مجموعه آموزش WEAP - نمایش داده ها :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مجموعه آموزش WEAP - نمایش داده ها


در نمای داده شما مدل سیستم خود را ایجاد می کنید، وارد کردن ساختار داده، داده ها، فرضیات، مدل سازی روابط و اسناد برای حساب های جاری و برای هر سناریو را انجام می دهید. صفحه به چهار قسمت تقسیم می شود، که در شکل بالا با جعبه های قرمز مشخص شده است:


درختواره

در سمت چپ بالا، یک درختواره سلسله مراتبی برای ایجاد و سازماندهی ساختار داده ها در شش دسته اصلی استفاده می شود: مفروضات کلیدی، سایت های تقاضا، هیدرولوژی، تأمین و منابع، محیط زیست و سایر فرضیات. همچنین از درختواره برای انتخاب داده هایی که باید ویرایش شوند استفاده می شود که در سمت راست صفحه نشان داده شده است. به عنوان مثال، با کلیک بر روی شاخه درختواره "تقاضای سایت" در سمت چپ صفحه، داده های مربوط به همه سایت های تقاضا در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که وقتی روی شاخه درخت کلیک می کنید، شیء مرتبط در شماتیک روی نقشه چشمک می زند. برای اطلاعات بیشتر به نمای کلی درختواره مراجعه کنید.


طرحواره شروع

یک نقشه کشی کوچک از منطقه شما در پایین سمت چپ واقع شده است. هنگامی که روی یک عنصر کلیک می کنید، آن را در درختواره برجسته می کنید (در بالا) و داده های آن در جداول ورودی داده ها در سمت راست نمایش داده می شود. برعکس، هنگامی که روی شاخه ای از درختواره کلیک می کنید، عنصر مربوط به Schematic به طور خلاصه چشمک می زند. نوار بزرگنمایی (زیر شماتیک) را برای بزرگنمایی یا خارج کردن بزرگنمایی کنید. روش دیگر، کلید Ctrl را نگه دارید و کلیک کنید و بکشید تا یک منطقه برای بزرگنمایی در آن مشخص شود. کلید Shift را نگه دارید و کلیک کنید و بر روی شماتیک بزنید تا مشخص شود. هنگامی که مکان نما ماوس بر روی شمع طرحواره ای قرار می گیرد، چرخش چرخ ماوس بزرگنمایی یا خارج می شود (چرخهای ماوس + چرخشی ماوس سریعتر و بزرگتر می شوند).

اگر دو یا چند مانیتور دارید، می توانید نقشه ورودی را به یک مانیتور دیگر "باز کنید". این می تواند به ویژه برای مدل های بسیار بزرگ مفید باشد. در نمایش داده ها، به منوی ویرایش رفته و Undock Inset Map را انتخاب کنید.


جداول ورود داده ها

جداول ورود داده ها در بالا سمت راست برای وارد کردن عباراتی استفاده می شود که حساب های جاری و مقادیر سناریوی متغیرها را تعریف می کنند. هر متغیر داده در برگه خود ظاهر می شود. متغیرهای مرتبط به دسته بندی ها (انتخاب شده از طریق دکمه ها) دسته بندی می شوند. در بالای جداول ورود داده ها مجموعه ای از دکمه ها قرار دارد که به دسته های مختلف متغیر مرتبط با هر شاخه دسترسی دارند. دکمه ها و زبانه هایی که مشاهده می کنید بسته به اینکه در کدام قسمت از مجموعه داده هایی که کار می کنید متفاوت است. به عنوان مثال، هنگام ویرایش سایت های تقاضا، دکمه هایی را مشاهده خواهید کرد که به "استفاده از آب"، "از دست دادن و استفاده مجدد"، "مدیریت تقاضا"، "هزینه"، "اولویت" و "پیشرفته" دسترسی دارند، در حالی که برای مخازن دکمه هایی مشاهده خواهید کرد. برای "ساختار"، "بهره برداری"، "نیروگاه برق"، "کیفیت آب"، "هزینه" و "اولویت". برای دیدن متغیرهای موجود در آن دسته، روی یکی از این دکمه ها کلیک کنید. به عنوان مثال، "استفاده از آب" سه متغیر دارد: "سطح فعالیت سالانه"، "میزان مصرف سالانه آب" و "تغییر ماهانه". ویزارد وجود دارند که به شما در ساختن عبارات کمک می کنند. یک دکمه "راهنما" در کنار توضیحات هر متغیر وجود دارد که می توانید بر روی آن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره آن متغیر بازیابی شود.

بلافاصله در بالای جداول ورود داده ها نوار ابزار حاوی جعبه انتخاب و دکمه Manage Scenarios قرار دارد. از کادر انتخاب استفاده کنید تا داده ها را ویرایش کنید - حساب های جاری یا یکی از سناریوها. برای ایجاد، تغییر نام یا حذف سناریوها یا تغییر روابط وراثت، بر روی مدیریت سناریوها کلیک کنید.


نتایج ورودی داده ها، یادداشت ها و توضیحات بیان

صفحه سمت راست پایین داده هایی را که در قسمت بالا وارد کرده اید به صورت نمودار یا جدول نشان می دهد. اینها به شما اجازه می دهند مقادیر ایجاد شده توسط عباراتی را که در بالا وارد کرده اید، به سرعت بررسی کنید. نوار ابزار در سمت راست صفحه دسترسی به طیف وسیعی از گزینه ها برای قالب بندی نمودارها و جداول (به عنوان مثال انتخاب نمودار و گزینه های انباشت، رنگ ها، افکت های سه بعدی، شبکه ها، تعداد مکان های اعشاری و غیره) و برای چاپ و کپی نمودارها و جداول و جداول صادراتی به Microsoft Excel.

قسمت پایین دسترسی به صفحه یادداشت ها نیز می دهد: یک ابزار پردازش کلمه که در آن می توانید اسناد و منابع را برای هر شاخه درخت وارد کنید. برای ویرایش یادداشت ها، روی راست کلیک کرده و ویرایش را انتخاب کنید تا یادداشت ها در یک پنجره بزرگتر نمایش داده شود، که شامل مجموعه اصلی کنترل های پردازش کلمه است. یادداشت ها می توانند شامل قالب بندی (درشت کردن، زیر خط، فونت ها و غیره) باشند و همچنین می توانند شامل "اشیاء" استاندارد Windows مانند صفحات گسترده باشند.

برگه تفسیر شامل "شرح بیان" است. بیان برای کمک به شما در درک و توضیح تحلیل هایتان بدون نیاز به حرکت مداوم از شاخه به شاخه در درختواره مفید است. به دو طرف تقسیم می شود - سمت چپ لیستی از شاخه ها و متغیرهای ارجاع شده با عبارت فعلی را نشان می دهد، در حالی که سمت راست کلیه متغیرهایی را نشان می دهد که متغیر فعلی را ارجاع می دهند. اگر هر یک از شاخه های ارجاع شده (در سمت چپ) خود دارای ارجاع به شاخه های دیگر باشد، آنها نیز نشان داده می شوند. با کلیک بر روی هر مورد در هر لیست، به شاخه / متغیر لیست شده پرش می کنید. شما همچنین می توانید تقلب کنید برای کپی کردن لیست کامل در کلیپ بورد ویندوز، بر روی "کپی" کلیک کرده و را انتخاب کنید.

ممکن است با کشیدن میله های تقسیم بین آنها، هر یک از این چهار صفحه را تغییر اندازه دهید.

رکوردی از کلیه تغییرات ایجاد شده در داده ها به ترتیب ایجاد شده در پرونده متنی Changes.txt (که در زیر مجموعه برای ناحیه WEAP ذخیره شده است) ثبت شده است. کاربران هنگام ورود به سیستم، WEP را وارد می کنند تا هرگونه تغییر در این پرونده فهرست شوند و به یک کاربر خاص نسبت داده شوند.


دسترسی به عناوین دیگر محتوای مرتبط با این بخش












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools