راهنمای دریافت داده ماهواره - نمایش سه بعدی بارش راداری GPM :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




راهنمای دریافت داده ماهواره - نمایش سه بعدی بارش راداری GPM


STORM یک رابط دسترسی به اطلاعات عمومی مبتنی بر وب برای سیستم جهانی اندازه گیری بارش (GPM) سیستم پردازش بارش Mission PPS است. اهداف صفحات تجسم سه بعدی سه مورد است. هدف اول تهیه روشی برای تجسم نزدیک به داده های زمان واقعی به محض دسترسی در سرور ftp است. این کار هم از طریق صفحات GPM Near Real Viewer و هم در صفحه STORM Viewer (EV) / EV Mini حاصل می شود. دوم این است که به کاربران رابط سفارش داده STORM اجازه داده شود محصولات را در سه بعد قبل از سفارش مشاهده کنند. برای این منظور، STORM Virtual Globe - VG برای تکمیل تصاویر استاتیک و ابزار Online Review Review با وضوح بالا (THOR) ایجاد شده است. هدف نهایی این صفحات توجه هر دو به کار گروه PPS و وسعت داده های ماهواره GPM Core و ماهواره های پردازش شده توسط PPS است.


برنامه وب STORM Virtual Globe به شما امکان می دهد داده های GPM را از STORM در یک جهان تعامل سه بعدی که توسط Cesium.js طراحی شده است مشاهده کنید. این آموزش نحوه تجسم داده های رادار بارش فرکانس دوتایی GPM را به صورت سه بعدی نشان می دهد.


توجه داشته باشید که برای دستیابی به این سامانه ابتدا باید آدرس ایمیل خود را در این آدرس ثبت کنید.


هنگامی که ثبت نام خود را تأیید کردید، به وب سایت سفارش STORM مراجعه کرده و آدرس ایمیلی را که برای ثبت نام استفاده کرده اید وارد کنید (به کلی حروف کوچک):  سفارش


صفحه ورود به سیستم STORM


هنگامی که با یک آدرس ایمیل معتبر وارد شده اید، بقیه رابط بر روی صفحه بارگذاری می شود. سپس می توانید گزینه های خود را برای سفارش داده انتخاب کنید. برای اهداف این آموزش، می توانید "نوع سفارش"، "همزمانی" و "گزینه ها" را در مقادیر پیش فرض آنها بگذارید.


در قسمت "نوع محصول"، روی کادر کنار الگوریتم "2ADPR" کلیک کنید. این پردازش سطح 2A از داده های رادار بارش دو فرکانس GPM است، که اندازه گیری های سه بعدی بارش در ستون جو را فراهم می کند. در اینجا درباره DPR بیشتر بدانید.


انتخاب STORM DPR


ابزار STORM Virtual Globe برای محصولات زیر نیز موجود است: 2A GPROF ،2B CMB ،3A GPROF ،IMERG Final Run Halfly Hourly


در بخش "معیارهای زمانی"، محدوده تاریخ را برای داده های تصحیحی که می خواهید مشاهده کنید، انتخاب کنید. همچنین ممکن است در بخش "گزینه ها" یک منطقه جغرافیایی خاص را انتخاب کنید.


پس از انتخاب یک محدوده تاریخ معتبر، لیستی از محصولات داده GPM که با معیارهای شما مطابقت دارند در کادر "نتایج جستجو" نمایش داده می شود. هر ورودی نشانگر یک چرخش مداری GPM است که دوره ذکر شده در ستون های "زمان شروع" و "زمان پایان" را در بر می گیرد.


STORM انتخاب swath


روی نماد جهان کوچک در سمت راست ستون "بارگیری / مشاهده" کلیک کنید تا این داده swath در STORM Virtual Globe باز شود.


از کنترل کشویی زمان در سمت چپ بالای رابط استفاده کنید تا دوره swath را که می خواهید مشاهده کنید انتخاب کنید. مسیر ماهواره GPM و نوسان فعلی GMI که در حال مشاهده است توسط خطوط سفید روی کره زمین نشان داده شده است، در حالی که swath DPR در خطوط قرمز است. داده های سه‌بعدی فقط در محدوده DPR قرمز وجود دارند و فقط در صورت بزرگنمایی نزدیک به داده ها ، آنها را مشاهده خواهید کرد.


برای کنترل دوربین از ماوس استفاده کنید - چرخش پیمایش در داخل و خارج زوم، کلیک و کشیدن حرکات در سراسر جهان و نگه داشتن کنترل در هنگام کلیک و کشیدن باعث تغییر زاویه دوربین می شود. با حرکت در یک نقطه داده، مقدار آن در جعبه اطلاعات نمایش داده می شود. کلیک کنید بر روی آیکون در سمت راست بالای رابط برای جزئیات بیشتر. تصویر زیر داده های GPM 2A DPR از گذرگاه طوفان ایرما را در تاریخ 9/5/17 نشان می دهد.

رابط کاربری Virtual Globe STORM


راهنمای کاربر STORM Virtual Globe کامل را بخوانید












نظرات (۱)

  • آواتار کامنت حسن بیگی

    نحوه برطرف کردن اختلاف ناشی از بیرون رفتگی تصاویر ماهواره از مرز حوضه در صورتی که مساحت براورد شده از پیکسل های موجود از داده های تصاویر ماهواره با مساحت حقیقی را میشه بگید.ممنون

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools