مرجع دانلود داده های ماهواره گریس - GRACE :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مرجع دانلود داده های ماهواره گریس - GRACE


پروژه gravity recovery and climate experiment یا به اختصار GRACE, یکی از ماموریت های ماهواره ای که به منظور تعیین میدان جاذبی زمین طراحی شده است, با کار مشترک میان NASA  و DLR ساخته شده و در ۱۷ مارچ ۲۰۰۲ ایستگاه پلستیک در روسیه به فضا پرتاب شده است.

هدف اولیه از این ماموریت ,در یک دوره زمانی ۵ ساله , به دست آوردن مدل های جهانی میدان پتانسیل جاذبی زمین یا ژئوپتانسیل و تغییرات آن در طول زمان می باشد, چنین مدل هایی میتوانند ورودی مورد نیاز برای علومی چون: اقیانوس شناسی , اب شناسی , یخ شناسی و پوسته جامد زمین را تامین نمایند. دومین هدف از ماموریت ماهواره ای GRACE مطالعه اتمسفر زمین از طریق تکنیکی به نام GPS limb sounding  می باشد؛ دانشمندان با استفاده ازاین تکنیک که به occultation معروف است؛ میزان شکسته شدن امواج GPS  را به دلیل عبور از لایه های اتمسفر و یونسفر ؛تعیین نموده و سپس با دو پارامتر TEC و اندکس شکست تولید شده از این لایه ها به پروفیل های اتمسفری چون فشار, دما و رطوبت دست می یابند.


شبکه های توده ای ماهانه GRACE / GRACE-FO - JPL Global Mascons

تغییرات جرم سطح جهانی (زمین + اقیانوس) ماهانه به روز می شود و در شبکه های جهانی 0.5 درجه ارائه می شود.


مرورگر تعاملی GRACE / GRACE-FO

این مرورگر داده امکان بازیابی تعاملی داده های GRACE & GRACE-FO Land را در حوضه های رودخانه و همچنین ارزیابی روند طولانی مدت و دامنه های میانگین فصلی را فراهم می کند.


شبکه های انبوه ماهانه GRACE - زمین

ذخیره آب از GRACE ماهانه به روز می شود و در شبکه های جهانی 1 درجه ارائه می شود.


شبکه های انبوه ماهانه GRACE - اقیانوس

فشار پایین اقیانوس از GRACE ماهانه به روز می شود و در شبکه های جهانی 1 درجه ارائه می شود.


شبکه های انبوه ماهانه GRACE - نشان های جهانی UT-CSR

توده سطح جهانی (زمین + اقیانوس) از GRACE ماهانه به روز می شود. لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت نقاب UT-CSR مراجعه کنید.


شبکه های توده ای ماهانه GRACE - مشخصه های جهانی GSFC

این یک راه حل دیگر GRACE است که با استفاده از روش mask از تیم NASA-GSFC استفاده می شود. برای جزئیات بیشتر، لطفاً به سایت GSFC-mascon مراجعه کنید.


محتوای آب GLDAS Land (ماهانه)

یک شبیه سازی رو به جلو مستقل از GRACE از تغییرات ماهانه ذخیره آب زمین (در حال حاضر با استفاده از رطوبت خاک، برف و آب سایبان) می تواند برای مقایسه و مطالعات باقی مانده آب زیرزمینی استفاده شود.


فشار پایین اقیانوس ECCO (ماهانه)

شبیه سازی رو به جلو مستقل از GRACE از تغییرات ماهانه فشار کف اقیانوس ها. می تواند برای مطالعات مقایسه و تجزیه و تحلیل خطا استفاده شود.


تنظیم و روندهای ایزوستاتیک یخبندان

تنظیمات زمین جامد ناشی از بارگذاری یخبندان آخرین عصر یخبندان باعث ایجاد روند طولانی مدت در میدان گرانش زمین می شود که برای استنباط تغییرات جرم سطح معاصر باید حساب شود.


میانگین توپوگرافی اقیانوس پویا

یک برآورد کاملاً ژئودتیکی MDT در سال 2008 از سطح متوسط ​​دریا و میانگین زمین بر اساس داده های GRACE، سایر داده های جاذبه فضا و درجا ساخته شده است.


Geocenter - برآورد درجه ژئوئید درجه 1

ضرایب هارمونیک کروی درجه 1 بیانگر فاصله بین مرکز جرم زمین و "مرکز شکل" آن است که در عمل مرکز مجموعه ایستگاه های ردیابی در سطح زمین است.


Oblateness - برآورد ژئوئید درجه 2

هارمونیک کروی درجه 2 و نظم C-0,2 به دلیل مسطح شدن زمین است. نام فنی آن "Earth’s dynamic oblateness" است.


Harmonics جاذبه ماهانه 5x5

برآورد ماهانه ژئوپتانسیل متغیر زمان تا درجه و ترتیب 5 تعیین شده از لیزر ماهواره ای از 5 ماهواره ژئودتیک












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools