آیا مدل سازهای عددی بدون برنامه نویسی محدود هستند؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آیا مدل سازهای عددی بدون برنامه نویسی محدود هستند؟


یک سؤال بزرگ وقتی پیش آمد که در دوران مدرن یا در 5 سال گذشته با مدل سازی عددی سر و کار داشته باشیم، و این سؤال این است که مهارت های برنامه نویسی باید در یک هیدروژئولوژیست - مدل ساز عددی چقدر وجود داشته باشد؟ این سؤال بالاتر از این سؤال است: آیا یک متخصص هیدروژنولوژیست - باید به هر زبانی برنامه نویسی کد تولید کند؟


به عنوان بخشی از یک روش جامعه‌ای برای پاسخ به این موضوع، ما این سؤال را به برخی فرضیات تقسیم خواهیم کرد.


چرا برنامه نویسی یک مهارت لازم برای هیدروژئولوژیست - مدل سازی عددی است؟

سوال اشتباه: از آنجا که شما ارزیابی کنندگان / مشتری ها از کدی که تهیه کرده اید برای ایجاد / اجرای / تحلیل یک مدل جریان آب زیرزمینی تحت تأثیر قرار می گیرند.


سوال درست: ما با خط مقدماتی بزرگتر نه تنها از سطح پیزومتری، بلکه از دما، تبخیر و تعرق احتمالی، شارژ نفوذ نیز سر و کار خواهیم داشت و این داده ها باید برای ورودی مدل فیلتر و قالب بندی شوند. مدلهای عددی نیاز به تعامل بین سایر مدلهای زمین شناختی یا مدلهای آبهای سطحی دارند. به جای آرایه های باینری فقط سری زمانی نیاز به روند پیزومتریک داریم، باید به جای تعادل کامل آب، تعامل شرایط مرز خاصی را ارزیابی کنیم و به جای تجسم کانتور 2 بعدی به تجسم های قدرتمند 3 بعدی نیاز داریم.


چرا هیدروژئولوژیست ها - مدل سازان عددی برنامه نمی دهند، یا چرا آنها برنامه چندانی نمی دهند؟

من به معنای کلی صحبت خواهم کرد، زیرا افرادی که این مطالب را خواهند خواند از همه نقاط جهان هستند. در یک سطح عمومی، در یک آموزش عالی عادی در زمینه هیدرولوژی، مدل سازی عددی از طریق دوره های محدود ارائه می شود و برنامه نویسی یک دوره معمولی نیست. هیدروژئولوژیست - مدل ساز عددی به عنوان یک مدل رفتاری، برنامه نویسی را به عنوان یک موضوع جالب اما خارجی می یابد. اکثر هیدرولوژیست های این برنامه خودآموز بوده اند و ما از رویکرد مشترک برای برنامه در هیدروژئولوژی استفاده نمی کنیم.


آیا هیدروژئولوژیست ها - مدل سازان عددی برای یادگیری پایتون ملزم هستند؟

ما باید در انتخاب زبان های برنامه نویسی مراقب باشیم. در حال حاضر پایتون پیشرفته ترین زبان با ابزارهای عالی برای پردازش داده ها، یادگیری ماشین، پردازش تصویر، ساخت مدل و تجسم خروجی است، اما پایتون به شدت به C اعتماد دارد و عملکرد در محاسبه ماتریس سنگین محدود است. ما باید به زبانهای برنامه نویسی فعلی یا آینده باز باشیم که هم می تواند ماتریس های جریان آب زیرزمینی را حل کند و هم ورودی / خروجی مدل را پردازش کند.


چه اتفاقی می افتد اگر هیدروژئولوژیست ها - مدل سازان عددی برنامه نویسی کنند؟

برای اکثر مدلسازها هیچ اتفاقی نمی افتد، زیرا جریان کاری فعلی ارزیابی های هیدروژئولوژیکی با مدل سازی آب های زیرزمینی نوعی واکنش برای تغییر است، یا انکار ذینفعان در شبیه سازی های عددی دامنه شبیه سازی های عددی را محدود می کند.


اگر هیدروژنولوژیست ها - مدل سازان عددی برنامه نویسی کنند، بیشتر به نرم افزار تجاری متکی هستند که یک ابزار خاص ارائه می دهد ، یا اینکه چندین ساعت را صرف پردازش داده ها می کنند که می تواند از طریق کد نویسی به صورت خودکار انجام شود.


مطمئناً، اگر مدل سازان برنامه نویسی نکنند، ما سطح بعدی نرم افزار جریان آب زیرزمینی کاملاً برجسته را ایجاد نخواهیم کرد که در آن هیدروژنولوژیست های بیشتری بتوانند ارزیابی های بهتری ایجاد کنند. اگر برنامه نویسی خود را حفظ کنیم، نمی توانیم نرم افزاری را تولید کنیم که منابع آب زیرزمینی ما را برای نسل های آینده حفظ کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools