ارزیابی نیازهای کمبود اقتصادی آب با GIS و AI :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ارزیابی نیازهای کمبود اقتصادی آب با GIS و AI


کمبود آب در حال رسیدن به سطح جدیدی از فوریت است. تغییرات آب و هوایی الگوی آبگرفتگی و خشکسالی شدید را ایجاد کرده و شرایط موجود در حال حاضر شکننده را تشدید می کند. یک گروه، Global Water Challenge، از تجزیه و تحلیل داده محور استفاده می کند تا به شکل تأمین آب و زیرساخت ها تسکین یابد.

Global Challenge که در سال 2006 تأسیس شد، ائتلافی از سازمان های پیشرو است که متعهد به دستیابی و دسترسی جهانی به آب آشامیدنی سالم و بهداشت هستند. تاکنون از طریق مشارکت های دولتی و خصوصی، این گروه به بیش از 1 میلیون نفر با دسترسی به آب تمیز رسیده است. اما کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.


در حال حاضر بسیاری از شهرها برای "روز صفر" برنامه ریزی می کنند که هیچ آب در مخازن باقی نماند. برای برخی، این یک واقعیت است. در سال 2018، کیپ تاون، آفریقای جنوبی به سختی از قطع آب جلوگیری کرد. در ژوئن سال جاری، شیر آب در چنای هند خشک شد و به شدت به 10.6 میلیون نفر از ساکنان این شهر آسیب زد.


برایان بانک، مدیر ابتکارهای استراتژیک جهانی آب گفت: "کمبود منابع به کیپ تاون و چنای آسیب رسانده است - این به اندازه پول، فن آوری یا زیرساخت ها نیست. فقط آب کافی نیست." "وقتی ما در مورد منابع آب صحبت می کنیم، کمبود اقتصادی و کمبود منابع وجود دارد."


در برخی از مناطق که آب در دسترس است، زیرساخت های ذخیره و تحویل آن پیر یا فاقد قابلیت است. بانک ها نمونه ای از یک روستا در مالاوی را نشان می دهند که در آن "آب زیادی در زیر زمین وجود دارد، اما مردم منابع لازم برای استخراج آن را ندارند."



یک دختر اوگاندا آب را از منبع طبیعی راکد طبیعی که خطرات سلامتی را به همراه دارد، دریافت می کند، اما برای مردم روستای او این تنها منبع آب است.


آب به عنوان موتور اقتصادی


با تمرکز بر کمبود اقتصادی، Global Water Challenge به میلیون ها تن از ساکنان روستایی در سراسر جهان که دسترسی به آب آشامیدنی تمیز یا بهداشت کافی ندارند، کمک می کند.


بانکس گفت: "مردم برای رسیدن به آب باید مسافت های طولانی را طی کنند و یا از آب سطحی کثیف استفاده کرده و بیمار شوند." در بسیاری موارد، آنها پمپ های شکسته یا زیرساخت ها را در آن پیاده روی طولانی می گذرانند. یا بقیه پروژه های گذشته که تکمیل نشده اند."


اغلب کودکانی هستند که برای این کار آب دریافت می کنند و مدرسه را از دست می دهند. یا بزرگسالان، بیشتر زنان، این سفر را انجام می دهند و ساعات کاری روزانه را از دست می دهند.


بانک ها گفتند: "دسترسی به آب منجر به فرصت های اقتصادی، آموزش، برابری جنسیتی، بهداشت و موارد دیگر می شود."


سازمان ملل دسترسی اساسی به آب را به عنوان داشتن منبع بهبود یافته آب در مدت زمان 30 دقیقه جمع آوری تعریف می کند. اخیراً، این سازمان آب را به اهداف توسعه پایدار خود ارتقا داده است. به طور واضح اظهار داشت، هدف این است که "در دسترس بودن و مدیریت پایدار آب و فاضلاب برای همه اطمینان حاصل شود."



گروهی از کودکان خردسال آفریقایی با سطل و جیرکان روی سرشان قدم می زنند و آب پاک خود را به دهکده خود باز می گردانند.


ایجاد تفاهم مشترک


کمبود آب و بهداشت، یکی از بزرگترین موانع برای رفع فقر و رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها است.


چندین موسسه غیرانتفاعی، دولت و سازمان های بین المللی کمک رسانی که برای تأمین آب به نیازمندان تلاش می کنند با یک چالش اساسی روبرو هستند. آنها باید بدانند که در چه مکان هایی پروژه های موفقی وجود داشته است - چه چیزی کار کرده و همچنان به کار خود ادامه می دهد؟


بانک ها گفتند: "ما پنج سال پیش Exchange Water Data WPDx را با این ایده که اگر درک مشترکی در مورد پروژه های آب داشته باشیم، می توانستیم خیلی بیشتر انجام دهیم." "ما برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی جهانی از خدمات آب روستایی کار کرده ایم و اکنون از یک نرم افزار سیستم جغرافیایی [GIS] برای بیرون کشیدن بینش از داده ها استفاده می کنیم تا آن را در دست تصمیم گیرندگان قرار دهیم."


WPDx با همکاری بسیاری از شرکاء، اکنون حاوی 500000 پرونده آب نقطه ای از 50 کشور جهان است. Global Water Challenge داده های WPDx را با ابزارهای تحلیلی برای کمک به تصمیم گیری بسته بندی کرده است. یک ابزار نقاط آب شکسته را بررسی می کند و به دولتها کمک می کند با لحاظ کردن تعداد زیادی از مردم خدمات را در اولویت قرار دهند. یکی دیگر از موارد تمرکز بر ساخت و سازهای جدید است و مکانهایی را برای ساختن یک نقطه آب جدید که می تواند به بیشتر مردم برسد اختصاص داده است. یک ابزار دیگر به رهبران دولت کمک می کند تا با نشان دادن اینکه چه تعداد از افراد در یک منطقه خاص در یک کیلومتری از خانه خود به آب دسترسی پیدا می کنند و یا نمی توانند آب های کمتری را شناسایی کنند.


بانکها گفتند: "طبق تحقیقات ما، 25٪ از نقاط آب در طی چهار سال اول شکسته می شوند." "یک میزان شکست عظیم وجود دارد و به هیچ وجه دولت ها نمی توانند با همه آنها کنار بیایند."


Global Water Challenge در حال همکاری با شرکت هوش مصنوعی Data Robot است تا GIS را با یادگیری ماشین تلفیق کند تا خرابی نقطه آب را پیش بینی کند.


پیش بینی شکست برای دولت ها و شرکای آنها که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند بسیار مفید است. بدیهی است که به عنوان یک سرمایه گذاری کارآمدتر از ساختن زیرساخت های جدید یا تعمیر چیزی است که قبلاً شکسته شده در نظر گرفته می شود.


این تیم اخیراً مطالعه ای را برای ارزیابی ارزش GIS از نظر هزینه ها و افراد ارائه شده انجام داده است. آنها استراتژی های سرمایه گذاری واقع بینانه را برای 12 ولسوالی در هفت کشور مختلف در جنوب صحرای آفریقا ایجاد کردند و دریافتند که آنها با همان بودجه با استفاده از GIS می توانند به 25٪ و تعداد بیشتری برسند.


آب پایداری را تأمین می کند


مأموریت جهانی آب چالش برای ارائه یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای کمک به جوامع روستایی برای دستیابی و تداوم دسترسی اساسی به آب، حمایتهای شرکتی را به خود جلب کرده است.


بانک ها گفتند: "از سال 2009، بنیاد کوکاکولا به موضوع آب توجه کرده است، زیرا به این امر تعهد کرده است که جوامع را موفق ببینند، و آب ماده اصلی محصولات آن است." "از طریق ابتکار عمل خود برای کمک کردن به آفریقا، آنها در بیش از دوجین کشور در سراسر آفریقا کار کرده اند، و دسترسی به آب پاک و پایدار را برای بیش از 3 میلیون نفر فراهم کرده اند."


از طریق پشتیبانی از کوکاکولا، Global Water Challenge از تجزیه و تحلیل GIS خود در سیرالئون با وزارت منابع آب برای انجام برنامه ریزی های سالانه استفاده می کند.


بانکها گفتند: "ما با دو برنامه ریزی منطقه ای، ابزار یادگیری ماشین را ابجاد کرده ایم و اکنون همه ابزارها به مناطق دیگر منتقل می شوند." "وزارت دارایی ابراز را ایجاد کرده است تا بداند که نیازهای آب در کل کشور کجاست و توصیه می کند که شرکای سازمان غیردولتی بتوانند کارهای تأثیرگذاری انجام دهند."


از طریق تبادل داده WPDx ،Global Water Challenge به کل جامعه غیرانتفاعی متمرکز در آب کمک کرده است تا رویکرد داده محور را برای رفع نیاز به آب پاک و فاضلاب در نظر بگیرند.


بانک ها گفتند: "کمبود آب در حال رشد است و در آینده نیز رشد می یابد و بسیاری از نقاط آب خشک می شوند." "با همان میزان منابع و نیاز به انجام کار بیشتر، تقاضا و رقابت در حال افزایش خواهد بود. در اینجاست که با استفاده از داده ها برای تصمیم گیری، واقعاً نیاز به ردیابی پیشرفت و افزایش راندمان به وجود می آید.


اهداف اساسی

  • چالش های جهانی آب، داده ها و تجزیه و تحلیل ها را برای شناسایی نیازها و ثبت پیشرفت به اشتراک گذاشته است.
  • تبادل داده برنامه های کاربردی سوخت را نشان می دهد که پروژه های آب بیشترین تأثیر را در چه مواردی خواهند داشت
  • این مطالعه نشان می دهد که سازمان غیر انتفاعی می تواند 25٪ بیشتر از افراد مبتلا به تجزیه و تحلیل را بدست آورد












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools