انتقال ویروس کرونا از طریق آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




انتقال ویروس کرونا از طریق آب


آیا ویروس COVID-19 می تواند از طریق آب آشامیدنی پخش شود؟

ویروس COVID-19 در آب آشامیدنی تشخیص داده نشده است. روش های تصفیه آب معمولی که از تصفیه و ضد عفونی کردن استفاده می کنند، مانند آنهایی که در اکثر سیستم های آب آشامیدنی شهری وجود دارد، باید ویروسی که باعث COVID-19 می شود را حذف یا غیرفعال کنند.


آیا ویروس COVID-19 در مدفوع یافت می شود؟

ویروس ایجاد COVID-19 در مدفوع برخی از بیماران مبتلا به COVID-19 تشخیص داده شده است. میزان ویروس آزاد شده از بدن (ریخته شده) در مدفوع ، چه مدت ویروس ریخته می شود و اینکه ویروس موجود در مدفوع عفونی است ، مشخص نیست.

خطر انتقال COVID-19 از مدفوع فرد آلوده نیز ناشناخته است. با این حال، انتظار می رود این خطر براساس داده های قبلی از بیماری های کروناویروس مرتبط ، مانند سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) کم باشد. تاکنون گزارشی از انتقال مدفوع و دهانی COVID-19 گزارش نشده است.


آیا ویروس COVID-19 می تواند از طریق استخرها و وان های داغ پخش شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر پخش COVID-19 با استفاده از استخرها و وانهای گرم وجود ندارد. عملکرد مناسب، نگهداری و ضد عفونی (به عنوان مثال، با کلر و برم) استخرها و وانهای داغ باید ویروسی که باعث COVID-19 می شود را حذف یا غیرفعال کنید.


آیا ویروس COVID-19 می تواند از طریق سیستم فاضلاب گسترش یابد؟

CDC با در دسترس بودن اطلاعات، تمام داده های مربوط به انتقال COVID-19 را مرور می کند. در این زمان، تصور می شود خطر انتقال ویروس ناشی از COVID-19 از طریق سیستم های فاضلاب کم است. اگرچه انتقال COVID-19 از طریق فاضلاب ممکن است، اما تاکنون هیچ مدرکی در دست نیست که چنین اتفاقی افتاده باشد. این راهنما با ارزیابی شواهد جدید در صورت لزوم به روز می شود.

SARS، یک coronavirus مشابه، تا 2 تا 14 روز در فاضلاب تصفیه نشده تشخیص داده شده است. در شیوع SARS در سال 2003، انتقال مستند همراه با آئروسلهای فاضلاب وجود داشت. داده ها حاکی از آن است که شیوه های کلر زدایی سیستم فاضلاب شهری استاندارد ممکن است برای غیرفعال کردن کوراو ویروس ها کافی باشد، تا زمانی که برنامه ها کلر موجود را در طول درمان کنترل کنند تا اطمینان حاصل شود که از بین نرفته است، کارگران فاضلاب و فاضلاب باید از روشهای استاندارد استفاده کنند، اقدامات احتیاطی بهداشتی را انجام دهند و تجهیزات محافظ شخصی (PPE) را طبق دستورالعمل های فعلی کار بپوشند.


آیا کارگران فاضلاب باید از اقدامات احتیاطی بیشتری برای محافظت در برابر ویروس COVID-19 استفاده کنند؟

عملیات تصفیه خانه فاضلاب باید اطمینان حاصل کند که کارگران از روال معمول برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض فاضلاب استفاده می کنند. این موارد شامل استفاده از کنترل های مهندسی و اداری، شیوه های کار ایمن و PPE است که به طور معمول برای انجام کار هنگام کار با فاضلاب تصفیه نشده لازم است. حفاظت اضافی مخصوص COVID-19 برای کارمندان درگیر در عملیات مدیریت فاضلاب از جمله مواردی که در تاسیسات تصفیه فاضلاب وجود دارد، توصیه می شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools