ویرایش DEM Elevations :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ویرایش DEM Elevations


آیا شما یک مدل ارتفاع دیجیتال (DEM) دارید که دارای ارتفاعاتی است که باید تنظیم شود؟ ویرایش ارتفاعات DEM ممکن است گاهی اوقات دشوار باشد. با این حال، با WMS می توانید با استفاده از چندین ابزار WMS برای ویرایش DEM، ارتفاع پرونده های DEM را ویرایش کنید.


در اینجا چند روش برای ویرایش ارتفاعات DEM در WMS وجود دارد:


ویرایش تک نکات

برخی از DEM ها یک نقطه واحد دارند که در آن ارتفاع خاموش است. با استفاده از ابزار Select DEM Points و انتخاب نقطه می توانید یک نقطه واحد را در DEM ویرایش کنید. سپس می توانید با دوبار کلیک بر روی نقطه، ارتفاع نقطه را ویرایش کنید تا گفتگوی ویژگی های نقطه DEM که در آن می توان مقدار ارتفاع را تغییر داد، ظاهر می شود.


استفاده از قوس های ویژه برای ویرایش ارتفاع

گاهی اوقات، ارتفاع یک DEM باید تنظیم شود تا از یک خط خاص مانند بستر رودخانه یا کانال آبیاری پیشنهادی پیروی کند. ارتفاع در این مکان را می توان با استفاده از قوس ویژگی تنظیم کرد. این کار با انتخاب قوس ویژگی و سپس کلیک راست و انتخاب دستور Edit DEM Elevations انجام می شود.


ویرایش DEM Elevation با استفاده از Arc

در کادر گفتگوی Edit DEM Elevations، می توانید ارتفاع DEM را در طول قوس تغییر دهید. این کار را می توان با انتخاب و تغییر نقاط ارتفاع قوس در پنجره نمایه انجام داد. برای ویرایش تمام مقادیر ارتفاع در طول قوس، گفتگو گزینه های زیر را ارائه می دهد:


  • با استفاده از دکمه ثابت می توانید ارتفاعات قوس را جبران کنید.
  • با استفاده از دکمه Set to ثابت elevation می توانید تمام مقادیر ارتفاع را روی یک ثابت تنظیم کنید.
  • در آخر، می توانید با استفاده از دکمه Interplates مقادیر بین اولین و آخرین مقادیر قوس را جاسازی کنید. این سطح باعث ایجاد یک شیب مصنوعی می شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools