پایداری جهانی آب با GEOGLOWS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پایداری جهانی آب با GEOGLOWS


این ابتکار عناصر مثبت فعالیت های آب را در مرحله اول GEO تثبیت می کند و تضمین می کند که هماهنگی و تعهد قوی برای پیوند بین داده ها،اطلاعات،دانش و کاربردها و خط مشی برقرار است. کشورهای مختلف عضو GEO کمک های بسیاری در این زمینه ها انجام می دهند اما بعید است که این کمک ها در برنامه ریزی یا سنتز گنجانده شود یا با سیاست در مقیاس جهانی مرتبط باشد،مگر اینکه بخشی از چارچوب بزرگتر برای هماهنگی آب در داخل باشد و فراتر از GEO. بنابراین،هنگامی که بالغ شد،GEOGLOWS می تواند چارچوبی هماهنگی برای همه ابتکارات آب تحت برنامه GEO فراهم کند.

این ابتکار برای تسهیل استفاده از دارایی های مشاهده زمین برای کمک به کاهش کمبود آب،زیاده روی و کیفیت تخریب ناشی از رشد جمعیت،تغییرات آب و هوا و توسعه صنعتی در نظر گرفته شده است. این ابتکار مربوط به اهداف استراتژیک GEO است و الگوی پروژه های GEO را دنبال می کند. این امر با تسهیل همکاری ها،فعال کردن پروژه ها و تشویق گفتگوهایی که باعث تقویت این برنامه ها،افزایش آگاهی از فعالیت های مرتبط و همچنین ارتقاء اهرم فعالیت های موجود یا برنامه ریزی شده می شود،به اهداف خود می رسد.

این طرح مبتنی بر تجزیه و تحلیل متغیرهای ضروری آب (EWV) دانش را توسعه خواهد داد و از دانش برای اطلاع رسانی برنامه های مربوط به به حداقل رساندن حوضه و خطر منطقه ای،سیاست های مربوط به افزایش پایداری آب جهانی و ایجاد ظرفیت از طریق برنامه های منطقه ای و اتحادهایی مانند AmeriGEOSS استفاده خواهد کرد. برای دستیابی به این هدف تلاش می شود تا برنامه های مشاهده ای را ارتقا بخشد،نوآوری در راه های استفاده بهتر از داده ها،پیروی از اصول GEO برای مدیریت مناسب داده ها و اجرای سیاست تبادل داده آزاد و آزاد.


فعالیت برای دوره

این ابتکار شامل جمع آوری،پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها برای ایجاد درک بهتر از فرآیندهای آب،پیش بینی های بهتر و بینش در مورد استراتژی هایی برای مدیریت موثرتر آب خواهد بود. مدل ها و ابزارهایی که در ارائه خدمات نظارت و پیش بینی برای مدیریت آب کاربرد دارند. و شواهد کلی و پشتیبانی از توسعه سیاست. دامنه این کار در ابتدا زمینه های مسئولیت پذیری کشورهای عضو را در بر می گیرد و مرور جهانی مورد نیاز برای ایجاد ارتباط بین داده و سیاست را ارائه می دهد. رویکردهای علمی با تقویت جمع آوری و پردازش داده ها،بهبود خدمات داده و گسترش قابلیت های استفاده از داده ها توسط همه اقشار جامعه و در همه نقاط جهان پشتیبانی می شود.


چارچوب GEOGLOWS شامل فعالیتهایی است که با تمرکز بر روی:

  • تقویت پایداری جهانی آب (اهداف توسعه پایدار ؛ کمبود آب و دسترسی ؛ تغییر آب و هوا ؛ مناطق سرد؛ تعامل کاربر).
  • به حداقل رساندن حوضه و ریسک منطقه ای (پیش بینی آب یکپارچه شامل سیل و خشکسالی ؛ مسائل فرامرزی و مدیریت یکپارچه منابع آب ؛ آب-انرژی-مواد غذایی-محیط-سلامت-پیوند ؛ تعدیل آب و هوا).
  • متغیر اساسی آب (EWV) درک (کیفیت آب و استفاده ؛ متغیرهای چرخه آب)؛
  • مشاهدات زمین،محصولات و برنامه های داده های یکپارچه و توسعه ابزار.
  • به اشتراک گذاری داده ها،انتشار داده ها،اطلاعات،محصولات و دانش.
  • تعامل کاربر،ظرفیت سازی و AmeriGEOSS.


کاربران نهایی مشغول تعریف نیازهای داده،محصولات و خدمات خواهند بود. برنامه های نوظهور مانند برنامه های کاربردی با کیفیت آب و نظارت بر رویدادهای شدید باید به خدمات جدید منتهی شوند. پس از روشن شدن نیازهای کاربر،ارزیابی از منابع فعلی مراکز داده جهانی باید انجام شود تا مشخص شود که ابتکار عمل و خدمات جدید مورد نیاز است. آنها در انجام تجزیه و تحلیل شکاف برای روشن شدن کفایت محصولات و خدمات موجود و نیاز به خدمات جدید کمک خواهند کرد.

AmeriGEOSS از طریق نظرسنجی هایی که در جلسات و جلسات آموزشی خود انجام می دهد به عنوان یک عنصر Engagement کاربر عمل می کند تا این نیاز را برطرف کند. تعامل کاربر دیگر از طریق مشارکت فعال مداوم در جامعerv مشاهدات چرخه آب جهانی (IGWCO) جامعه تمرین (CoP) حاصل خواهد شد که تأکید بر تعامل با کاربران در سراسر جهان خواهد بود. علاوه بر این GEOGLOWS در جلسات سمپوزیوم برنامه ریزی کار GEO و جلسات اجرائی برنامه های جانبی را برگزار می کند تا متخصصان سایر SBA ها را از فعالیت های خود مطلع کند و فعالیت های متقابل SBA را تحریک کند. اعضای GEOLGLOWS برای گسترش فعالیت های خود جلسات علمی و سالن های شهر در جلسات علمی بین المللی تشویق می شوند.


برنامه های آینده

این ابتکار علاوه بر پیشنهاد استراتژی برای هماهنگی،مجموعه ای از توصیه ها را برای اجرای شامل پیشنهادات اولیه برای n ارائه می دهد فعالیت های آن بخشی از این شامل گسترش دامنه جغرافیایی GEOGLOWS با آوردن تعداد بیشتری از اعضای GEO به این ابتکار است.


منابع

سرمایه گذاری در این طرح در حال حاضر از طرف ناسا،NOAA،USGS و USAID به نمایندگی از دولت ایالات متحده و JRC (اروپا) و کلمبیا برای بودجه بین المللی انجام می شود. کلمبیا و JRC 10K دلار در سال برای پروژه های خود تأمین می کنند. در حال حاضر پشتیبانی NOAA،NASA و USGS پشتیبانی همه جانبه است.

همراه با کمک های ناسا برای پروژه های تأمین شده و ابتکارهای جدید که از طریق تماس های تحقیقاتی و پروژه های مرتبط با آب و آموزش های تأمین شده توسط کمک های آمریکای لاتین تأمین می شود،تقریباً سرمایه گذاری ناسا 750K با 35K دلار دیگر برای هماهنگی هزینه شده است.

کمکهای مالی NOAA در نوع خود تقریباً 400K دلار در سال است. این خدمات شامل خدمات GEONETCAST،پروژه های AmeriGEOSS در آمریکای لاتین،و NOAA GEOGLOWS و هماهنگی AmeriGEOSS است. علاوه بر این،NOAA از تلاشهای GEOGLOWS در رابطه با پیش بینی آب یکپارچه در سطوح پشتیبانی می کند که در حال حاضر تعیین آنها دشوار است. NOAA و دبیرخانه GEO با پشتیبانی فنی از وبینارهای ماهانه CIEHLYC همکاری می کنند. محصولات داده ای که از طریق GEONETCast تهیه می شوند،از نوع کمکهای کشورهای همکار هستند. فعالیتهای USGS توسط کارمندان درگیر در انجام مسئولیت های عادی خود انجام شده است،بنابراین اختصاص دادن سرمایه گذاری های اضافی مرتبط با کمک های USGS GEOGLOWS دشوار است.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools