مشاهده گستره سیل در نرم افزار SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مشاهده گستره سیل در نرم افزار SMS


برای بسیاری از پروژه های رودخانه ای، یافتن مناطقی از سیل بالقوه یک جزء اصلی است. مدل SMS چند راه برای دیدن وسعت سیل در یک پروژه معین ارائه می دهد. هنگام اجرای یک مدل عددی رودخانه ای، مانند SRH-2D، مجموعه ای از ارتفاع سطح آب (WSE) اغلب بخشی از محلول حاصل است. استفاده از خطوط و مراحل زمانی از مجموعه داده WSE می تواند به مکان یافتن مناطق و مناطق وسیع سیلاب در منطقه مدل شده کمک کند.

شما می توانید از تابع "حداکثر" در ماشین حساب داده استفاده کنید تا یک مجموعه داده ساخته شود که حداکثر ارتفاع سطح آب را در تمام نقاط زمانی نشان می دهد. به عنوان مثال، با استفاده از یک مجموعه داده WSE، می توانید "حداکثر (WSE: همه)" را وارد کنید تا در کل مراحل زمانی حداکثر مقدار داده های WSE را بدست آورید. سپس این حداکثر وسعت را نشان می دهد.


یک روش سریعتر برای مشاهده داده های سیلاب برای یک مرحله زمانی واحد، استفاده از دستور Map Flood است. این ابزار با استفاده از ارتفاعات زمینی و نقشه های موجود در معرض خطر سیلاب از آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) برای نمایش سریع اثرات تغییرات احتمالی در سطح سیل استفاده می کند. ابزار Map Flood با داده های خطر سیل FEMA کار می کند و به شما امکان می دهد از ساختن و اجرای یک مدل کامل عددی جلوگیری کنید تا بتوانید تخمین سریع مناطق سیل را برای یک مرحله زمانی واحد بدست آورید.


از ابزار Map Flood همچنین می توانید برای داده های محلی برای داده هایی که مثل FEMA در دسترس نیستند، برای یک مرحله زمان واحد استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در مورد ابزار Map Flood در آموزش سریع Floodplain یافت می شود.


می توانید داده های سیلابی را که با صادر کردن یک مجموعه داده WSE یا حداکثر WSE در انواع فرمت های پرونده ایجاد کرده اید با استفاده از دستور صادر کردن با کلیک راست یا File | ذخیره به عنوان دستور. قوس های ویژگی ایجاد شده با استفاده از Map Flood همچنین می توانند به عنوان shapefile یا هر قالب دیگر فایل موجود در آن ذخیره شوند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools