مهندسی رودخانه یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مهندسی رودخانه یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به بارش‌های اخیر، ورودی خوبی به مخازن سدهای کشور از جمله سد رییسعلی دلواری داشته‌ایم و این سد در سامانه بارشی اخیر 8 میلیون مترمکعب آبگیری شده است. "محمد حاج‌رسولی‌ها" در سفر به استان بوشهر و بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای و سدهای این استان افزود: میانگین بارندگی سال آبی جاری در کشور 36 میلی متر است که این رقم نسبت به متوسط بلندمدت 30 درصد افزایش و نسبت به بارندگی سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب بارندگی استان بوشهر در سال آبی جاری افزود: استان بوشهر نیز در سال آبی جاری، به عنوان سومین استان دارای افزایش میانگین بارش است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهندسی رودخانه را یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت بخش آب دانست و گفت: رودخانه مند نیز یکی از رودخانه‌هایی است که موضوع حریم و بستر آن چالش‌هایی برای ساکنان پیرامون خود ایجاد کرده است که به‌منظور اخذ تصمیمات موثر در چارچوب ضوابط و مقررات، از این رودخانه بازدید میدانی به عمل آمد تا بتوانیم در خصوص ساماندهی حریم و بستر آن تصمیمات بهتری بگیریم.

حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: با بازدید میدانی بسیاری از زوایای این موضوع روشن گردید و امیدواریم تصمیم گیری در این خصوص در حداقل زمان ممکن انجام شود، همچنین برنامه‌ریزی سه ماهه جهت لایروبی پایین‌دست رودخانه مند صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران یادآور شد: به‌منظور عملیاتی شدن برنامه‌های بهسازی و مدیریت بهینه مصرف کشاورزی، موضوع کانال‌های آبیاری و پوشش آن نیز در دستور کار قرار گرفت.

حاج رسولی‌ها با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه آب‌های نامتعارف گفت: استان بوشهر یکی از استان‌های پیشگام در زمینه استفاده از آب دریا جهت مصارف شرب است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت نیرو سوق دادن صنایع دور از دریا به سوی آب‌های نامتعارف و پساب‌هاست، افزود: با توجه به راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب در 3 شهرستان این استان، می‌بایست با هماهنگی شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و همچنین از طریق شورای هماهنگی وزارت نیرو، از این ظرفیت جهت تخصیص به صنایع و فضای سبز استفاده شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: در شهرستان جم با توجه به عدم دسترسی به دریا، با احداث سد باغان که ساخت آن از طریق فاینانس خارجی و سامانه انتقال آن از طریق سرمایه‌گذاری صنایع مستقر در منطقه انجام می‌شود، علاوه بر مهار روان‌آب‌های سرگردان، به آبخوان‌های منطقه نیز کمک خواهد شد.

گفتنی است مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سفر یک روزه خود به استان بوشهر، علاوه بر بازدید از پروژه‌های توسعه منابع آب استان بوشهر، به‌صورت میدانی از رودخانه مند و روستاهای پیرامون آن بازدید به عمل آورد و در نشستی با حضور نماینده شهرستان دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان دشتی، نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان باغداران در خصوص مطالبات ساکنان حاشیه رودخانه مند شرکت کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools