ابزار مدیریت سیل و خشکسالی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ابزار مدیریت سیل و خشکسالی


در حال توسعه بسته ای از برنامه های فنی مبتنی بر وب (ابزارها)، به صورت جداگانه یا با هم اعمال می شود تا شامل اطلاعات مربوط به سیل، خشکسالی و سناریوهای آینده در برنامه ریزی از حوزه فرامرزی تا سطح آب مطلوب باشد. تغییرات آب و هوا در حال تغییر در الگوهای آب و هوا و آب در سراسر جهان است. سیلابهای مکرر و آسیب رسان و یا کمبود آب منجر به خشکسالی می شود. با افزایش تنوع و تغییرات آب و هوایی، کاربران و پزشکان در تلاشند تا در عملکردهای خود مقاوم تر شوند، باید با تلفیق اطلاعات علمی و ارزیابی ریسک برای پاسخگویی به تقاضاهای متغیر و شرایط آب و هوایی، برای چنین خطرات مربوط به آب آماده شوند.


برنامه ریزی آگاهانه پایه ای برای مدیریت پایدار آب است. در سطح حوضه، مدیریت یکپارچه منابع آب (IWRM) در خط مقدم برنامه ریزی ها قرار داشته است، در حالی که طی 15 سال گذشته، برنامه ریزی ایمنی آب (WSP) به عنوان وسیله ای موثر برای تأسیسات آب برای تأمین تأمین آب آشامیدنی شناخته شده است. اب.


IWA، با مشارکت DHI، در حال کار بر روی یک پروژه تأسیس شده محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و پروژه تأمین مالی جهانی آب (IEF) (GEF) (ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی) است که با ارائه یک روش با برنامه های فنی آنلاین، از طریق سیل و پورتال خشکسالی، برای تسهیل درج اطلاعات مربوط به سیل و خشکسالی و سناریوهای آینده در حوضه مرزی برای برنامه ریزی سطح آب از جمله آنالیزهای تشخیصی IWRM و فرامرزی (TDA) و برنامه های اقدام استراتژیک (SAP) و WSP.


پورتال سیل و خشکسالی، www.flooddroughtmonitor.com


این پروژه از سال 2014 - 2018 در حال اجرا است و 3 حوزه آزمایشی (Chao Phraya، Lake Victoria و Volta) برای توسعه و آزمایش روش و کاربردهای فنی شناسایی شده اند.


هدف این پروژه مشارکت در تلاشهای جهانی است که برای حفظ سطح قابل قبول پایداری جامعه و اکوسیستم در مقابل عدم اطمینان و غیرقابل پیش بینی بودن آب و هوا در حال رشد است. این پروژه به چشم انداز بلند مدت برنامه های استراتژیک و به ویژه کارهای حوزه های آینده کمک می کند که هدف آن اطمینان از مشارکت ذینفعان شهری در مدیریت حوضه با تأمین منابع آب، محافظت از کیفیت آب و آماده شدن برای حوادث شدید است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools