بهبود وضعیت تالاب‌های سه گانه هامون :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بهبود وضعیت تالاب‌های سه گانه هامون

وزیر نیرو مطرح کرد؛ / بخش دوم و پایانی

شرایط خوب آبی در سیستان و بلوچستان/ تداوم تبادل انرژی با همسایگان

وزیر نیرو در ادامه به سهم قابل توجه پروژه‌های در دست اجرا به عنوان پروژه‌های آماده بهره‌برداری برای امسال، برقراری شرایط خوب آبی و به زیر کشت رفتن اراضی کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان و نیز تبادل انرژی به میزان قابل توجهی با کشورهای همسایه اشاره کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» درباره مدت زمان انجام پروژه‌های آماده بهره‌برداری برای امسال هم گفت: با نگاه به دوره ساخت پروژه‌ها، در بخش آب و برق عمدتا" پروژه‌های با دوره ساخت بیش از یک، دو و بعضا" سه سال است.

وی افزود: درست است که مجتمع‌های آبرسانی را با توجه به تجهیزاتی که موجود است و تبحری که نیروی انسانی دارد می‌توان امسال شروع و به اتمام رساند، اما سد و نیروگاه‌هایی که امسال بهره‌برداری می‌شوند پروژه‌هایی هستند که در دست اجرا قرار دارند.

وی یادآوری کرد: امسال، سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم است و مانند هر دولت دیگری علاوه بر بهره‌برداری تعدادی از طرح‌ها، باید طرح‌های دیگری هم آغاز شود که دولت بعد در سال‌های آتی بتواند آن‌ها را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند.

به گفته اردکانیان، بخش قابل توجهی از حدود 250 طرحی که امسال بهره‌برداری می‌شود پروژه‌های در دست اجراست.


بهبود وضعیت تالاب‌های سه گانه هامون

وزیر نیرو همچنین در خصوص شرایط آبی استان سیستان و بلوچستان با توجه به سیلاب‌های سال گذشته و امسال اظهار داشت: با تلاش‌هایی که در سال گذشته صورت گرفت امسال از حیث منابع آب شیرین در این استان در شرایط خوبی به‌سر می‌بریم.

وی گفت: با بارش‌ها و سیلاب‌های پایان سال گذشته و آمادگی برای تسکین سیلاب‌ها در مخازن سدهای موجود، همچنین سیلاب‌های ابتدای امسال که از افغانستان وارد کشور شد، این آب‌ها در سازه‌های آبی استان ذخیره شد و در عین حال آب قابل توجهی وارد تالاب‌های منطقه از جمله هامون صابری و پوزی (مشترک بین ایران و افغانستان) و هامون هیرمند در داخل خاک ایران شد که در مجموع وسعتی به میزان 470 هزار هکتار و حجم 10 میلیارد متر مکعب دارند.

به گفته اردکانیان، در صورت بروز سیلاب‌های سنگین وسیع و بلندمدت این تالاب‌ها که به نسبت 60 و 40 بین ایران و افغانستان تقسیم شده‌اند، پذیرای سیلاب‌ها خواهند بود.

وزیر نیرو گفت: امسال شرایط خوبی از این حیث در استان سیستان و بلوچستان برقرار است و سطح قابل توجهی از اراضی در منطقه سیستان زیر کشت خواهد رفت.


برای تامین آب شرب سیستان و بلوچستان به صورت بالقوه مشکلی نداریم

اردکانیان افزود: داشتن حجم مطمئن آب شیرین در سدها و گودال‌های نیمه طبیعی موجود در استان، این اطمینان را می‌دهد که برای تامین آب شرب منطقه به صورت بالقوه مشکلی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در شکل بالفعل هم، سرعت دادن به اجرای طرح‌های آبرسانی است که هموطنان ما در سیستان و بلوچستان مانند دیگر هموطنان باید به آب پایدار و با کیفیت در محل زندگی و مصارف خود در بخش های مختلف دسترسی داشته باشند.

وی افزود: طرح های خوبی اجرا می شود و بخش قابل توجهی از 1400روستایی که امسال از آب شرب پایدار و سالم برخوردار می‌شوند مربوط به استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اردکانیان گفت: طرح‌های آبرسانی هم داریم اما آنچه مهم است این که شرایط امسال شرایط مناسبی از حیث داشتن آب در دسترس است و امید می‌رود با استفاده صحیح از این آب بویژه در بخش کشاورزی شکر عملی را به جا بیاوریم که موجب مزید نعمت می‌شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools