درک شبکه توزیع آب - بخش سوم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




درک شبکه توزیع آب - بخش سوم


دارایی های مدل با جزئیات بیشتر

مدل داده های شبکه ابزار به گونه ای طراحی شده است که بازیابی سریع و کارآمد داده را حتی با مجموعه داده های بزرگ که حاوی بازنمایی های بسیار دقیقی از دارایی ها در دنیای واقعی هستند فراهم کند.

با استفاده از شبکه ابزار ArcGIS، ابزارهای ارتباطی می توانند ارتباط بین ویژگی هایی که از نظر هندسی به طور همسان هستند و همچنین ویژگی هایی که از یکدیگر جبران می شوند، مدل سازی کنند. این اتصالات بین ویژگیهای افست امکان قرارگیری ویژگی بهینه را برای اهداف نمایش امکان پذیر می کند. این کار همچنین امکان اتصال ویژگی هایی که در مجاورت هستند وجود ندارد اما در ضمن لوله ای از طول لوله ها مانند ویژگی های مجاور در یک مونتاژ دریچه وجود ندارد.


در حالی که مدل داده های شبکه ابزار اجازه می دهد تا ویژگی های مدل سازی را با جزئیات بیشتر، این ویژگی می تواند خواندن بازنمودهای نقشه را به هم ریخته و دشوار کند. مدل مهار این کار را با فعال کردن بازنمایی ویژگی های متراکم درون یک ظرف حل می کند. این ویژگی ها فقط هنگام مشاهده این ظرف نمایش داده می شوند. مثالها شامل ایستگاه های پمپ، چاله های کنتور و بخش های دریچه است.


یک پایه قانون شبکه تعریف شده توسط کاربر دقیقاً مشخص می کند که کدام نوع از ویژگی ها را می توان با دیگری مرتبط و مرتبط کرد. به عنوان مثال، انواع خاصی از اتصالات فقط در مجامع دستگاه خاص مجاز است. پایه قانون شبکه برای شبکه ابزار در حین انجام عملیات ویرایش ارجاع می شود تا از ایجاد ارتباط و ارتباط نادرست بین ویژگی ها جلوگیری شود. ویژگی های موجود که قوانین شبکه را نقض می کنند، برای اصلاح در نقشه پرچم می شوند. این موارد بعنوان ویژگی های خطا ارائه می شوند که به قوانین شبکه پایبند نیستند.


جهت گردش منابع از طریق شبکه را می توان با استفاده از اتصالات ترمینال در دستگاه ها مدل سازی کرد. این امکان مدلسازی دقیق تر از رفتار شبکه و تحلیل شبکه قدرتمندتر را فراهم می آورد.


قوانین ویژگی

شبکه ابزار از قوانین ویژگی استفاده می کند تا تجربه ویرایش و بهبود یکپارچگی داده ها را بهبود بخشد. قوانین ویژگی ها تعریف شده توسط کاربر است و می تواند برای اتوماسیون مقادیر ویژگی، جلوگیری از ویرایش های نامعتبر و انجام بررسی های تضمین کیفیت مورد استفاده قرار گیرد. قوانین ویژگی در کنار قوانین موجود در پایگاه داده مانند دامنه ها و زیرگروه ها برای نتایج ویرایش منسجم بکار می رود. قواعد ویژگی با عبارات اسکریپتینگ ArcGIS Arcade تعریف می شوند. Arcade یک زبان برنامه نویسی است که می تواند در سراسر پلتفرم ArcGIS مورد استفاده قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ArcGIS Arcade ، به صفحه وب ArcGIS Arcade مراجعه کنید.


بسته های دارایی

برای برآورده کردن الزامات مدیریت دارایی یک ابزار، خواسته های تجاری و نیازهای مدل سازی، یک شبکه ابزار می تواند بصورت دستی ایجاد و پیکربندی شود. با این حال، این شامل سطح بالایی از تلاش و آشنایی با مدل داده های شبکه ابزار است. برای ساده سازی اجرای شبکه ابزار، Esri تنظیمات صنعت را برای توزیع آب، جمع آوری فاضلاب و آبشارهای طوفانی ارائه می دهد. هر پیکربندی شامل بسته های دارایی، نقشه ها و برنامه هایی است که برای صنعت خاص پیکربندی شده است. بسته های دارایی یک طرح کلی مدل داده های شبکه ابزار مطلوب صنعت و همچنین طبقه بندی دارایی، قوانین شبکه، تعاریف شبکه و خصوصیات زیر شبکه را برای شبکه ابزار فراهم می کند. بسته های دارایی به عنوان فایل های جغرافیایی فایل تحویل داده می شوند و در صورت نیاز می توانند تمدید شوند. از بین بردن ویژگی ها و زمینه ها از طرح بسته دارایی توصیه نمی شود زیرا این امر می تواند بر عملکرد داخلی ArcGIS Solutions برای آب Esri تأثیر بگذارد.


راه حل ها

ArcGIS Solutions for Water بسته ای از الگوهای گردش کار متشکل از نقشه ها، برنامه ها و ابزارهایی است که برای دستیابی به سازمان ها با انواع مختلفی از کار مشترک که توسط شرکت های آب ارائه می شود طراحی شده است. راه حل های آب مصرفی به بهبود عملکرد و خدمات به مشتری و همچنین به حداکثر رساندن بهره وری کمک می کند. راه حل های ArcGIS برای آب را می توان از اینجا بارگیری کرد یا با استفاده از افزونه ابزار ArcGIS Pro Solution Deployment مستقر کرد (اینجا).


درک شبکه توزیع آب - بخش اول

درک شبکه توزیع آب - بخش دوم

درک شبکه توزیع آب - بخش سوم

درک شبکه توزیع آب - بخش چهارم












نظرات (۱)

  • آواتار کامنت هزینه تدریس خصوصی زبان وبسايت

    مطلب خوبی بود

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools