جدول استاندارد کاربری اراضی - پوشش زمین :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




جدول استاندارد کاربری اراضی - پوشش زمین


انواعی از پوشش زمین که به عنوان ملاک تعیین شماره کلاس برای محاسبات مکانی به کار می روند، توسط سازمان زمین شناسی آمریکا تهیه شده است. در اینجا بر اساس عناوین، تشریحی از زیرمجموعه هر یک آورده شده است. شماره هر کلاس در استاندارد زمین شناسی آمریکا تعریف شده است و لزوما در داده های دیگر کشورها یافت نمی شوند. لازم است تا بر اساس توصیفات هر کاربری و پوشش تطابق توسط کاربر صورت پذیرد. اگر در پیدا کردن مشخصات مشکل داشتید، به جدول زبان اصلی که در ادامه مطلب آمده است توجه کنید.


آب - Water

11- آب های آزاد - مناطقی از آبهای آزاد که عموماً کمتر از 25٪ پوشش گیاهی یا خاک دارند.

12- یخ / برف چند ساله - مناطقی که با پوشش چند ساله یخ و یا برف مشخص می شوند، به طور کلی بیش از 25٪ از کل پوشش.


نواحی توسعه یافته - Developed

21- توسعه یافته، فضای باز - مناطقی با مخلوطی از برخی از مواد ساخته شده، اما بیشتر پوشش گیاهی به شکل علف های چمن. سطح غیر قابل نفوذ کمتر از 20٪ از کل پوشش را تشکیل می دهد. این مناطق معمولاً شامل واحدهای مسکونی یک خانواده بزرگ، پارک ها، زمینهای گلف و گیاهانی است که در محیط های پیشرفته برای تفریح ​، کنترل فرسایش یا اهداف زیبایی کاشته شده اند.

22- مناطق توسعه یافته، با شدت کم - مخلوطی از مواد ساخته شده و پوشش گیاهی. سطوح غیرقابل نفوذ 20٪ تا 49٪ درصد کل پوشش را تشکیل می دهند. این مناطق معمولاً شامل واحدهای مسکونی تک خانواده هستند.

23- منطقه با شدت متوسط ​​توسعه یافته و مخلوطی از مواد ساخته شده و پوشش گیاهی. سطوح غیرقابل نفوذ 50٪ تا 79٪ از کل پوشش را تشکیل می دهند. این مناطق معمولاً شامل واحدهای مسکونی تک خانواده هستند.

24- مناطق با شدت بالا و بسیار پیشرفته که در آنها افراد زیادی زندگی می کنند یا کار می کنند. به عنوان مثال می توان به مجتمع های آپارتمانی، خانه های ردیفی و تجاری / صنعتی اشاره کرد. سطوح غیرقابل نفوذ 80٪ تا 100٪ از کل پوشش را تشکیل می دهند.


نواحی بی ثمر - Barren

31- زمین بایر (سنگ / ماسه / خاک رس) - مناطقی از بستر سنگ فرش، سنگفرش صحرا، قلاب، تالوس، سرسره ها، مواد آتشفشانی، بقایای یخچال، تپه های شنی، مین های نواری، گودالهای شن و سایر تجمع مواد خاکی. به طور کلی، پوشش گیاهی کمتر از 15٪ از کل پوشش را تشکیل می دهد.


نواحی جنگلی - Forest

41- جنگل برگریز - مناطقی که درختان تحت سلطه عموماً بیش از 5 متر قد و بیش از 20٪ کل پوشش گیاهی دارند. بیش از 75٪ از گونه های درخت در واکنش به تغییرات فصلی به طور همزمان شاخ و برگ می ریزند.

42- جنگل همیشه سبز - مناطقی که درختان تحت سلطه معمولاً بیش از 5 متر قد و بیش از 20٪ کل پوشش گیاهی قرار دارند. بیش از 75٪ از گونه های درخت در تمام سال برگ های خود را حفظ می کنند. سایبان هرگز بدون شاخ و برگ سبز نیست.

43- جنگل مخلوط - مناطق تحت سلطه درختانی که به طور کلی بیش از 5 متر قد دارند و بیشتر از 20٪ از پوشش گیاهی کل است. نه گونه های برگریز و نه همیشه سبز بیش از 75 درصد از کل پوشش درختان هستند.


نواحی بوته زار - Shrubland

51- Dwarf Scrub - آلاسکا فقط مناطقی است که تحت سلطه بوته هایی با ارتفاع کمتر از 20 سانتی متر با سایبان درختچه به طور معمول بیشتر از 20٪ از پوشش گیاهی کل است. این نوع غالباً با چمن زارها، گورها، گیاهان و گیاهان غیر عروقی همراه است.

52- درختچه / بوته زار - مناطق تحت سلطه بوته ها ؛ ارتفاع کمتر از 5 متر با تاج درختچه به طور معمول بیش از 20٪ از پوشش گیاهی کل است. این کلاس شامل بوته های واقعی، درختان جوان در مرحله اولیه توالی یا درختانی است که از شرایط محیطی عقب مانده اند.


نواحی علفی - Herbaceous

71- مرتع / علفی - مناطقی که تحت پوشش گیاهی گرامانوئید یا علفی قرار دارند، به طور کلی بیش از 80٪ از پوشش گیاهی کل است. این مناطق تحت مدیریت فشرده ای از جمله زراعی نیستند، اما می توانند برای چرا استفاده شوند.

72- گودال / علفی - در آلاسکا فقط مناطقی است که تحت سلطه گودال ها و فورب ها قرار دارد، به طور کلی بیش از 80٪ از پوشش گیاهی کل. این نوع می تواند در سایر چمن های قابل توجه یا سایر چمن ها مانند گیاهان وجود داشته باشد و شامل توندرا سیاه، و گیاه توندرا بنفشه است.

73- گلسنگ- آلاسکا فقط مناطقی است که توسط گلسنگ های فروتیک یا فولیوز تحت سلطه قرار دارد به طور کلی بیش از 80٪ از پوشش گیاهی کل است.

74- خزه - آلاسکا فقط مناطقی است که توسط خزه ها مسلط است، به طور کلی بیش از 80٪ از پوشش گیاهی کل است.


نواحی کاشته / کشت شده - Planted/Cultivated

81- مرتع / مناطق علفزار، حبوبات یا مخلوط حبوبات- گیاهان کاشته شده برای چرای دام یا تولید بذر یا محصولات یونجه، معمولاً در یک چرخه چند ساله. پوشش گیاهی مرتع / یونجه بیش از 20٪ از کل پوشش گیاهی را تشکیل می دهد.

82- محصول زراعی - مناطقی که برای تولید محصولات سالانه استفاده می شود، مانند ذرت، لوبیای سویا، سبزیجات، توتون و پنبه و همچنین محصولات چوبی چند ساله مانند باغات و باغ های انگور. پوشش گیاهی بیش از 20٪ از کل پوشش گیاهی را تشکیل می دهد. این کلاس همچنین شامل تمام زمین هایی است که به طور فعال کار می شود.


نواحی تالاب ها و آبی - Wetlands

90- تالاب وودی - مناطقی که پوشش گیاهی جنگل یا بوته زار بیش از 20٪ پوشش رویشی را تشکیل می دهد و خاک یا بستر آن به طور دوره ای با آب اشباع یا پوشیده می شود.

95- تالاب های علفی- نواحی - مناطقی که پوشش گیاهی چند ساله بیش از 80٪ پوشش رویشی را تشکیل می دهد و خاک یا بستر به طور دوره ای با آب اشباع یا پوشانده می شود.



جدول راهنمای کلاسه بندی پوشش زمین سازمان زمین شناسی آمریکا:













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools