی دارید).

برای تأیید شبیه سازی ثابت از نقاط مانیتور استفاده کنید.

برای تأیید استمرار از خطوط نظارت استفاده کنید.

برای تأیید حفظ جرم، پارامترهای همگرایی را مرور کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools