شبکه آب و برق: منابع برای آب و برق :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




شبکه آب و برق: منابع برای آب و برق


طی سال گذشته صحبت های زیادی در مورد شبکه ابزار مطرح شده است. من مطمئن هستم که شما احتمالاً از چندین سال پیش شروع به تحقیق درباره آن کرده اید، اما طی یک سال گذشته افزایش علاقه وجود داشته است. دلیل این امر این است که شرکت های آب در حال درک این موضوع هستند که شبکه ابزار چیست و چرا می خواهند از آن استفاده کنند.

در پاسخ به این علاقه، تیم آب Esri اخیراً میزبان دو وبینار با تمرکز بر روی شبکه آب و برق بوده است. این وبینارها سوالات زیادی را به دنبال داشت! در پاسخ به این سؤالات، چند موضوع داغ را شناسایی کرده ام و در زیر پاسخ هایی را ارائه می دهم.


موضوع یک — صدور مجوز


ArcGIS Enterprise برای پیاده سازی شبکه ابزار مورد نیاز است. شبکه ابزار با برنامه افزودنی در ArcGIS Enterprise: ArcGIS مدیریت شبکه ابزار فعال می شود. این برنامه افزودنی با ArcGIS Enterprise 10.6 در نسخه 10.7.1 در دسترس است. همچنین به مجوز استاندارد ArcGIS Pro احتیاج خواهید داشت.


موضوع دو - داده


شبکه نرم افزاری که با برنامه افزودنی مدیریت شبکه ابزار ArcGIS اجرا شده است نوع داده جدیدی را در ArcGIS ایجاد می کند. این نوع داده یک پایه محکم برای مدل سازی مقیاس پذیر کل دارایی های ابزار فراهم می کند. این طراحی شده است تا حجم زیادی از داده ها را کنترل کند. با این حال، برای مقیاس مناسب منابع باید در نظر گرفته شود.


شبکه ابزار مبتنی بر خدمات است، اما داده ها هنوز در یک پایگاه داده رابطه ای قرار دارند. بانکهای اطلاعاتی که از شبکه ابزار پشتیبانی می کنند شامل SQL Server  Oracle  PostgreSQL و SAP HANA می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، نیازمندی های سیستم را مرجع کنید.


موضوع سه - مهاجرت


موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از اجرای شبکه ابزار در نظر بگیرید.


اول، شما باید درک خوبی از داده های فعلی خود داشته باشید: کلاس های ویژگی ها، دامنه ها، زیرگروه ها، ویژگی ها، کلاس های حاشیه نویسی و کلاس های رابطه.


دوم، شما باید با قالب های بنیاد شبکه توزیع آب و بسته های دارایی آشنا باشید. Esri قالب ها و تنظیمات را به عنوان محلی برای توزیع آب، فاضلاب و شبکه های آبشار طوفان فراهم می کند. اینها شامل مدل های داده، داراییهای مشترک و قوانینی برای تعریف اتصال و رفتار در قالب یک بسته دارایی است.


بسته های دارایی راهی سریع برای پیکربندی شبکه ابزار ارائه می دهد. آنها از یک نقشه ژئودیساب استفاده می کنند تا از طرحواره، خصوصیات، لایه ها و جداول مربوطه و داده های یک شبکه نرم افزاری استفاده کنند. شما می توانید بسته های دارایی ارائه شده را بیشتر تغییر دهید تا عملکرد خود و نحوه ساخت سیستم شما بهتر منعکس شود. همچنین می توانید از بسته های دارایی برای بارگذاری داده های موجود در شبکه ابزار استفاده کنید.


Esri به تازگی الگوی بارگیری داده های شبکه توزیع آب و برق را منتشر کرده است، که گردش کار برای بارگیری داده های سیستم اطلاعات جغرافیایی موجود (GIS) را در یک الگوی بنیاد شبکه سودمند توزیع آب ساده می کند. الگوهای کار برای جریان داده های بارگیری داده های خاص فاضلاب و طوفان طوفان هنوز در حال توسعه هستند.


برای بهترین نتیجه، داده های خود را برای شبکه ابزار تهیه کنید. موجودی از داده های خود را انجام دهید. بررسی ویژگی ها و هندسه را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که از داده های پاک برخوردار هستید - هیچ گونه دارایی از دست رفته، خطوط تکراری یا جدا نشده، ویژگی های خارج از منطقه خدمات شما و غیره وجود ندارد.


سوم ، اکیداً توصیه می شود که یک محیط مرحله بندی را برای آزمایش کامل شبکه ابزار ایجاد کنید.


برای شبکه آب و برق آماده نیستید؟


ممکن است برخی سازمانها برای قابلیت های پیشرفته شبکه ابزار آماده نباشند. به عنوان یک جایگزین، یک الگوی ArcGIS به نام بنیاد سیستم توزیع آب وجود دارد. این ArcGIS Online را پیکربندی کرده است که مانند GIS مبتنی بر فضای ابری برای توزیع آب عمل کند اما هیچ قابلیت شبکه ای را در بر نمی گیرد. این مدل از داده های مستقر با مدل داده بنیاد شبکه توزیع آب بهره می برد و انتقال آن به شبکه ابزار را در آینده آسان تر می کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools