کرونا علاوه بر سلامت به منابع آب های زیرزمینی هم خسارت زد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کرونا علاوه بر سلامت به منابع آب های زیرزمینی هم خسارت زد


کرج- معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا حدود ۲۰ درصد مصرف آب استان را افزایش داده است، گفت: این امر با توجه به محدود بودن منابع آبی البرز باعث نگرانی است. به گزارش بازار «عبدالرضا خلیلی» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: کرونا علاوه بر آسیب سلامت به منابع آبی کشور نیز آسیب زده و این آسیب در البرز بیشتر و جای نگرانی بیشتری دارد. چرا که بخشی از منابع آبی البرز با استان تهران مشترک است و در تهران نیز به دلیل بیماری مصرف آب افزایش داشته است.

خلیلی با اشاره به اینکه هرساله در اسفند ماه به دلیل شست و شو و نظافت برای استقابل از سال نو مصرف آب افزایش دارد اظهار کرد: امسال با شیوع بیماری کرونا و بنا بر تاکید متخصصان بر شستشوی مداوم، میزان مصرف استان حدود ۲۰ درصد بیشتر افزایش داشته که با تاثیر زیاد روی منابع آبی، برخی مناطق را با کمبود و افت فشار آب مواجه ساخت.


وی اظهار کرد: با وجود اینکه هرساله منابع زیرزمینی آب استان تحلیل می رود و با توجه به افزایش مصرف هرساله اسفندماه، از سه ماه قبل با برنامه ریزی و حفر چاه جدید، همچنین بالابردن ظرفیت تصفیه خانه ها برای افزایش آب تولیدی و همچنین برداشت از خط طالقان و سد کرج پیش بینی های لازم انجام شد تا برای تامین آب پایان سال با مشکل مواجه نشویم.


معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان البرز افزود: پس از بروز بیماری کرونا جلسات اضطراری و تمهیداتی نیز در این زمینه داشتیم که اگر در کنار آن مردم هم رعایت کنند با مشکل حادی مواجه نشویم.


مشترکین شست و شوی پایان سال را به بعد از عید موکول کنند


خلیلی گفت: برای تامین آب بعضی از شهرها مانند اشتهارد، نظرآباد، محمدشهر که به دلیل فاصله از منابع آب گاهی چالش داریم، جلسه و تمهیداتی داشتیم و پروژه هایی نیز تعریف شده که در کنار آن اگر مردم حداقل ۱۰ درصد در مصرف خود صرفه جویی داشته باشند می توانیم از این بحران بیماری بدون مشکل گذر کنیم.


خلیلی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت برای مقابله و ایمن بودن از بیماری کرونا گفت: مردم باید برای رعایت بهداشت مصرف لازم را داشته باشند اما در کنار آن توصیه می کنیم از شست و شوهایی که به روال پایان هر سال انجام می شد خودداری و آن را به بعد از عید موکول کنند تا برای تامین آب در شرایط فعلی و ریشه کن شدن بیماری با قطعی یا کمبود آب مواجه نشویم.


معاون بهره برداری آبفا البرز با بیان اینکه در البرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک آب داریم افزود: پرسنل آبفا استان از مدیرعامل گرفته تا کارکنان در بخش های دیگر تا پایان شب در تلاش برای تامین آب مورد نیاز شهروندان هستند و همه تلاش ما بر این است که در این ایام با مشکل کمبود آب مواجه نشویم، اما در صورتی که شست و شوها به روال هر سال انجام شود و شستشوی اضافه شده ناشی از بیماری هم باشد نمی توانیم با قطعیت بگوییم که در روزهای آتی کمبود آب نخواهیم داشت. و چنانچه همکاری مردم نباشد احتمالا در برخی از مناطق با کمبود و افت فشار آب مواجه خواهیم بود.


ضرورت پرداخت به موقع هزینه های مصرفی آب برای کمک به تامین آب


وی با اشاره به اینکه بهای آب مصرفی برای شهروندان نصف هزینه تمام شده است گفت: در کنار وظیفه تیم تامین آب شرکت آب و فاضلاب، شهروندان نیز باید به وظیفه خود در خصوص پرداخت هزینه های مصرفی متعهد بوده و با پرداخت به موقع هزینه ها،آبفا را در تامین  این مایه حیاتی یاری کنند.


معاون بهره برداری آبفا البرز افزود: با توجه به برداشت های غیرمجاز و اینکه منابع آب های زیرزمینی هرسال تحلیل می رود ضرورت دارد شهروندان از هدایت آب باران و آبهای سطحی منازل خود به فاضلاب شهری نیز خودداری کنند چرا که با اتصال این آبها به فاضلاب منابع زیرزمینی تغذیه نمی شود.


وی با اشاره به اینکه روزهای باقی مانده تا پایان سال پیک مصرف آب خواهد بود گفت: از مردم انتظار داریم با صرفه جویی در مصرف آب، خودداری از شست و شوی ماشین و فرش و... در خانه ها و موکول کارهای شست و شو به بعد از عید، برای جلوگیری از قطعی یا کمبود آب در شرایط بحرانی فعلی مسئولان را یاری کنند تا از از این شرایط با کمترین مشکل عبور کنیم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools