صادر کردن داده های نقشه به یک Shapefile در مدل SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




صادر کردن داده های نقشه به یک Shapefile در مدل SMS


اشیا ویژه در مدل SMS از بسیاری جهات به اشیا موجود در پرونده های شکل شبیه هستند. Shapefiles یک قالب پرونده است که توسط بسیاری از برنامه های GIS مورد استفاده قرار می گیرد. با شروع در مدل SMS 13.1، اشیا feature مشخصه در مدل SMS می توانند مستقیماً به پرونده های شکل صادر شوند. SMS 13.1 اجازه می دهد تا نقاط، کمان ها و چند ضلعی ها از یک پوشش مشخص نقشه به شکل فایل صادر شود. این کار با انجام موارد زیر انجام می شود:

  • پوشش نقشه مورد نظر را در Project Explorer انتخاب کنید تا فعال شود. توصیه می شود هرگونه پوشش نقشه را که نمی خواهید صادر شود پنهان کنید.
  • بر روی پوشش کلیک راست کرده و گزینه Export را انتخاب کنید.
  • در گفتگوی Export Coverage، جهتی را که می خواهید shapefile را ذخیره کنید انتخاب کنید، نام shapefile را وارد کنید و نوع فایلی شکل را انتخاب کنید.


هنگام صادر کردن اشیا feature مشخصه حتماً نوع صحیح پرونده را انتخاب کنید. فقط نوع شی object تطبیق دهنده از پوشش به یک قالب شکل صادر می شود. مدل SMS به شما امکان می دهد نقاط ویژگی را به عنوان یک شکل شکل فایل، قوس ویژگی را به عنوان یک شکل شکل خط، و چند ضلعی ها را به عنوان یک پرونده شکل چند ضلعی صادر کنید.


همچنین توصیه می شود قبل از صادرات به یک شکل، اشیا feature مشخصه موجود در پوشش را مرور کنید. در حال حاضر نمی توان اشیا feature ویژگی فردی را صادر کرد، بنابراین توصیه می شود قبل از صادر کردن، هرگونه ویژگی ناخواسته را حذف کنید. این می تواند با کپی کردن پوشش نقشه و سپس حذف اشیا ویژگی ناخواسته انجام شود.


در صورت تمایل، می توانید شکل شکل صادر شده را به مدل SMS وارد کنید. shapefile در ماژول GIS ظاهر می شود و سپس می توان آن را با اشیا feature ویژگی موجود در پوشش اصلی نقشه مقایسه کرد. در غیر این صورت shapefile آماده است تا به برنامه مورد نظر وارد شود.


لازم به ذکر است که همه داده های مربوط به پوشش نقشه نمی توانند به یک قالب شکل فایل صادر شوند. ممکن است صادرات برخی از داده ها، مانند ویژگی های شرایط مرزی یا تنظیمات خاص پوشش، پایان نیابد.


دانلود فیلم آموزش مدل سازی سیل با Aquaveo SMS - TUFLOW + کتاب












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools