جدول مقدار شماره منحنی رواناب - CN :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




جدول مقدار شماره منحنی رواناب - CN


روش شماره منحنی SCS روشی ساده، پرکاربرد و کارآمد برای تعیین مقدار تقریبی رواناب ناشی از بارندگی حتی در یک منطقه خاص است. اگرچه این روش برای یک رویداد طوفانی منفرد طراحی شده است، اما می توان مقادیر متوسط ​​رواناب سالانه را در مقیاس کوچک جستجو کرد. شرایط مورد نیاز برای این روش بسیار کم، میزان بارندگی و شماره منحنی است. عدد منحنی بر اساس گروه خاک هیدرولوژیکی منطقه، کاربری اراضی و وضعیت هیدرولوژیکی منطقه است. دو مورد اخیر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


توجه مهم: سازمان زمین شناسی ایالات متحده، لایه 250 متری شماره منحنی را برای جهان ارائه داده است. اگر شما نیاز به تولید لایه دقیق تر و بروز تر دارید از روش موجود در سایت بیسین استفاده کنید. اما برای اطمینان می تواند کار خود را با این لایه نیز تست کنید. اینجا: دانلود فایل گروه هیدرولوژیک خاک برای مدل سازی - CN


معادله کلی برای روش شماره منحنی SCS به شرح زیر است:



معادله اولیه (1) براساس روند مشاهده شده در داده های سایت های جمع آوری شده است، بنابراین به جای یک معادله فیزیکی مبتنی بر یک معادله تجربی است. پس از بررسی بیشتر تجربی روند در پایگاه داده، initial abstractions - Ia می تواند به عنوان درصدی از S تعریف شود (2). با این فرض، می توان معادله (3) را به صورت ساده تر با تنها 3 متغیر نوشت. پارامتر CN یک تحول در S است و از آن برای انجام خطی تر عملیات درون یابی، متوسط ​​و حالت وزنی استفاده می شود (4).


با نمودار بالا می توان میزان رواناب را در صورت میزان بارندگی (در اینچ) و شماره منحنی مشخص کرد.


استفاده از L-THIA نسبت به روش دستی دو مزیت دارد. یکی، در دسترس بودن داده ها. L-THIA داده های بارندگی را برای هر منطقه در ایالات متحده فراهم می کند. دو، L-THIA این محاسبه را برای هر رویداد بارندگی به مدت سی سال تکمیل می کند و سپس میانگین مقدار رواناب سالانه را گزارش می کند.



یادداشت

(1) شرایط هیدرولیک بر اساس فاکتورهای ترکیبی است که در نفوذ و رواناب تأثیر می گذارد، از جمله (الف) تراکم و سایبان مناطق رویشی، (ب) میزان پوشش کل سال، (ج) مقدار چمن یا حبوبات نزدیک بذر، ( د) درصد باقیمانده از سطح زمین (خوب> = 20٪) و (ه) درجه زبری سطح.

(2) خوب: چوب ها به صورت مشخص بستر به طور مناسب خاک را می پوشانند.

(3) خوب:> 75٪ پوشش زمین به صورت متوسطی روییده است.

(4) نشان داده شده CN برابر با مراتع است. ترکیب CN ممکن است برای سایر ترکیبات از نوع پوشش فضای باز محاسبه شود.


دانلود روش محاسبه شماره منحنی رواناب (CN) با استفاده از GIS

بعلاوه در همین رابطه نگاه کنید به اینجا.


برای دریافت ویدیو آموزشی + داده توضیحات تهیه شماره منحنی رواناب در GIS از ذیل اقدام کنید:

____________________________________

مشخصات ویدئوهای آموزشی:

مجموع زمان آموزشی: حدود 0/5 ساعت

حجم مجموع: 432 مگابایت

فرمت ویدئوهای آموزشی:  WMV - عالی

مدرس: بهزاد سرهادی (ادمین سایت)

این مجموعه توسط ادمین سایت تهیه شده شده است؛ با اینکه سعی گردیده توضیحات تکمیل باشد اما افرادی که اقدام به خرید آن می کنند می تواند در فرآیند مدل سازی خود سوالات و ابهاماتشان را با ایمیل سایت مطرح کنند (مشاوره).

_______________________________________________________

corbeille_propre_vide_box

قیمت 13 هزار تومان

دریافت اینترنتی:

(حجم کل دانلود: 432 مگابایت - در پارت های مجزا) - لینک دائمی

درگاه واسط بانکی زرین پال:

 

لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools