مدیریت آب یک تجارت جدی است، نه یک بازی! :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مدیریت آب یک تجارت جدی است، نه یک بازی!


مدیریت آب به طور فزاینده ای با فشارهایی مانند رشد جمعیت، افزایش سطح دریا و تغییرات آب و هوا به چالش کشیده می شود. با توجه به عدم اطمینان در مورد آینده، چگونه می توانید یک برنامه مدیریت پایدار آب را ایجاد کنید؟ ذینفعان مختلف دیدگاه ها و اولویت های مختلفی دارند. چگونه می توانید در این مورد بینش بدست آورید و طرحی را ایجاد کنید که بتواند به پشتیبانی گسترده متکی باشد؟ تنها با مشارکت ذینفعان در کاوش در مسیرهای مختلف سازگاری در کنار هم، می توانید برای آینده ای نامشخص آماده شوید.


چرا با یک بازی این موضوع جدی را حل نمی کنیم؟ یک بازی به همه طرف های درگیر اجازه می دهد تا در یک محیط امن بحث و گفتگو کنند. این فقط یک بازی است. با ذینفعان مختلف در اطراف جدول بازی کنید، یا از تکنیک های بازی کردن برای صدایی به همه طرف های درگیر استفاده کنید. آیا ایده ها و آرزوها در اطراف میز واقعاً خیلی متفاوت هستند یا می توانند مکمل یکدیگر باشند؟ با هم می توانیم با توجه به شرایط متفاوت و آینده نامعلوم، روش هایی برای تصمیم گیری های سرمایه گذاری هوشمندانه پیدا کنیم.


هدف از بازی دلتا پایدار این است که دو تیم برای تهیه و اجرای یک برنامه مدیریت پایدار آب برای 100 سال آینده در مجموعه داستانی بندر Tainui استفاده کنند. این بندر ساحلی شهری شبیه به نمونه های موجود در نیوزیلند است. موضوعات کلیدی (متناقض) شامل سرگرمی ساحلی، ظرفیت بندر و حمل و نقل، طبیعت و محیط زیست است.


این بازی بیش از 50 بار در تنظیمات مختلف با حضور مدیران آب، برنامه ریزان فضایی در طول کارگاه های پروژه و با دانشجویان در کنفرانس های بین المللی در سراسر جهان انجام شده است.


بازخورد بازیکنان شامل اظهاراتی در مورد چگونگی هدفدار بودن آنها می شود، اما در پایان به نظر می رسید که فقط به وقایع واکنش نشان می دهند و اینکه چگونه عدم اطمینان به دلیل تغییر اقلیم در بازی، چشمانشان را باز کرد. ما اگر واکنش نظام را خوب نشناسیم واکنش نشان می دهیم. این همان چیزی است که ما در واقعیت نیز می بینیم. " شرکت کنندگان با بحث و تبادل نظر و تبادل نظر می توانند راه حل یکپارچه ای برای یک مشکل پیچیده و نامشخص پیدا کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools