اجرای طرح تله‌متری شبکه فاضلاب در اصفهان برای نخستین بار :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اجرای طرح تله‌متری شبکه فاضلاب در اصفهان برای نخستین بار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به پیشرفت 85 درصدی اجرای پروژه تله‌متری شبکه فاضلاب در این استان گفت: این پروژه به‌زودی برای نخستین بار در اصفهان در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد. "هاشم امینی" ایجاد زیرساخت‌ها را برای اجرای این پروژه ضروری دانست و اظهار داشت: هم اکنون 10 فقره فلومتر در 30 نقطه که خطوط اصلی شبکه در آنجا قرار دارد نصب و در 7 نقطه در اطراف سرشاخه‌های شبکه فاضلاب نیز، باران سنج نصب شده است.

وی هدف از تله متری شبکه فاضلاب را مدیریت حجم ورودی فاضلاب به خطوط اصلی و تصفیه‌خانه‌ها برشمرد و عنوان کرد: با اجرای پروژه تله متری شبکه فاضلاب، حجم ورودی فاضلاب در هنگام بارندگی به شبکه، کنترل می‌شود.

امینی افزود: در هنگام بارندگی به‌طور ناخواسته حجم زیادی آب باران به سمت شبکه فاضلاب هدایت می‌شود که این رویداد علاوه بر پس زدگی فاضلاب در منازل مسکونی و واحدهای تجاری تاسیسات فاضلاب را هم با مخاطراتی مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه تاسیسات فاضلاب تنها برای جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی طراحی شده است، تصریح کرد: با اجرای پروژه تله متری شبکه فاضلاب، ورود فاضلاب‌های غیرخانگی به شبکه مورد شناسایی قرار می‌گیرد، چرا که ورود فاضلاب‌های غیرخانگی به شبکه در فرایند تصفیه اختلالاتی بوجود می‌آورد.

وی در ادامه اظهار کرد: با نصب سنسورهایی در شبکه فاضلاب، میکروارگانیسم‌هایی که ناشی از فاضلاب غیرخانگی باشند شناسایی می‌شوند که این امر نقش بسزایی در ارتقای کیفیت پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب دارد.  

 وی با برشمردن دیگر مزایای اجرای پروژه تله متری شبکه فاضلاب خاطرنشان ساخت: با تله متری شبکه فاضلاب، ظرفیت خطوط انتقال، تصفیه‌خانه و  شبکه در مواقع حوادث غیرمترقبه بررسی شده و به نوعی جریان فاضلاب به تاسیسات مدیریت و کنترل می‌شود، که این امر از وقوع حوادثی مانند پس زدگی فاضلاب جلوگیری می‌کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools