آموزش اتصال مدل MODFLOW و WEAP - بخش سوم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آموزش اتصال مدل MODFLOW و WEAP - بخش سوم


در صفحه MODFLOW Link ، روی دکمه "پرونده انتخاب شکل که دارای اطلاعات پیوند MODFLOW" است ، کلیک کنید. در پنجره بعدی، برای "پرونده پس زمینه با اطلاعات پیوند MODFLOW"، "<ایجاد پرونده جدید>" را انتخاب کنید. پنجره بالا ظاهر می شود:

WEAP بطور خودکار تعداد ردیف ها و ستون ها و ارتفاع ردیف و عرض ستون را که از پرونده گسسته سازی MODFLOW می خواند. با این حال، مدل MODFLOW شامل اطلاعاتی در مورد موقعیت X  Y (طول و عرض جغرافیایی) یا زاویه چرخش سلول ها نیست. بنابراین، شما باید خود این اطلاعات را وارد کنید.


اگر مقادیر عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و چرخش را می دانید می توانید مستقیماً اعداد را وارد کنید. اگر مقادیر را نمی دانید، می توانید بر روی نقشه کلیک کنید تا مبدا را تنظیم کنید (گوشه پایین سمت چپ). یک جعبه بنفش را روی نقشه مشاهده خواهید کرد که مساحت سلول ها را نشان می دهد. تا زمانی که کلید سمت چپ ماوس را نگه دارید، جعبه بنفش با ماوس حرکت می کند. هنگامی که جعبه به درستی قرار دارد، رها کنید. می توانید روی نقشه بزرگنمایی کنید (با استفاده از کشویی بزرگنمایی در زیر نقشه کفی در سمت چپ، چرخ ماوس، یا کلیک بر روی کنترل و کشیدن بر روی نقشه) برای کمک به دستیابی به دقت بیشتر در قرارگیری منطقه.


کادر File Name حاوی نام پرونده پرونده جدید است. از نام پیش فرض ("MODFLOW Linkage.shp") استفاده کنید یا نام دیگری را وارد کنید. پرونده های شکل همیشه دارای پسوند .shp هستند. برای ایجاد آن بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید.


پس از ایجاد پرونده شکل، WEAP آن را نمایش داده و به شما امکان می دهد ظاهر آن را به صورت شماتیک تنظیم کنید. همچنین برای کسب اطلاعات لازم است مقادیر موجود در جدول ویژگی های فایل شکل را برای هر سلول مرتبط داشته باشید - برای اطلاعات بیشتر به "پر کردن جدول ویژگی برای پیوند دادن سلول های MODFLOW به عناصر WEAP" مراجعه کنید. پس از سفارشی کردن ظاهر آن و احتمالاً ویرایش جدول ویژگی ها، روی دکمه OK کلیک کنید. WEAP این لایه را به شماتیک شما اضافه می کند و شما را به پنجره "انتخاب شکل که دارای اطلاعات پیوند MODFLOW" باشد برمی گرداند.



نکته: WEAP با استفاده از اطلاعات مربوط به بسته MODFLOW Basic - BAS ستون هایی را در جدول ویژگی ها برای هر لایه در مدل MODFLOW ایجاد می کند، که نشان می دهد سلول ها فعال، غیرفعال هستند یا دارای سطح ثابت هستند. نام ستون ها Is_Active است ، جایی که <N> تعداد لایه است (به عنوان مثال، Is_Active1 ، Is_Active2). سلولهای فعال با "A" مشخص می شوند، سلول های سطح ثابت با "CH" مشخص می شوند و سلول های غیرفعال خالی هستند. شما می توانید یکی از این ستون ها را انتخاب کنید تا به عنوان برچسب موجود در نمای شماتیک نمایش داده شود تا بتوانید از مدل MODFLOW سریع فکر کنید. توجه: WEAP همچنین می توانید انواع سلول برای هر سلول را در نمای نتایج (W = Well ،R = Recharge ،D = Drain ،V = River ،H = Head Head ،F = Flooded ،dry = Cell) نمایش دهد.


آموزش اتصال مدل MODFLOW و WEAP - بخش چهارم












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools