راهنمای دریافت داده ماهواره - نمایش داده بارش با THOR :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




راهنمای دریافت داده ماهواره - نمایش داده بارش با THOR


بررسی اجمالی

نمایش پرونده های داده های GPM / TRMM HDF با استفاده از THOR

Orbit Viewer THOR ابزاری برای نمایش پرونده های داده ماهواره ای در بایگانی ماموریت اندازه گیری بارش باران گرمسیری (TRMM) است. THOR مخفف "ابزاری برای بررسی با وضوح بالا" است. این برنامه نقطه ای و کلیک در IDL است که بر روی لینوکس، مک OS X و ویندوز اجرا می شود. این شما را قادر می سازد تا روی نقشه ای از مشاهدات TRMM Earth با وضوح کامل ابزار نمایش داده شود. حتی اگر می خواهید با استفاده از برنامه های IDL خود، خواندن و تجزیه و تحلیل فایل های GPM HDF5 را انجام دهید، می تواند به بیننده داده های THOR نصب شود تا بررسی های سریع روی پرونده های HDF5 شما در حال تجزیه و تحلیل باشد.


مستندات کامل نصب THOR


دستورالعمل ها

فایل زیپ THOR داده را از PPS بارگیری کنید (اینجا)


نام کاربری: anonymous

گذرواژه: [آدرس ایمیل شما]


نسخه ای را که مناسب سیستم شماست، بارگیری کنید. پس از بارگیری فایل زیپ، آن را از حالت فشرده خارج کرده و یکی از اسکریپت های زیر را برای نصب اجرا کنید:


OSX: setupMAC.command

لینوکس / یونیکس: setupUNIX.sh

ویندوز: setupWIN.bat


پس از پایان اسکریپت راه اندازی، پرونده اجرایی جدیدی را که برای راه اندازی THOR ایجاد شده است را اجرا کنید. مستندات کامل برای استفاده از THOR در دایرکتوری نصب نشده THOR در زیر "Doc" -> "Tutorial.pdf" قرار دارد.


برای بارگیری داده ها از TRMM FTP ابتدا باید آدرس ایمیل خود را با استفاده از این صفحه با سیستم پردازش بارش ثبت کنید: (اینجا)


پرونده های داده HDF مورد نظر خود را از TRMM FTP بارگیری کنید: (اینجا)


ساختار دایرکتوری ها نوع داده ای را که به آنها دسترسی پیدا خواهید کرد، نشان می دهد. مثلا:


"ByDate" -> "V07" -> "2014" -> "06" -> "03" شما را از سوم ژوئن به پرونده های داده TRMM با استفاده از سازماندهی شده توسط تاریخ و با استفاده از الگوریتم نسخه 7 سوق می دهد.


"By Instrument" -> "V06" -> "PRC" -> "2014" -> "05" -> "14" شما را از 14 می 2014 به سمت پرونده های داده راداری بارش با استفاده از الگوریتم نسخه 6 به TRMM سوق می دهد.


نام پرونده HDF همچنین داده های موجود را نشان می دهد. قالب: [شناسه الگوریتم]. [تاریخ پایان مجموعه داده ها با فرمت YYYYMMDD] [شماره مدار (فقط برای محصولات swath)]. [نسخه پردازش داده ها]. [فرمت پرونده] .gz


پرونده داده HDF را از حالت فشرده خارج کرده و از برنامه THOR برای باز کردن پرونده با استفاده از "File" -> "Open File" استفاده کنید


می توانید با استفاده از پانل سمت چپ، ساختار پرونده HDF را حرکت دهید. پنل سمت راست بسته به نوع داده ای که مشاهده می کنید ، اطلاعات انتخابی شما را نشان می دهد. هر الگوریتم ممکن است شامل زمینه ها و انواع مختلفی باشد، مستندات کامل در اینجا موجود است: (اینجا)


در اینجا چند نمونه وجود دارد:

برای مشاهده نرخ بارش سطح بر اساس تاریخ، پرونده ای از این مکان را در FTP بارگیری کنید: "ByDate" -> "V07" -> [تاریخ مورد نظر خود و یک الگوریتم "سطح 3" را انتخاب کنید]. سپس در THOR بارگذاری پرونده و "Grid" -> "surfacePrecipRate" را انتخاب کنید تا میانگین بارش در نقشه جهانی مشاهده شود.



برای مشاهده داده های راداری بارش TRMM به صورت سه بعدی، یک فایل از این مکان را در FTP بارگیری کنید: "ByInstrument" -> "V07" -> "PCR" -> [تاریخ مورد نظر خود و یک الگوریتم "سطح 2" را انتخاب کنید. سپس در THOR بارگذاری پرونده را انتخاب کرده و "Swath" -> "Rain" را انتخاب کرده و در نقشه ای که دارای بارش است و توسط swath پوشانده شده است، منطقه را انتخاب کنید، سپس بر روی "مشاهده" -> "Swath" -> "3D View" تصویر کلیک کنید.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools