سازگاری مؤثر با افزایش خطر سیل - بخش دوم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سازگاری مؤثر با افزایش خطر سیل - بخش دوم


تأمین مالی ریسک باقیمانده

در حالی که سازگاری تضمین کرده است که خسارات عادی به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی پایدار یا حتی در برخی مناطق در حال کاهش است، سطح ضرر مالی مطلق هنوز در حال افزایش است. تأمین اعتبار برای ترمیم و بهبودی از خسارات سیلاب به یک چالش روبه افزایش تبدیل شده است. ضررهای بیمه نشده و عدم وجود منابع مالی برای بازیابی و پاسخ به سیل ممکن است بر رفاه مردم، بودجه کشور و کل اقتصاد تأثیر بگذارد. ساخت استراتژی های تأمین مالی ریسک، بار مالی کوتاه مدت و طولانی مدت سیلاب را برای افراد و شرکت ها تعیین می کند. اگر به طرز موثری طراحی شود، مکانیسم های انتقال ریسک مانند محصولات بیمه ای حتی می توانند باعث کاهش خطر جدی توسط دارندگان سیاست شوند.


کشورهای اروپایی جداگانه انواع مختلفی از سیستمهای تأمین مالی ریسک، از جمله متفاوت بودن محصولات بیمه سیل خصوصی را به وجود آورده اند. با این حال، نرخ پوشش بیمه به طور کلی پایین است، و نمی تواند به طور مستقل بدون مکانیسم موازی دولت کار کند. حمایت دولت می تواند شامل یارانه حق بیمه، مدیریت طرح های بیمه، عمل به عنوان ارائه دهنده بیمه انحصارگرانه یا ارائه کمکهای اضطراری پس از فاجعه 21 باشد. مورد دوم اغلب با اثرات منفی مانند کاهش انگیزه های کاهش ریسک همراه است.


در سطح قاره، کمیسیون اروپا نیز از طریق صندوق همبستگی اتحادیه اروپا کمک مالی می کند. این صندوق می تواند هزینه های مالی کشورهای عضو را برای رویدادهای بزرگ تکمیل کند. با این حال، صندوق همبستگی برای پوشش خسارات واجد شرایط کافی نیست و کاهش ریسک را تشویق نمی کند. با افزایش تغییرات آب و هوایی ناشی از افزایش سیلاب ها، احتمالاً پایداری مالی صندوق رو به وخامت می گذارد. با این حال، اروپا تنها جایی نیست که برنامه های تأمین مالی به درک دقیق روندهای ریسک وابسته باشند. در ایالات متحده، کار مدل سازی جدید نشان داده است که نقشه های رسمی سیل ملی ممکن است میزان فاضل 3 را در معرض سیل قرار ندهد که می تواند پیامدهای مهمی برای برنامه بیمه ملی داشته باشد.


درک خطر

طراحی چنین استراتژی های مدیریت ریسک جامع، نیاز به درک دقیق از سطح خطر در اقشار مختلف جامعه دارد. یکی دیگر از محدودیت های مهم باقی مانده در درک ما از خطر سیل، نحوه درک و پاسخ مردم افراد به ریسک است. حتی اگر ما با افزایش دقت بتوانیم تراکم جمعیت و سیلاب را سیلاب کنیم، فرضیات در مورد رفتار کاهش خطر مردم، تمایل به جابجایی و دسترسی به اطلاعات


نقش اصلی را در سطح واقعی ریسک قرار دهید. غفلت از این مؤلفه رفتاری ممکن است تأثیرات واقعی را با یک عامل 225 بیش از حد ارزیابی کند. نوآوری های اخیر در مدل سازی مبتنی بر عامل، اکنون به ما امکان می دهد رفتار پیچیده انسان را در ارزیابی ریسک یکپارچه ادغام کنیم، که به ما امکان می دهد سناریوهای بسیار واقعی تری از تأثیر سیل و راه حل های سازگاری احتمالی ایجاد کنیم.


عصر جدید رسانه های اجتماعی ممکن است به ما در درک بهتر جنبه های انسانی سیل کمک کند. هم اکنون تمام پیام های توییتر به منظور شناسایی و یافتن حوادث سیلاب در سراسر جهان به طور خودکار غربالگری و زمین مرجع شده اند. صلیب سرخ فیلیپین در حال حاضر از این به عنوان ابزاری عملیاتی برای پاسخ به سیل استفاده می کند، نه تنها به کشف زودهنگام وقایع بلکه در درک درک، تأثیرات و پاسخ به سیل ها در هنگام وقوع، باز می کند. در مناطقی که توییتر در دسترس نیست، در حال حاضر فن آوری های کاشت سریع مشابه در حال توسعه هستند که به وب سایت ها، مقالات روزنامه ها و پیام های متنی متکی هستند.


واضح است که، مدیریت ریسک سیل بسیار بیشتر از ساختن دکه ها است. دولتها باید در کار پیچیده اتخاذ استراتژی های جامع مدیریت ریسک سرمایه گذاری کنند که سرمایه گذاری های اقتصادی با دوام اقتصادی در کاهش ریسک به همراه ابزارهای مالی به خوبی طراحی شده برای پوشش خسارت های باقیمانده دارند، در حالی که تصدیق ماهیت در حال تغییر و مرزی ریسک را تصدیق می کند.


مطالعه بخش اول در اینجا.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools