درباره +SWAT :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




درباره +SWAT


در طی 20 سال گذشته، ابزار ارزیابی خاک و آب (SWAT) در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. برنامه های بی شماری در سراسر جهان نیز محدودیت هایی را نشان داده و نیازهای توسعه مدل را شناسایی کرده اند. اصلاحات و تعدیل های بی شماری در مدل و اجزای انفرادی آن، باعث شده است تا کد و مدیریت آن حفظ شود. مدل سازی کد SWAT طی چند سال گذشته اصلاحات اساسی را پشت سر گذاشته است و در نتیجه +SWAT، یک نسخه کاملاً اصلاح شده از مدل است.

حتی الگوریتم های اساسی مورد استفاده برای محاسبه فرآیندهای موجود در مدل تغییر نکرده اند، اما ساختار و سازماندهی کد (مبتنی بر شی) و پرونده های ورودی (مبتنی بر رابطه) تغییر قابل توجهی داشته اند. انتظار می رود این امر موجب تسهیل نگهداری مدل، اصلاح کدهای آینده و تقویت همکاری با سایر محققان برای ادغام علم جدید در ماژول های SWAT شود. +SWAT نمایش فضایی انعطاف پذیر تری از تعاملات و فرآیندهای درون یک حوضه آبریز را فراهم می کند.

ابزار ارزیابی خاک و آب (+SWAT) یک مدل حوزه عمومی است که به طور مشترک توسط سرویس تحقیقاتی کشاورزی USDA یا USDA-ARS و تحقیقات آگریلی تگزاس، بخشی از سیستم دانشگاه و دانشگاه تگزاس ساخته شده است. +SWAT یک مدل در مقیاس حوضه آبخیز کوچک به رودخانه است تا کیفیت و کمیت آب های سطحی و زیرزمینی را شبیه سازی کند و تأثیر محیطی کاربری اراضی، شیوه های مدیریت زمین و تغییرات آب و هوایی را پیش بینی کند. SWAT به طور گسترده ای در ارزیابی پیشگیری و کنترل فرسایش خاک، کنترل آلودگی منبع غیر نقطه و مدیریت منطقه ای در حوزه های آبخیزداری مورد استفاده قرار می گیرد.


نصب و راه اندازی

1- ابتدا QGIS3 را نصب کنید

اگر قصد دارید از +QSWAT برای راه اندازی سیستم آبخیز خود استفاده کنید، لطفاً قبل از نصب +SWAT ابزار QGIS3 را نصب کنید. می توان آن را از صفحه بارگیری QGIS بارگیری کرد، جایی که باید مخزن Long term release و نصب مستقل 64 بیتی را انتخاب کنید. از پوشه پیش فرض C:\Program Files\QGIS 3.4 به عنوان پوشه نصب استفاده کنید. برای دستورالعمل های بیشتر به کتابچه راهنمای +QSWAT مراجعه کنید.


لطفا توجه داشته باشید که باید از QGIS نسخه 3 استفاده کنید نه نسخه 2.


2. نصب کننده SWAT+ Tools

برای نصب مدل +SWAT و اجزای رابط، لطفاً از نصاب موجود در زیر استفاده کنید. نصب برای دستگاه های ویندوز 64 بیتی است. امتیازات سرپرست لازم نیست، با این حال باید به درایو C خود دسترسی داشته باشید.

پس از باز کردن نصاب، صفحه ای به شما ارائه می شود که از شما می خواهد کدام مؤلفه ها را نصب کنید. پایگاه داده های خاک و... در صورت بررسی، در صفحه بعدی بارگیری می شوند.

در صورت انتخاب ویرایشگر +QSWAT و +SWAT، نصب های بعدی آنها باز خواهد شد.


دانلود نصب کننده +SWAT












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools