بخش WASH چگونه به COVID-19 پاسخ می دهد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بخش WASH چگونه به COVID-19 پاسخ می دهد


SIWI با همکاری دفتر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا، چگونگی واکنش کشورهای منطقه به بیماری همه گیر COVID-19 را کنترل می کند. کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا جمعیت جوانی نسبت به اروپا و آمریکا دارند و با وجود اینکه یکی از اولین مناطقی است که موارد خارج از آسیا را گزارش کرده است، تعداد کشته های مرتبط با COVID-19 کمتر را تجربه کرده اند. با این حال تخمین زده می شود که 98 میلیون نفر از دسترسی به یک سرویس آب با خیال راحت برخوردار نیستند و تخمین زده می شود 288 میلیون نفر دیگر بدون یک سرویس بهداشتی با خیال راحت زندگی کنند. این منطقه همچنین یکی از مناطق دارای کمبود آب در جهان است.


در مقاله COVID-19 WASH پاسخ های دولت ها، آب و برق و ذینفعان در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا MENA - SIWI و دفتر منطقه ای UNICEF MENA پاسخ کشور را طی چند ماه اول بیماری همه گیر بررسی کردند. این سند نمونه هایی از اقدامات پاسخ COVID-19 WASH است که در 21 کشور در منطقه MENA انجام می شود. براساس یک تمرین نقشه برداری، مضامین و روندهای متداول و همچنین شکاف های احتمالی در پاسخهای کشور برجسته می شود.


نگرانی در منطقه این است که ممکن است در گروه های آسیب پذیر خصوصاً در محیط های اردوگاه و در کشورهای جنگ زده، سطح قابل توجهی از موارد غیرقابل شناسایی وجود داشته باشد، که پتانسیل غلبه بر خدمات بهداشتی و درمانی را دارند. اقدامات متوقف و مهار در منطقه بسیار گسترده بوده است. برخی از کشورها از آن زمان تا کنون با احتیاط این اقدامات محاصره را آرام کرده اند، فقط برای افزایش موارد و مرگ و میرها.


نظارت بر SIWI در پاسخگویی های کشور نشان داده است که اکثر اقدامات توسط دولت ملی / مرکزی انجام می شود، گاهی اوقات با حمایت نزدیک سازمان ملل. تمرکز اصلی پاسخ اولیه در ارتقاء شستشوی دست و پیشگیری و کنترل عفونت (IPC) بوده است. در کشورهای غیر خلیج فارس، تمرکز نیز بر تداوم خدمات WASH و IPC در مراکز مراقبت های بهداشتی، مراکز ایزوله و اردوگاه های پناهندگی و آوارگان تأمین شده است. این نظارت نشان می دهد که در حالی که مردم در شهرداری ها اقدامات بیشتری را معرفی کرده اند، تمرکز کمتری برای گروه های آسیب پذیر ساکن مناطقی که به شبکه های لوله کشی آب و فاضلاب ندارند وصل شده است. فقدان عمومی پشتیبانی فنی و مالی از شرکت های آب و فاضلاب در کوتاه مدت و میان مدت نیز مشاهده می شود. از آنجا که ارائه دهندگان خدمات آب به طور بالقوه خود را ناتوانی در بازپرداخت کامل هزینه به دلیل عدم پرداخت صورتحساب می یابند، در صورت به زودی حمایت فنی و مالی، با بحران احتمالی در دراز مدت و دراز مدت روبرو خواهند شد.


نظارت SIWI در پاسخ WASH در طی مراحل استهلاک و بازیابی، به طور مشترک با کشورهای منطقه، ادامه خواهد یافت و به روزرسانی های بعدی منتشر خواهد شد. هدف از این نظارت پشتیبانی از پاسخگویی های کشور و همچنین ساختن شواهد و مدارکی است تا بتواند از اقدامات آمادگی و ساخت و ساز انعطاف پذیری WASH برای ایجاد مقاومت در برابر همه گیری های آینده استفاده کند. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد SIWI در زمینه همکاری با جنبه های امنیتی همه گیر داشته باشید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools