مجموعه آموزش WEAP - منو های نمایش :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مجموعه آموزش WEAP - منو های نمایش

مقدمه

نرم افزار WEAP ابزاری کامپیوتری برای برنامه ریزی یکپارچه منابع آب است. این ابزار چهارچوبی جامع، قابل انعطاف و کاربردوست را برای تحلیل سیاست ها فراهم می کند. تعداد متخصصانی که WEAP را به جمع مدل ها، پایگاه های داده، صفحات گسترده و سایر نرم افزارهای خود اضافه می کنند، رو به افزایش است.

بسیاری از مناطق با چالش های قابل توجه در مدیریت آب های شیرین روبرو هستند. تخصیص منابع محدود آب، کیفیت محیط زیست و سیاست های استفاده پایدار از آب، مسائلی هستند که نگرانی در مورد آنها رو به افزایش است. مدل های شبیه سازی منبع-گرا که بسیار متداولند، همواره مناسب نیستند. در طول دهه اخیر، رویکرد یکپارچه نگری در مورد توسعه آب مطرح شده و در نظر گرفتن طرح های تأمین آب را در چهارچوب مسائل مربوط به مدیریت مصرف، کیفیت آب و حفاظت از اکوسیستم ها را ضروری ساخته است.


WEAP به عنوان مجموعه ای از پنج "views" مختلف از منطقه شما ساخته شده است. این نماها به عنوان نمادهای گرافیکی در "نوار نمایش" ، واقع در سمت چپ صفحه ذکر شده است. برای انتخاب یکی از نمادها، روی نماد در نوار نمایش کلیک کنید. برای نمایش نتایج و نمایش سناریو اکسپلورر، اگر هرگونه تغییر در سیستم یا سناریوها ایجاد شده باشد، WEAP سناریوها را قبل از نمایش نمایش محاسبه می کند.


 نمای شماتیک

نقطه شروع همه فعالیت های WEAP است. ویژگی اصلی WEAP رابط کاربری گرافیکی "کشیدن و رها کردن" آن است که برای توصیف و تجسم خصوصیات فیزیکی سیستم تأمین و تقاضا استفاده می شود. این طرح فضایی به عنوان شماتیک نامیده می شود. می توانید در نمای شماتیک آن را ایجاد، ویرایش و مشاهده کنید. لایه های GIS را می توان برای وضوح و تأثیرگذاری اضافه کرد. نمای شماتیک امکان دسترسی یک کلیک به کل تجزیه و تحلیل شما را فراهم می کند - با کلیک راست بر روی هر عنصر موجود در نقشه برای دسترسی به داده ها یا نتایج آن.


 نمایش داده

مکانی است که شما می توانید ساختار داده ها، مدل ها و فرضیات خود را در WEAP ایجاد کنید. در نمایش داده ها، صفحه نمایش به چهار صفحه تقسیم می شود. در سمت چپ بالا، یک درخت سلسله مراتبی برای ایجاد و ساماندهی ساختارهای داده تحت شش دسته اصلی مفروضات کلیدی، سایت های تقاضا، هیدرولوژی، تأمین و منابع، محیط زیست و سایر مفروضات استفاده می شود. همچنین از درخت برای انتخاب داده هایی که باید ویرایش شوند استفاده می شود که در سمت راست صفحه نشان داده شده است. به عنوان مثال، با کلیک بر روی شاخه درخت "تقاضای سایت" در سمت چپ صفحه، داده های مربوط به همه سایت های تقاضا در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. در سمت چپ پایین یک طرح کلی داده وجود دارد. با کلیک بر روی یک عنصر در شماتیک، پرش به جای آن بر روی درخت منجر می شود. در سمت راست بالای صفحه، از جدول ورود داده ها برای ویرایش داده ها و ایجاد روابط مدل سازی استفاده می شود. اطلاعاتی که در اینجا وارد می کنید در صفحه سمت راست پایین به صورت گرافیکی نمایش داده می شود.


 نمایش نتایج

نمودارها و جدول های متنوعی را نشان می دهد که شامل جنبه های سیستم است: تقاضا، عرضه، هزینه ها و بارهای محیطی. گزارش های قابل برنامه ریزی را می توان برای یک یا چند سناریو مشاهده کرد. همچنین می توانید از گزینه "موارد دلخواه" استفاده کنید تا مفیدترین نمودارها را برای آنالیز خود مشخص کنید.


 نمایش سناریو

اکسپلورر برای گروه بندی نمودارهای "موردعلاقه" (که قبلاً در نمای "نتایج" ایجاد شده است) در "نمای کلی" برای نمایش همزمان استفاده می شود. با استفاده از مرور کلی، شما می توانید از دیدگاه چشمی در مورد جنبه های مختلف مهم سیستم خود مانند خواسته ها، پوشش، جریان ها، میزان ذخیره سازی، تأثیرات زیست محیطی و هزینه ها استفاده کنید. شما می توانید چندین مرور کلی ایجاد کنید، که هر یک می توانند حداکثر 25 مورد علاقه شما را نشان دهند. علاوه بر نشان دادن نتایج، نمایشگر سناریو اکسپلورر می تواند داده های منتخب را در بسیاری از سناریوها به نمایش بگذارد، تا به اثبات تأثیر فرضیات و سیاست های مختلف در نتایج کمک کند. این مقادیر ورودی را می توان در نقطه تغییر داد و WEAP نتایج را مجدداً محاسبه و به روز می کند.


 نمایش یادداشت ها

ابزاری ساده برای پردازش کلمه است که با استفاده از آن می توانید اسناد و منابع را برای هر شاخه درخت وارد کنید. برای ویرایش یادداشت ها، یا مستقیماً به پنجره یادداشت ها بنویسی، یا ویرایش را انتخاب کنید تا یک پنجره بزرگتر با ویژگی های اضافی برای پردازش کلمه نمایش داده شود. یادداشت ها می توانند شامل قالب بندی (زیر خط، فونت ها و غیره) باشند و همچنین می توانند شامل "اشیاء" استاندارد Windows مانند صفحات گسترده باشند. برای چاپ یک یا همه یادداشت ها یا دکمه های Word برای چاپ یک یا همه یادداشت ها به Microsoft Word از دکمه های چاپ و چاپ همه استفاده کنید. ما برای مستندسازی هر سناریو، استفاده گسترده از یادداشت ها را توصیه می کنیم.


نکته: اگر روی صفحه نمایش با وضوح پایین کار می کنید، پیشنهاد می کنیم برای نمایش فضای بیشتر روی صفحه، نوار نمایش را مخفی کنید. برای انجام این کار از گزینه منو View: View Bar استفاده کنید. سپس برای انتخاب نماهای مختلف، باید از منوی View استفاده کنید.


دسترسی به عناوین دیگر محتوای مرتبط با این بخش












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools