درک سیستم مختصات و تغییر آن :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




درک سیستم مختصات و تغییر آن


آیا تا به حال فکر کرده اید که تفاوت بین طرح ریزی سیستم مختصات و بازتعریف مجدد آن چیست؟ آیا تا به حال برای تبدیل یک سیستم مختصات از یک نوع دیگر در GMS، مدل SMS یا WMS (به طور مشترک با عنوان XMS) نیاز داشته اید؟ استفاده از سیستم مختصات ها در WMS می تواند گیج کننده باشد، بنابراین موارد زیر باید توضیحات بیشتری را ارائه دهد.

تعیین سیستم مختصات ها

سیستم مختصات ها می توانند با اشیاء داده های فردی یا در خود پرونده داده شی یا در یک فایل * .prj مرتبط همراه باشند. اگر XMS نتواند یک سیستم مختصات را پیدا کند، با عنوان "بدون پروژکتور" باقی می ماند، یا وقتی اشیاء جدید ایجاد می شوند، XMS نمایشگر را به آن اختصاص می دهد. با کلیک راست بر روی آن و انتخاب Projection می توانید سیستم مختصات یک شی را مشخص کنید. توجه داشته باشید که این سیستم مختصات باید همانند طرح اولیه داده باشد. مشخص کردن یک سیستم مختصات نادرست منجر به مشکلات داده می شود.


Reprojecting on the Fly

"Reprojaching on the Fly" هنگامی رخ می دهد که مجموعه داده ها یا اشیاء از چندین سیستم مختصات در یک پروژه بارگذاری شوند، جایی که مقادیر x و y در غیر این صورت با هم همپوشانی ندارند (یعنی داده ها در دو یا چند مکان مجزا نمایش داده می شوند). سیستم مختصات های مختلف برای این داده ها مورد استفاده قرار می گیرند تا با خروجی صفحه نمایش مطابقت داشته باشند به گونه ای که اشیاء داده ها مرتب شوند. توجه داشته باشید که این هیچ پرونده * .prj یا سیستم مختصات های تعیین شده برای هر شی را تغییر نمی دهد. این یک تابع اتوماتیک داخلی به XMS است که برای اهداف نمایش استفاده می شود.


تبدیل یک سیستم مختصات

اگر شما نیاز به تبدیل از یک سیستم مختصات به سیستم مختصات دیگر دارید، می توانید با کلیک راست بر روی آن و انتخاب Reproject، این کار را انجام دهید. برای استفاده از این دستور، ابتدا داده ها باید با سیستم مختصات صحیح مشخص شده باشند. پس از انتخاب Reproject، این دستور از کاربر خواسته می شود تا یک سیستم مختصات جدید را انتخاب کند، داده ها به سیستم مختصات انتخاب شده تبدیل می شوند. اگر یک فایل * .prj با جسم همراه باشد (مانند TIFF)، با استفاده مجدد از شی، پرونده * .prj تغییر می کند. استفاده مجدد از پرواز معمولاً برای بیشتر برنامه ها کافی است. لطفا توجه داشته باشید که محدودیت هایی برای استفاده مجدد وجود دارد.

هنگامی که مجموعه داده ها به طور صحیح سیستم مختصات خود را ارجاع می دهند، XMS باید آنها را در پرواز مجدداً مورد استفاده قرار دهد تا با نمایشگر شما مطابقت داشته باشد. اگر یک مجموعه طرح ریزی نمایش ندارید، می توانید با انتخاب منوی Display و انتخاب Projection، این کار را انجام دهید. در این مرحله، اگر می خواهید پراکندگی (های) خود را در همان سیستم مختصات نمایشگر دوباره اجرا کنید، می توانید این کار را انجام دهید. 












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools